El pilot Dan Kneen va perdre la vida ahir a la tarda en un greu accident durant la classificatòria del TT de Superbikes a la Illa de Man.

Kneen només tenia 30 anys, i participava al TT d’aquest any amb Tyco BMW a bord d’una BMW S 1000 RR. El fatal accident va tenir lloc a la zona de Churchtown, i tot sembla indicar que va perdre la vida al mateix moment de l’impacte, que va tenir lloc a la primera volta de la sessió classificatòria. Tal va ser la duresa del cop que la seva moto va acabar incendiant-se.

El jove pilot era natural de Onchan, a la mateixa Illa de Man, i era una icona local gràcies a la seva trajectòria competitiva. L’any 2008 va coronar-se guanyador de tres carreres: Junior, Newcomers C i finalment Ultralightweight. Un any després feia el salt al TT quedant entre els 10 primers.

En la jornada prèvia a la tragèdia, el pilot havia rodat molt a prop del seu propi rècord de 130,346 mph, quedant-se tot just a 132,258. De ben segur que d’haver pogut seguir lluitant, l’hauria acabat deixant enrere.

Una competició d’alt risc

Avui mateix un altre pilot, Steve Mercer, ha acabat en estat crític després d’impactar contra un cotxe en la mateixa competició, tot just quan es dirigia al lloc de l’accident de Dan Kneen. Afortunadament Mercer es troba estable, tot i que crític.

És innegable el debat que sorgeix al voltant d’una competició marcada pel risc, que va inaugurar-se l’any 1907, una època en la que les motos rondaven els 30 cv de potència. En l’actualitat les motos que hi participen ronden els 210 cv, i recorren el mateix traçat urbà i ratoner que fa més d’un segle.

És evident que hi ha altres esports i competicions de risc, i que al cap i a la fi son els mateixos pilots els que saben fins on volen arriscar, però és un fet també que la perillositat d’aquesta competició s’ha tornat a posar sobre la taula de la pitjor manera possible.