Ara que s’acosta el cap de setmana i molt probablement treurem les motos de casa, us volem explicar la millor manera de deixar-les ben lluents.

1- Fes-te amb tot el material necessari

Abans de començar cal que reunim una sèrie de materials que ens facilitaran molt la tasca. En funció de la quantitat de mosquits, fang, greix o pols que tingui la nostra moto en necessitarem més o menys quantitats

Llista de material:

  • Roba vella i que ja no fas servir
  • Rentavaixelles neutre
  • Esponja
  • Una baieta o diferents draps (nets)
  • Paper de cuina/gamusa
  • Una galleda d’aigua
  • Una brotxa
  • Una bossa de plàstic i goma elàstica
  • Molta aigua
  • Desengreixant/Neteja motors/KH7
  • Puliment per coromats (Si la teva moto en té).
  • Vaselina o greix pels contactes elèctrics i cables
  • Oli per engreixar cadenes.

2- La moto ha d’estar freda

Amb tot el material preparat i vestits amb la roba adequada ja ens hi podem posar. En primer lloc hem de deixar refredar la moto i retirar el contacte. No es tracta de cobrir la moto amb glaçons perquè es refredi, però és millor rentar-la en un lloc que no estigui a ple sol.

Quan ja tenim la moto freda és moment de tapar el tub d’escapament amb alguna bossa de plàstic, i fixar-lo amb una goma elàstica perquè no hi entri gens d’aigua durant el rentat. Tampoc és que ens carreguem la moto si hi entra una mica d’aigua, però no costa res protegir-lo una mica.

3- Atacar a les zones amb més brutícia

Netejar el basculant, les llantes i les zones més difícils amb la brotxa i el desengreixant. Hem d’utilitzar aquest líquid intentant tocar en la menor mesura altres parts de la moto que no ho aguantarien. No hauria de passar res, però és millor prevenir.

Aprofita el moment i neteja la cadena amb petroli o querosè fins que no li quedi més brutícia. El pots trobar a la gasolinera, i sinó, el gasoil també et pot servir.

4- Fer un glop d’aigua

Mentre esperem a que el líquid faci efecte i s’estovi la brutícia acumulada hem d’hidratar-nos per no defallir en l’intent.

5-Aigua va!

Agafem aigua, si tenim una mànega millor, i empapem tota la moto per ensabonar-la. Però sense passar-nos, ja que l’aigua no és el seu medi natural. Qui tiraria la seva moto a una piscina?

6- Esponja en  mà

Agafem el rentavaixelles neutre i l’avoquem a la galleda, que prèviament hem omplert amb aigua temperada o calenta. Ara toca ensabonar-la a consciència.

Recorda passar bé l’esponja per totes les parts de la moto. Una mica més de feina et costarà netejar el far i la cúpula ja que els mosquits i insectes semblants tenen debilitat per picar-hi de cap.

7- Traient capes

Segons anem ensabonant i traient brutícia acumulada, si veiem que tardem massa en abastar tota la moto , l’haurem d’anar ensabonant a la vegada perquè el sabó no s’assequi. Així fins haver esbandit i aclarit la moto completament. Si la deixem amb una mica de sabó és molt probable que quedin taques.

Cal que tractem la cúpula amb especial suavitat ja que es ratlla. És com si rentessis la pantalla del teu casc.

8- L’assecat

Quan ja hem acabat aquesta tasca arriba un dels passos més importants, i és que cal assecar la moto per evitar que el sabó quedi sec per zones i deixi el cèrcol amb brutícia.

Haurem de retirar l’excés d’aigua amb una baieta, quan estigui casi sec passar la gamusa humida. Si el que vols és que quedi més brillant, agafa un rotllo de paper de cuina i acaba d’assecar-la.

9- “Dona-li cera”

Si ho volem rematar donant-li un acabat de pel·lícula podem utilitzar diferents productes abrillantadors com el polish. Més encara si estem parlant d’una custom amb els seus nombrosos cromats.

10- Com la seda

Una vegada neta, seca i polida, ens toca embrutar-la una mica: Hem d’engreixar la cadena i aquells elements que sigui necessari que estiguin engreixats com cables i manetes. Tornarem a embrutar la llanta posterior, el basculant i el que hi ha a prop. Per evitar-ho en la mesura del possible, és bona idea interposar entre la llanta i la cadena paper de diari o propaganda, per que sigui aquest el que s’embruti.

I ja està!

Per acabar podríem mirar la presió dels pneumàtics i els nivells i donar una volta amb la moto perquè la cadena s’engreixi.

Font de l’article: soymotero

 

Has rentat la moto? Envia’ns una foto de com l’has deixat 😉

Escriu un comentari

avatar
  Subscribe  
Avisa'm de