El RACC planteja habilitar carrils exclusius per motos en un intent de reduïr la sinistralitat dels motoristes al llarg dels accessos de la capital catalana.

Els motoristes són amb molta diferència el col·lectiu que presenta una major sinistralitat als accessos de Barcelona, concretament representen el 40% de l’accidentalitat total. Així ho detalla un estudi publicat avui pel RACC. Aquesta xifra adquireix especial rellevància en saber que els motoristes són només el 15% dels conductors que hi transiten.

Al present estudi s’hi detalla que al llarg dels deu últims anys les xifres d’accidents greus o mortals han augmentat molt, en part degut a l’augment de les motos que recorren els accessos de Barcelona tant d’entrada com de sortida.

Fem una ullada a les xifres obtingudes amb l’estudi del RACC:

  • Any 2008: 93.000 motoristes circulaven diàriament pels accessos de la capital catalana.
  • Any 2016: Ja n’eren 130.000.
Augment dels desplaçaments en moto
Augment dels desplaçaments en moto a Barcelona

Un carril exclusiu o voral només per motoristes en hores punta

Al mateix estudi es proposa, en base a la creixent problemàtica, l’exercici d’una prova pilot per avaluar si la mesura resulta factible i eficaç.

S’insta igualment a la realització de cursos de conducció segura, especialment dirigits als conductors convalidats, els quals estan habilitats per conduïr motos de fins a

A més, es recomana la implantació obligatòria d’ABS per totes les motos de nova fabricació, i l’habilitació d’aparcaments als accessos de la ciutat comtal.

Un major control sobre els motoristes

L’aplicació d‘un major control de les actituds de risc dels motoristes l’aplicació d’una taxa d’alcoholèmia restrictiva al 100% són mesures addicionals que, segons el RACC, podrien resultar efectives.

Motoristes per fora, enllaunats per dins

Segons aquest estudi, un 74% dels motoristes són també conductors de cotxe, i tot i que no sigui una dada concloent, se’n podria extreure que una bona part dels desplaçaments a la capital són realitzats per motoristes amb una consciència en seguretat viària i conducció de moto insuficients.

Aquest fet contrasta, però, amb unes altres dades aportades pel RACC. I és que si bé dos terços dels motoristes que realitzen aquests recorreguts actuen de manera correcta i prudent, el terç restant es caracteritza per conduir motos d’alta cilindrada, i per realitzar maniobres arriscades.

Comportaments de risc en carretera
Comportaments de risc en carretera

La maniobra de risc més freqüentada

D’entre totes, la maniobra més repetida pels conductors de moto és la de circular entre carrils, fent zig-zag entre els cotxes. En segon lloc hi trobem l’ús dels vorals de la carretera per circular.

Principals riscs percebuts

La poca visibilitat que tenen els motoristes davant de vehicles pesats com busos o camions, sumat a les frenades imprevistes del trànsit urbà i interurbà, constitueixen les principals preocupacions dels motoristes segons el Reial Automòbil Club de Catalunya.

Escriu un comentari

Sigues el primer de comentar!

avatar
  Subscribe  
Avisa'm de