L’Aprilia RSV4 RR de 2017 ha rebut grans elogis per part de la crítica i el reconeixement de pilots d’arreu del món.

Aquesta Aprilia és la nova generació d’una saga que va néixer el 2009 i que ha marcat història en el Mundial de Superbikes (ha aconseguit 7 títols mundials en 6 anys) i ha conquerit la Copa FIM Superstock l’any del seu debut.

Molt propera als models de competició, té per objectiu transmetre al pilot les sensacions pròpies d’una moto de carreres.

Aprilia RSV4 RR
Aprilia RSV4 RR

 

Motor

L’Aprilia RSV4 RR presenta el motor més potent que ha fabricat mai. Es tracta d’un motor Euro 4 de quatre cilindres en V a 65 graus, 201 cv de potència a 13.000 rpm i 999,6 cc. Gràcies a l’ús de la millor tecnologia d’Aprilia Racing, aquesta RSV4 RR de 2017 és un segon més ràpida que l’anterior versió.

Motor de quatre cilindres en V a 65 graus
Motor de quatre cilindres en V a 65 graus

 

Electrònica

Les anteriors versions ja eren les millors en aquest aspecte, però el model de 2017 encara va més enllà. L’evolució del sistema APRC (Aprilia Performance Ride Control) ha estat clau en aquesta millora. Les principals novetats que incorpora la quarta generació del sistema APRC són:

  • Control de tracció (ATC): Regulable en marxa i amb vuit nivells.
  • Control de wheelie (AWC): Control aixecament roda davantera amb tres nivells i regulable en marxa.
  • Control de sortida (ALC): Sistema d’assistència en la sortida (és exclusiu en pista). Regulable en tres posicions.
  • Canvi ràpid (AQS): Canvi electrònic per engranar marxa de forma més ràpida i sense fer servir l’embragatge. També està dotat de funció “downshift” per baixar marxa.
  • Limitador de velocitat (APL): Permet seleccionar i limitar la velocitat màxima.
  • Control de creuer (ACC): Sistema de control de velocitat. Permet mantenir la velocitat seleccionada.

A més, la nova Aprilia RSV4 RR incorpora un sistema multimapa ABS per corbes (C-ABS) desenvolupat juntament amb Bosch i que és regulable en tres nivells i desconnectable.

Aquest ABS s’acompanya del sistema RLM (Rear Lift Mitigation), encarregat de limitar l’aixecament de la roda posterior en les frenades més brusques.

Per últim, també mereix una menció especial la nova instrumentació TFT en color que dota la moto d’un ordinador digital amb un ampli ventall de possibilitats de visualització (pantalles Road i Race i plataforma opcional V4-MP per connectar l’smartphone)

Electrònica Aprilia RSV4
Electrònica Aprilia RSV4

 

Altres aspectes

L’Aprilia RSV4 es caracteritza per disposar d’un xassís propi d’una moto de competició. És l’única Superbike de sèrie que permet regular la posició del motor en el xassís, la inclinació de l’angle de la direcció i el punt d’ancoratge del basculant.

Xassís Aprilia RSV4
Xassís Aprilia RSV4

 

La nova RSV4 incorpora novetats en relació al sistema de frens Brembo. L’eix davanter disposa d’uns nous discos d’acer de 330 mm de diàmetre i 5 mm d’espessor mossegats per una pinça M50 monobloc.

El model de sèrie també equipa alguns elements exclusius com el càrter exterior del motor i de l’oli i les culates de magnesi.

Aquesta Superbike té un preu de sortida de 20.809 euros i està disponible en dos colors: Gris Bucine i Negre Ascari.

Aprilia ha dissenyat una llarga llista d’accessoris que poden ser incorporats a la moto per fer-la més personalitzada.

 

Aprilia RSV4 RF

És la versió exclusiva i equipa de sèrie noves suspensions Öhlins i llantes forjades en alumini lleuger. Té un preu de 24.359 euros.

Aprilia RSV4 RF.
Aprilia RSV4 RF.

 

Fitxa tècnica Aprilia RSV4 RR

Fitxa tècnica Aprilia RSV4 RF

Escriu un comentari

avatar
  Subscribe  
Avisa'm de