No és la primera ocasió en que una companyia decideix emprendre en aquesta direcció.

Skully va ser l’empresa que va emprendre la campanya més sonada en aquest sentit.

Assegurant una revolució en la indústria del casc, van iniciar una campanya de recaptació de fons per portar el seu producte al mercat que va obtenir quasi deu vegades el pressupost que demanaven, és a dir, prop de dos milions i mig de dòlars.

Malgrat la gran tirada que va assolir durant la seva campanya, els integrants de la companyia no van ser capaços de materialitzar el projecte, i la companyia va acabar tancant l’estiu del 2016.

Aquesta vegada el projecte té una altra pinta, i és que el seu fundador, Arata Oono, i el seu equip, són part dels dissenyadors de la Yamaha MT-09.

Detalls

Un major camp de visió

El casc incorpora una càmera a la seva part posterior que permet, sorprenentment, oferir un camp de visió de 360º. Les imatges capturades per aquesta càmera es retransmeten a una pantalla plegable i transparent que s’ubica a la part interior del casc. D’aquesta manera i amb la mateixa dinàmica que el retrovisor interior d’un cotxe, aquesta pantalleta ens permetrà divisar a qui tenim darrere només aixecant una mica la vista.

Camp de visió Crosshelmet X1

La visió posterior abasta 170º, i un dels majors beneficis que en traiem és que desapareixen els angles morts, obtenint d’aquesta manera una major seguretat durant la conducció. Tanmateix cal admetre, de fet dit pels mateixos creadors del casc, que és un casc orientat als desplaçaments urbans, ja que en aquestes situacions és quan els motoristes necessiten estar més pendents de l’entorn, i no pas quan viatgen en carretera oberta, quan la major atenció la requereix indubtablement el que tenim davant.

Seguretat

Els creadors del CrissHelmet X1 asseguren que el casc incorpora bateries d’estat sòlid, concretament de liti-ceràmica, a fi d’evitar explosions, fugues o ignicions. D’aquesta manera tot i que les bateries pateixin impactes, talls curtcircuits i desperfectes variats, aquestes no haurien d’afectar a la integritat del pilot.

Ergonomia

El fundador de la companyia, Arata Oono, explica que han dotat el casc d’unes dimensions particulars amb diversos propòsits. Un d’ells és oferir un major espai a la zona mandibular per respirar amb una major comoditat, i per oferir al motorista un major camp de visió, concretament un 30% més de visió que un casc convencional.

Pantalla interior

A través de la pantalla frontal que esmentàvem, si portem aquest casc podrem gaudir de tot tipus d’informació i utilitats com ara: la previsió del temps, una brúixola, i una navegació GPS amb punts de pas, distàncies i temps d’arribada per guiar-nos durant les rutes. Cal destacar que a través de l’app de l’smartphone, es podran descarregar els mapes per gaudir-ne sense connexió internet.

Tecnologia

En enllaçar el telèfon amb el casc tenim accés a diverses opcions de configuració de la nostra experiència de conducció. Potser la més destacable és la possibilitat de portar un control de la sonoritat ambiental, tot escollint quins tipus de sons i de sorolls volem seguir escoltant durant la conducció, i quins preferim silenciar. D’aquesta manera el casc ofereix la possibilitat d’eliminar la percepció de determinats sons, d’especial interès en trajectes urbans, o directament per guanyar un aïllament del vent en carretera.

Silenciar sons i converses en grup Crosshelmet
Silenciar sons i converses en grup Crosshelmet

Connectivitat

A través de l’aplicació d’smartphone que ha dissenyat la companyia japonesa, es podran mantenir converses en grup amb altres motoristes que no disposin del Crosshelmet.

Connectivitat Crosshelmet X1

A fi de realitzar o rebre trucades, o d’escoltar música a través dels altaveus ubicats a l’interior del casc, podrem recórrer a l’assistència de veu de Siri o del seu homòleg de Google, el google Ssistant.

Escriu un comentari

avatar
  Subscribe  
Avisa'm de