La companyia Bosch sotmet a fase de proves un sistema que pretén corregir la moto en cas de pèrdua d’adherència.
La mecànica del sistema resulta tant física com innovadora: A través de d’expulsions laterals de gas a pressió, es pretendria fer front a les forces que causarien la caiguda de la moto en relliscar alguna de les rodes.
L’altre dia parlàvem de la gran accidentalitat a la que està sotmesa el nostre col·lectiu en l’actualitat. Una molt mala infraestructura viària, conductes de risc tant nostres com de la resta d’usuaris de la via, i factors externs a tot plegat que son més o menys fàcils de preveure. És per això que és d’agraïr, i molt, que les empreses fortes del sector de l’automoció es dediquin a desenvolupar sistemes que afavoreixin a la seguretat dels motoristes.
És un fet que la pèrdua d’adherència sobre el paviment, especialment per culpa del mal estat de la via o dels pneumàtics, és un dels principals riscs de perdre el control de la moto durant la marxa. Sobretot pel fet que aquest risc no va estrictament lligat a la nostra entrega en realitzar una conducció segura, ni en la correcta percepció del risc al que estem exposats. Per molt curosos que siguem, si ens marxa la roda en una corba, molt possiblement anem a terra.
Per evitar aquest tipus de caigudes, el sistema que està investigant la companyia alemanya consisteix en proporcionar una força lateral a la moto que contraresti la de la pròpia moto en caure. Uns sensors serien els encarregats de detectar si les rodes perden adherència, i de detectar-ho, la moto emetria lateralment una expulsió de gas a pressió amb l’objectiu de restablir-ne l’estabilitat.
Convé destacar que Bosch també està treballant en un radar per la moto que permetria fer us d’un avís de col·lisió frontal, d’un detector de l’angle mort de visió i finalment d’ un control adaptatiu de creuer.