Fins sempre Nicky

Sempre és colpidor quan un membre de la família del motor ens deixa, però encara impacta més si qui ho fa és una persona jove. Aquesta vegada ha sigut Nicky Hayden qui ha marxat abans d’hora. Tan sols tenia 35 anys.

El pilot nord-americà moria aquest dilluns 22 de maig després de no poder superar les greus lesions provocades per l’accident que va patir mentre s’entrenava amb bicicleta el dimecres passat. Durant cinc dies ha estat lluitant per la seva vida, però malauradament aquest dilluns es confirmava la fatídica notícia del seu traspàs.

L’accident

Després del Gran Premi d’Itàlia del Mundial de Superbikes disputat al circuit d’Imola, Nicky Hayden va decidir allargar la seva estada al país i aprofitar per entrenar-se. Va ser amb aquesta intenció que el passat 17 de maig, va sortir amb bicicleta per les proximitats de la població adriàtica de Rimini.

Va ser en arribar a un encreuament amb una altra carretera, quan un cotxe que venia de la via principal va envestir Hayden a gran velocitat. Com a conseqüència del fort impacte, Nicky Hayden va patir un politraumatisme al cap amb greus danys cerebrals, un traumatisme al tòrax, i  fractures a fèmur, pelvis i múltiples vertebres. La gravetat de les ferides i l’estat extremadament dèbil del pilot, van fer descartar qualsevol tipus de cirurgia per intentar salvar-li la vida.

Els successius comunicats mèdics ratificaven l’estat crític del pilot i mai van donar lloc a gaires esperances. El seu esperit de campió el va acompanyar durant els cinc dies posteriors a l’accident, en els que malgrat la seva situació d’extrema gravetat, es va seguir resistint a l’injust final. Malauradament, però, aquesta era una cursa amb masses corbes i no l’ha pogut guanyar.

Les darreres informacions, sorgides arran d’un vídeo que hauria gravat l’accident, apuntarien a que l’excampió del món de MotoGP no hauria respectat el senyal d’Stop abans de la intersecció, possiblement distret per la música del seu iPod, i que això hauria sigut determinant en la col·lisió i el tràgic desenllaç. Tot i així també s’està investigant la velocitat a la que circulava el Peugeot implicat en l’accident.

Així va quedar el cotxe després de l’accident.
Així va quedar el cotxe després de l’accident.

Una carrera plena d’èxits

Nicky Hayden naixia el 30 de juliol del 1981 en el sí d’una família fortament lligada al motociclisme. Des que va agafar la primera moto amb només tres anys, ja es veia que aquell vailet portava la gasolina a les venes, i el pas dels anys no faria més que confirmar el seu do natural a sobre de les dues rodes.

Earl Hayden, pare de Nicky, ensenyant-li a fer anar l’embragatge per pujar de marxa.
Earl Hayden, pare de Nicky, ensenyant-li a fer anar l’embragatge per pujar de marxa.

El noi de Kentucky va seguir una trajectòria ascendent que el portaria a conquerir el Campionat Mundial de Supersport dels EUA l’any 1999, i el Campionat Mundial de Superbikes, també del seu país, l’any 2002. Hayden arribaria a l’elit del motociclisme de velocitat el 2003, quan va disputar per primer cop el Mundial de MotoGP de la mà de l’equip Repsol Honda.

Nicky Hayden en el Campionat de Superbikes dels EUA del 2002
Nicky Hayden en el Campionat de Superbikes dels EUA del 2002

Des de l’any 2003 al 2016, Nicky Hayden correria 13 temporades consecutives a la màxima categoria del Mundial de Motociclisme, arribant al seu punt àlgid l’any 2006, quan es va proclamar campió del món davant tot un Valentino Rossi, i després d’un final de campionat memorable que es va resoldre a l’últim Gran Premi celebrat a València.

Hayden no va poder reprimir les llàgrimes en proclamar-se Campió del Món de MotoGP.
Hayden no va poder reprimir les llàgrimes en proclamar-se Campió del Món de MotoGP.

El 2008, el pilot nord-americà deixava l’equip Honda després de 6 temporades, i  entrava a formar part de la família Ducati. Al llarg de les 5 temporades que duraria el seu idil·li amb la firma italiana, Hayden compartiria equip amb Casey Stoner, Valentino Rossi i Andrea Dovizioso.

Nicky Hayden a Sepang rodant sobre la seva Ducati. Any 2013.
Nicky Hayden a Sepang rodant sobre la seva Ducati. Any 2013.

El 2014, Hayden firmava pel Team Aspar, equip amb el que disputaria, dins de la classe Open, els seus dos últims campionats de la categoria reina.

Després de 13 temporades a MotoGP, Nicky Hayden tancava una important etapa de la seva vida en què havia pogut fer realitat el somni de quan era petit. Ara, la nova aventura del noi de Kentucky passava per tornar al Mundial de Superbikes com a pilot oficial d’Honda.

El retorn a les Superbikes no va ser fàcil. La inferioritat de la firma de l’ala daurada en aquesta categoria respecte les seves competidores li impedia lluitar pel campionat. La primera temporada va acabar en una digne cinquena posició, i aquest any ocupava el catorzè lloc amb 32 punts.

Nicky Hayden en el test del Mundial de Superbikes de Phillip Island aquest 2017.

Nicky Hayden en el test del Mundial de Superbikes de Phillip Island aquest 2017.

Molt estimat dins el paddock per la seva simpatia i humilitat, Nicky Hayden serà recordat per sempre com una llegenda del motociclisme, i és que després de 218 Grans Premis de MotoGP i un Campionat del Món, no podria ser d’una altra manera.

1
Escriu un comentari

avatar
1 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
0 Comment authors
Mor el pilot Enric Saurí en un accident a les 24h de Catalunya - Recent comment authors
  Subscribe  
Més recents Més antics Els més valorats
Avisa'm de
trackback

[…] no fa tant que deixàvem enrrere a Nicky Hayden per patir un accident greu amb la seva bicicleta, avui ens ha deixat un apassionat de les motos de […]