Ara que sembla ser que s’acosten dies de fred i pluja volem fer un repàs de la conducció en mullat. I és que ni sempre volem aparcar la moto quan comencen a caure gotes, ni sempre ens ho podem permetre.
De fet, les condicions meteorològiques adverses com la pluja poden provocar conseqüències desfavorables al comportament de la nostra moto, de manera que hem d’actuar correctament per evitar-les. Factors com la pèrdua d’adherència amb el paviment, la reducció del camp de visió i la major dificultat en percebre altres conductors són una bona mostra de les afectacions en aquest tipus de conducció.
Us portem una sèrie de consells amb la intenció que, d’aquesta manera, refresquem i tinguem més presents una sèrie d’aspectes i factors a tenir ben en compte durant la conducció sobre pluja:
- Incrementarem la distància longitudinal de seguretat respecte als altres vehicles, ja que sobre mullat possiblement necessitarem més distància per aturar-nos en cas d’emergència.
- Incrementarem la distància lateral de seguretat. Durant els avançaments ens mantindrem més separats del vehicle avançat, evitant així en la mesura del possible l’aigua evacuada pels seus pneumàtics.
- A l’hora de frenar hem de ser progressius, evitant les frenades brusques i fortes. La millor manera d’aconseguir-ho? Anticipant-nos a les situacions que les provoquen, de manera que circularem més atents i a menys velocitat. D’aquesta manera disposarem de més temps i de més espai de reacció.
- Un casc amb “pinlock” evitarà que se’ns enteli la visera, i ens evitarà situacions innecessàries de poca visibilitat.
- Portarem peces impermeables a la moto, que ens equiparem en zones segures i apartades de la carretera.