Avui ens acostem a la predisposició que tenen alguns motoristes a cometre errors degut a l’actitud que tenen al rodar en grup.

Si bé normalment aquesta actitud és positiva, en determinats grups es mostra tendència a la competitivitat durant la conducció, un fet que acaba provocant que es circuli cometent dos errors:

  • Circular més ràpid del que estableix la via i recomana el trànsit.
  • Circular a un ritme més elevat del que es domina, únicament pel fet d’estar rodant en companyia.

Pel que fa a la primera problemàtica, és un fet que per a determinats motoristes circular en grup és sinònim de competitivitat, de nivell, de ritme i de tocar genoll. Us posem un exemple que vam trobar en un popular fòrum de motos d’internet fa pocs dies, per part d’un motorista de Barcelona:

Me han fulminado en Ca la iaia (Popular recorregut que porta a un restaurant)
Somos 3 colegas con la misma moto, la 954, pues uno de ellos lleva años entrando a circuito y tiene un nivel bastante alto, yo la verdad es que llevo un ritmo bastante bueno dentro de lo que cabe tocando rodilla de tanto en tanto, pero es que este hombre es otro mundo.
Un paso por curva, frenada, salida de curva, todo… me machaca… Y eso que del grupillo siempre he sido yo el que lleva más ritmo, pero desde que se vino el…
En Marzo entraremos a Castelloli seguramente y quizás montmelo también, pero vaya, nunca había visto un pilotaje así tirándose así en las curvas…
Que experiencias habéis tenido vosotros en cuanto a conocer peña de un nivel alto? Yo veo que a este como no me ponga las pilas ni lo huelo

Circular amb aquesta mentalitat és un error, ja que es compromet la seguretat d’un mateix i la de la resta d’usuaris de la via, i és que centrar l’atenció i la predisposició en aspectes competitius significa que no es presta en circular amb amb garanties i amb respecte.

Volem acabar referint-nos al segon error que us comentàvem al principi de l’article, referent al fet de circular a un ritme més elevat del que es domina pel fet de que els companys de ruta tenen més experiència. La conducció, ja sigui en grup o en solitari, requereix responsabilitat i humilitat. Amb els anys i els kilòmetres la tècnica es poleix, i la seguretat en un mateix percebuda durant la conducció augmenta en companyia de la destresa. Amb això volem dir que ja arribarà el dia en que puguem pujar el ritme amb comoditat, però fins llavors, cal que respectem els nostres límits, fins i tot quan circulem en grup.

Escriu un comentari

avatar
  Subscribe  
Avisa'm de