13 hores de cavallet per batre un rècord mundial

El japonès Masaru Abe ha polvoritzat l’antic rècord mundial establert l’any 1991 per Yasuyuki Kudo, arribant a recórrer 500,5322 Km seguits fent un cavallet amb el seu scooter Yamaha Jog. L’antic rècord aconseguit per el seu compatriota es va quedar en 331,0195 Km, establert curiosament quan aquest tenia 33 anys, justament la mateixa edat amb la que Masaru Abe ha marcat el nou rècord mundial del cavallet més llarg del món.

Masaru Abe: “Si no hagués anat més enllà del que vaig pensar que era el meu propi límit, llavors algú altre ho hauria fet”

El nou rei del “wheelie” ja havia sobrepassat l’antic rècord després de 8 hores, 18 minuts i 43 segons rodant amb la roda del darrere, però això no li va impedir seguir concentrat en la seva tasca durant gairebé 5 hores més. “Si no hagués anat més enllà del que vaig pensar que era el meu propi límit, llavors algú més ho hauria fet. Vaig pensar que si provava de superar el rècord anterior, hauria d’aconseguir unes xifres inabastables que deixessin a tothom sense veu”, declarava Abe després de la seva gran gesta.

Tot i així, després de 12 hores conduint l’scooter en aquesta complicada posició, el pilot es lamentava de no poder aguantar més els forts dolors d’esquena, els quals encara ha suportat durant més d’una hora fins que ja no li han quedat forces per continuar. “Aquest ha estat el major dolor que mai he sentit. Els meus dos braços estaven engarrotats pel dolor i havien perdut la sensibilitat. Tenia la visió borrosa i estava parcialment inconscient i completament deshidratat. Mai havia experimentat res semblant”.


El circuit escollit per dur a terme tal proesa ha estat el de Kawaguchi Auto Racing de Saitama, Japó. Tot i la forma ovalada de la pista, Masaru Abe ha estat capaç de mantenir la seva Yamaha Jog a una velocitat de 40 km/h amb la roda davantera a l’aire, demostrant un increïble control tant físic com mental. El dos vegades ex-campió del món de 125cc. Haruchika Aoki, que ha participat a l’esdeveniment per tal d’animar el seu compatriota, evidenciava així la dificultat de completar aquest repte en el circuit de Saitama;

“Aquest circuit també és conegut per ser especialment ventós. Els vehicles que aquí hi corren poden ser manipulats fàcilment pel vent que bufa. Amb això i les inclinacions de la pista, crec que només el fet de realitzar un simple cavallet en aquest circuit ja és prou difícil”.

Haruchika Aoki: “crec que només el fet de realitzar un simple cavallet en aquest circuit ja és prou difícil”

Òbviament, per completar exitosament aquest nou rècord mundial, Abe s’ha servit de l’ajuda d’un equip d’amics i professionals encarregats de donar-li suport en tot moment, com és el cas del seu company, el senyor Ishii, propietari d’una botiga de motocicletes, que ha jugat el paper de mecànic i director d’equip. Els seus ajudants s’han encarregat diligentment d’acompanyar Abe a l’èxit durant les múltiples situacions que s’han anat donant, com quan, per exemple, al cap de dos hores damunt l’scooter el pilot ja començava a queixar-se de dolors d’esquena, i el mateix senyor Ishii li ha subministrat pastilles per el dolor mentre Masaru Abe seguia en marxa.

L’altre punt conflictiu ha estat el reposament de gasolina, per el qual s’ha equipat especialment l’scooter amb un sistema d’unitats de recàrrega de combustible d’extracció ràpida, instal·lat al manillar de la Yamaha Jog.

Així, l’equip de suport li subministrava les recàrregues al pilot sense que aquest hagués de reduir massa la velocitat, per no posar en compromís el seu objectiu. Una tasca molt ben executada per el seu equip i sense el qual difícilment hagués pogut assolir aquest extraordinari rècord, el qual segurament tardarem molts anys en veure superat per algun intrèpid pilot.