La incursió dels vehicles elèctrics a les nostres carreteres ja fa un temps que és una realitat. I més quan parlem de ciutats com Barcelona, on el propi Ajuntament en col·laboració amb la Generalitat i altres entitats públiques i privades destinen grans esforços en impulsar projectes de mobilitat sostenible.

Les motocicletes elèctriques són cada vegada més populars i estem destinats a conviure-hi i/o a utilitzar-les. 

Com funcionen les motocicletes elèctriques?

Bàsicament les motos elèctriques funcionen com les motos de tota la vida, amb la diferència que el motor en comptes de ser de combustió és elèctric. Aquest motor sovint és alimentat per bateries de ions de liti, tot i que aquesta energia també pot provenir de liti, fosfat de liti, fosfat de ions de liti, plom i àcid o hidrur de metall de níquel.

El principal problema que genera reticències en molts conductors és la recàrrega d’aquestes bateries. El concepte de reposar electricitat és molt diferent que amb el combustible.

En aquests casos no es tracta d’esperar a consumir pràcticament tot el dipòsit i parar-se a carregar-lo de nou en la pròxima estació de servei, ja no només perquè els punts de recàrrega habilitats siguin molt menys comuns, sinó perquè carregar tota una bateria en una toma de corrent domèstica pot tardar entre 6 i 8 hores.

Tot i així la majoria també estan equipades amb tomes de corrent especials per endollar en punts de recàrrega com els que trobem per Barcelona, que poden reduir aquest temps aproximadament a la meitat.

El que hem de tenir en compte aquí, com explicava David Ávila quan es preparava per fer la Rider 1000 en una motocicleta elèctrica i del qual us vam parlar en un article anterior, és que es necessita fer un canvi de mentalitat pel què fa a la recàrrega d’energia.

El que solen fer els propietaris de vehicles elèctrics, és utilitzar-los durant el seu dia a dia, més aviat per zones urbanes i trajectes curts, i llavors deixar la bateria carregant durant la nit endollant-la en l’endoll normal de casa.

Si no es té la possibilitat o el temps de carregar la bateria, també hi ha motos elèctriques que ofereixen un sistema per reemplaçar la bateria fàcilment posant-ne una de carregada.

Algunes de les millors motos elèctriques actuals

Zero SR

Aquesta és la moto que David Ávila va portar a la Rider. És una de les motocicletes elèctriques més populars arreu del món. Potser no és la moto més impressionant que existeix actualment, però definitivament és la més raonable.

Amb el carregador més ràpid, es pot carregar tota la bateria en tan sols tres hores. És una moto molt recomanable per l’ús diari amb la qual es redueix impressionantment el cost de transport.

Zero SR action
Zero SR action

Compta amb més de 250km. d’autonomia, més de 550.000km. de vida útil i una gran acceleració. La velocitat màxima és de 164km/h. El preu va des de 18.590,00 €.

Lightning LS-218

La Lightning LS218 és la moto elèctrica fabricada en producció més ràpida del món. Accelera de 0 a 100 km/h en menys de 3 segons, aconseguint una velocitat màxima de 350 km/h. Esta equipada amb suspensions Öhlins FGRT, llantes de magnesi Marchesini i frens davanters radials Brembo.

Lightning LS-218

Realment no es tracta d’una motocicleta d’ús diari, però no es pot negar que és una meravella de la tecnologia. El preu va des de els 38.888 dòlars.

Victory Empulse TT

Aquesta és una altra opció intel·ligent a l’hora d’escollir un vehicle elèctric. La marca americana de motocicletes ha dissenyat aquesta bonica motocicleta de 54 CV, amb una velocitat màxima de 177 km/h i teòricament d’una autonomia de 206 km.

Victory Empulse TT
Victory Empulse TT

La forquilla invertida davantera de 43 mm i la suspensió posterior són regulables. Davant porta frens de doble disc Brembo. Té un preu des de 19.900€.

Escriu un comentari

avatar
  Subscribe  
Avisa'm de