Moto Guzzi V7

La nova Moto Guzzi V7 III sorgeix per celebrar els cinquanta anys del naixement del model més icònic de la firma italiana.

A finals dels anys 60, Moto Guzzi va crear el motor bicilíndric en forma de V de 90 graus de la mà de l’enginyer Giulio Cesare Carcano. Aquest motor acabaria convertint-se en el símbol indiscutible de la marca. Inicialment fabricat per a la versió esportiva del Fiat 500, la poca capacitat productiva de la fàbrica va impedir que l’acord arribés a bon port.

L’inici d’un concurs ministerial per a la fabricació d’una moto per a la Policia es va convertir en una nova oportunitat per aquella joia de l’enginyeria amb unes possibilitats desconegudes fins llavors, aquesta vegada buscant el seu destí en una motocicleta.  El projecte va ser un èxit i a finals els 60 començava la producció en sèrie de la flamant V7, inicialment destinada a la policia i al mercat extern.

   
Carabinieri-Moto Guzzi 750 V7 1966 V7 1967

Ja de per sí el model més emblemàtic de la marca, des del 2009 és, a més, la moto més venuda del mercat.

És per tot aquest llegat que la firma italiana assumeix un autèntic repte a l’hora d’intentar millorar aquesta llegendària motocicleta llançant al mercat la tercera generació de l’V7, la qual ha de combinar les incessants innovacions que exigeix el mercat amb el caràcter i l’essència de la seva reputada història.

La tercera generació de l’V7 vol continuar sent la moto d’accés a la marca, caracteritzada  per la seva fàcil conducció i per unes dimensions força moderades dins de la seva categoria.

En definitiva, aquesta nova generació de l’V7, buscar elevar al màxim el plaer de conduir i la diversió en carretera, tot oferint uns majors nivells de prestacions i fiabilitat.

Versions

La nova generació de la V7, igual que la seva predecessora, es pot trobar en tres versions: Stone, Special i Racer. Addicionalment, hi ha una quarta versió, anomenada Anniversario, que commemora els cinquanta anys del naixement de la Moto Guzzi V7.

L’Stone és el model més “eleant” i “sobri”. Caracteritzada pel seu esperit “Dark”, destaca la presència del color negre mat al llarg de tot el xassís. El color negre impregna també les llantes d’aliatge amb radis dobles. A més, a diferència de les altres versions, la instrumentació de l’Stone està formada per un únic quadrant circular.

L’Special és el model més clàssic i proper a l’original. Incorpora elements cromats en bona part de les seves peces.

La Racer és el model més esportiu de la V7. Emmirallada en la V7 Sport de 1971, vol simbolitzar els èxits en el motociclisme de competició dels que va ser partícip la firma italiana fins el 1957. En aquest model, els canvis respecte les altres versions no només són estètics, sinó també tècnics (estreps ajustables, eix de direcció més lleuger i amortiguadors Öhlins).

La nova versió denominada Anniversario, és una edició limitada de 750 unitats i que es caracteritza per disposar d’elements únics i excepcionals respecte les altres versions. Alguns exemples són el seient de pell i l’àguila del logotip banyada en or.

 

Novetats de la nova V7 III

  • Nou motor amb un increment de la potència màxima en un 10%
  • Part frontal del xassís totalment redissenyada incorporant una nova geometria de direcció per garantir una major control i estabilitat a les curves.
  • Col·lectors d’escapament de doble tub amb culates de majors dimensions.
  • Cobridors d’injectors de nou disseny
  • Laterals de forma més esvelta.
  • Nou seient (específic per a cada model)
  • Nous intermitents, miralls retrovisors i nova instrumentació.
  • Nous amortiguadors dobles que garanteixen una millor resposta davant tot tipus de situacions.
  • Reposicionament dels estreps més baixos i avançats per oferir una postura més còmode al conductor.
  • Bomba de fre posterior amb dipòsit integrat que garanteix una resposta més immediata i eficaç.
  • Nou polsador a la pinya elèctrica del costat dret per interactuar amb la instrumentació.
   
V7 II Special V7 III Special

 

Interactivitat

Com a accessori, existeix la innovadora Plataforma multimèdia MG-MP que connecta l’smartphone amb la moto i que aporta tot un conjunt d’informació que és de gran utilitat durant i després del viatge.

A través d’una aplicació d’smartphone totalment gratuïta, aquesta plataforma permet visualitzar a la pantalla del mòbil fins a cinc paràmetres d’una extensa llista d’indicadors relacionats amb el rendiment de la moto. També permet registrar totes les dades del viatge, de manera que puguin ser consultades posteriorment a través d’un ordinador o bé des del mateix smartphone.

   

Seguretat

Pel que fa a un aspecte tan important com la seguretat, la nova V7 III està equipada amb el sistema ABS i un nou control de tracció (MGTC), enfocats a evitar el bloqueig de les rodes davant de frenades intenses (ABS) i impedir el lliscament de la roda del darrere en les acceleracions.

Personalització

El Moto Guzzi Garage ofereix als clients la possibilitat de personalitzar la seva moto amb tot tipus de productes i accessoris, convertint-la així en una moto única. Cal destacar que tots aquests elements  són dissenyats per la pròpia marca, de manera que estan sotmesos a rigorosos controls de qualitat i són totalment homologats.

Els principals accessoris disponibles són els següents: Amortidor vermell, laterals d’alumini setinat, protecció dipòsit, funda per a moto, parabrises, cobridor d’injectors, maletes laterals de pell i touring, reixeta posterior, bossa de reixeta, banda cobridora de dipòsit, seient monoplaça, seient premium de pell, seient confort gel, maneta de fre i embragatge d’alumini.

Fitxa tècnica V7 III Stone

Fitxa tècnica V7 III Special

Fitxa tècnica V7 III Racer

Fitxa tècnica V7 III Anniversario

1
Escriu un comentari

avatar
1 Comment threads
0 Thread replies
1 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
1 Comment authors
Anton Recent comment authors
  Subscribe  
Més recents Més antics Els més valorats
Avisa'm de
Anton
Motorista
Anton

Magnífic; gràcies pel document, molt interessant i molt ben explicat, de forma tan atractiva