De la sang a la carretera

Per nosaltres, com per vosaltres, les motos són com el caramel que canvia l’estat d’ànim d’un nen. És per això que més enllà del tipus de moto o de conducció que més ens tiri, ens agrada admirar tot tipus de motos pel simple fet que com a motos que són, ens apassionen com el primer dia.

Per aquest motiu ens agrada portar-vos uns quants fabricants de motos que pretenen plasmar, sobre l’asfalt, les seves inquietuds més moteres.

Deus Ex Machina

L’expressió en llatí, provinent del teatre clàssic grec, Deus Ex Machina (Déu sorgit de la màquina) també dona nom al clàssic preparador australià. Des de fa més de 10 anys Deus no només ha anat treballant en fabricacions impressionants, sinó que també s’ha dedicat amb èxit a la seva pròpia marca.

El que va començar a la costa est d’Austràlia s’ha estès per tot el món, construint un imperi de cultura Cafe Racer que inclou peces per personalitzar motos, fabricacions completes, reparacions i fins i tot un gran catàleg de roba i equipament.

Aquest és un exemple de les seves creacions que solen inspirar-se en els clàssics i en la cultura skate i surf. La moto, basada en una Yamaha Scorpio, va ser la primera creació de Deus Ex Machina a Bali, Indonèsia al 2008, i des de llavors ha rebut diverses actualitzacions diferents. Rep el nom de Bali Dog.

Roland Sands

Roland Sands és un dissenyador i pilot de motos de Long Beach, Califòrnia. Roland va créixer en una família immersa en la indústria de la moto, propietària de la botiga Performance Machine.

El 1998 es va convertir en el campió 250GP de l’Associació Americana de Motociclistes, però després de trencar-se 32 ossos, Sands va decidir fundar Roland Sands Design per dedicar-se a dissenyar motocicletes i accessoris conceptuals.

Els dissenys de Sands es descriuen com una barreja d’influències esportives i Chopper per crear les millors motocicletes personalitzades. Per il·lustrar el seu estil us deixem una de les seves últimes construccions: una BMW NineT que va personalitzar al gust d’un client que es movia entre el terreny Dirt Track i el Cafe Racer.

Wrenchmonkees

WrenchMonkees tenen un estil inconfusible, pur art minimalista escandinau. De fet, el seu lema a l’hora de conceptualitzar una nova motocicleta és “monocrom, masculí i subtil”. WrenchMonkees va ser fundada en un soterrani de Copenhaguen l’any 2008, amb la intenció de redissenyar i construir motocicletes personalitzades que destaquessin de l’escena custom del moment.

Seguint aquesta filosofia minimalista fins i tot els noms de les seves obres desprenen eficiència, totes elles reben el nom de “Monkee” seguida del número correlatiu a la seva creació.

Tot i així algunes acaben rebent un sobrenom, més per un qüestió pràctica i comercial que per gust dels fabricants.

Per il·lustrar l’estil tant diferent que caracteritza WrenchMonkees i la seva passió per innovar, us deixem una construcció feta sobre una base gens corrent en el món de les personalitzacions de motos; una Laverda 750 de principis dels anys 70. Aquesta és la Monkee #59.

Shinya Kimura

Shinya Kimura és una autèntica icona del món de la customització de motos. A diferència d’altres personalitats d’aquest sector que podríem titllar de més comercials, la seva popularitat prové íntegrament de la seva fama com a constructor i del ressò originat per les seves creacions.

El fundador de Zero Engineering i Chabott Engineering potser és més conegut per inventar l’estil de customització “Zero”.

L’esperit de “Zero Style” prové del concepte japonès wabi sabi (refinament auster), la bellesa dels materials sense adulterar i la incorporació de wa (harmonia) en els seus dissenys.

Les seves motocicletes són famoses per tenir dissenys minimalistes i vintage que combinen la estètica i la funcionalitat. Tant important és per Kimura i el seu equip que les motos siguin autènticament funcionals que van adquirir molta fama per participar amb les seves creacions en carreres de motos clàssiques.

Les obres del japonès Shinya Kimura destaquen per la meticulositat típica de la seva cultura. Les motos que recull les restaura a la perfecció i les treballa amb gran dedicació, tot de manera artesanal, fins i tot fabricant peces a mida amb tècniques tradicionals. A aquest ritme, sense deixar de treballar ni agafar-se unes vacances, treu unes tres o quatre motocicletes a l’any, però són sempre autèntiques obres d’art.

Per demostrar perquè alguns coneixen Kimura com a poeta més que com a fabricant deixem un dels seus treballs més representatius: La Spike, feta a partir d’una Harley Davidson de 1946.

Escriu un comentari

avatar
  Subscribe  
Avisa'm de