Les motos europees de baixa cilindrada guanyen cada cop més terreny a la competència
Tots els aficionats a les motos coneixen les grans marques, les quals normalment son marques de nacionalitat japonesa, xina, coreana… Els canvis en el sector, ja comentats en altres articles, han fet també que la opinió sobre les motos de 125cc portades d’Àsia hagi millorat notablement, però també es fan un forat altres marques europees de gran qualitat i experiència.
Son un exemple les marques franceses Mash i Sherco (francesa i catalana), on amb estils diferents tenen vendes per sota de les líders, però molt ben considerades dins els seus respectius models de moto, Mash amb el seu “esprit vintage” i Sherco (Antiga Scorpa) amb les seves trials i enduro.
Els petits fabricants ressorgeixen amb força
A Itàlia, nacionalitat referent en el món motociclista, grans concessionaris neixen, s’actualitzen o absorbeixen altres de clàssiques per oferir varietat i creixement. Les grans competicions com el Giro d’Italia o el Motogiro han fet que una gran varietat de petits fabricants com Laverda, Vespa o Guilera, ara marques absorbides per Piaggio, sorgeixin per aprofitar aquest mercat. Actualment, Les marques més venudes son la abans nombrada Piaggio i Aprilia, en scooters, carretera i “off-road”.
Ossa, Bultaco, Montesa, Derbi, Torrot… No cal parlar de les marques de casa que van sorgir a Barcelona campiones en vendes i en grans competicions de molts tipus, però els canvis al sector les van fer tancar o reciclar-se. Derbi segueix des d’Itàlia, Montesa-Honda dins el sector de les “off-road”, Bultaco ha creat un logo, un estil i una moto elèctrica! Altres marques actuals son Leonard, impressionants dissenys custom que marquen tendència o Les noves Torrot, èxit de vendes en scooter elèctriques
Altres grans marques com Husqvarna a suècia segueixen lluitant per fer-se un lloc, reconegudes en els grans campionats actuals i passats.
Queda clar que a Europa hi ha una cultura i una història marcada en les motos de baixa cilindrada, on les modes i els estils fan que els fabricants busquin les millors solucions per entrar en un mercat cada cop més exigent.
Per Paped.