La setena edició de l’esdeveniment motociclista ha superat els 800 participants, sobrepassant les xifres de participació d’edicions anteriors.

La ruta ha discorregut entorn els boscos més inhòspits del Pirineu català i francès, recorrent més de 600 km amb 5.000 corbes i 15 ports de muntanya, com el d’Aspin o Tourmalet.

L’edició número 7 del Rodibook ha esdevingut un èxit amb més de 800 assistents i la participació per primera vegada del pilot de Moto2 Àlex Márquez, que va realitzar la prova juntament amb l’ex-pilot Emili Alzamora, campió del món de 125cc. El tret de sortida va tenir lloc l’1 de setembre a Vielha (Vall d’Aran), on a primera hora del matí es van congregar motos de tot tipus, preparades per gaudir d’una experiència fantàstica.

La presència de Márquez va despertar molta expectació entre els assistents, que van poder gaudir d’un recorregut amb paisatges espectaculars que anaven descobrint amb l’ajuda d’un roadbook.

Com és costum, l’empresa Rodi Motor Services (organitzadora del Rodibook), va escollir un títol per representar l’itinerari, que aquest 2018 va portar per nom “Boscos encantats”.

Rebent el Roadbook amb l’itinerari sorpresa

La primera etapa d’aquest esdeveniment motociclista no-competitiu va començar el 31 d’agost a les 11:00h amb l’arribada dels primer inscrits. Després de passar diverses verificacions tècniques i administratives, els participants van rebre el roadbook amb l’itinerari sorpresa, una eina que van utilitzar el 80% dels motoristes.

Briefing

A les 20:30h va tenir lloc el briefing amb les indicacions de la ruta sorpresa i els punts clau. L’acte va comptar amb la presència de l’alcalde de Vielha i representants dels col·laboradors Husqvarna, KTM, Michelin, Bassella i Ara Lleida. Michelin va aprofitar l’ocasió per presentar la nova road 5 i els pilots van poder provar els últims models de KTM i HQV, una marca cada vegada més present al Rodibook.

Sortida!

El dia següent a les 6:00h del matí es va iniciar la sortida; cada 30 segons arrencaven tres motoristes per garantir la seguretat dels pilots i evitar col·lapsar les carreteres. Els motoristes van passar pels sis punts de control que validaven la ruta i per alguns ports de muntanya, com el d’Aspin o Tourmalet. A més, varen poder visitar les Grottes de Bétharram, les segones grutes més extenses d’Europa, situades en un dels punts de control.

Rodibook 2018
Rodibook 2018

Seguretat al llarg de la ruta

Els més de 800 participants, uns en modalitat individual i altres en parella, van necessitar una mitjana de quinze hores per recórrer un itinerari amb el verd i la vegetació frondosa com a protagonistes. La ruta incloïa més de 5.000 corbes i 15 ports de muntanya, un recorregut que requereix de diverses mesures preventives de seguretat, de vital importància per a l’organització:

  • El roadbook indica els trams més conflictius de la ruta i les velocitats màximes.
  • Els motoristes disposen d’una drecera per tal d’escurçar el recorregut si ho consideren oportú.
  • Els participants que ho prefereixen reben formació sobre la lectura del roadbook el divendres anterior a la prova de la mà del Servei Català de Trànsit i de Fernando “Buffalo” Gil, responsable del disseny del roadbook.
  • Cada un dels participants està localitzat amb un GPS al llarg de tota la ruta per permetre la seva localització en directe.
  • El dissabte 1 de setembre al vespre, els motoristes van acabar el recorregut visiblement emocionats després d’una ruta de més de 600 km. A l’arribada els esperava un sopar col·lectiu on els participants varen poder recuperar forces i compartir vivències.

Participants d’arreu del món

En l’edició d’aquest any s’hi han pogut veure motoristes de totes les edats i diferents països d’origen com Espanya, Andorra, França, Itàlia, Portugal, Alemanya i, fins i tot, Estats Units, així com motos de tot tipus. Les més presents han estat les motos BMW GS i nombroses motos clàssiques, com el model Impala, que repeteix any rere any. També hi ha participat una Vespa que tornava de fer la volta al món i motocicletes adaptades per a persones amb discapacitat.

A causa de l’èxit creixent de cada edició, l’organització ha ampliat les places a cinquanta participants més que l’any anterior, que es van omplir en menys de 48 hores des que es van obrir passat 8 de juny. L’empresa Rodi Motor Services fa una valoració molt positiva d’aquest esdeveniment que cada any innova amb rutes originals i inhòspites pensades per gaudir del plaer de conduir, així com d’una experiència inspirada en els grans raids com el Dakar.

Destaquem que, de cara a l’edició de l’any vinent, des de l’organització s’està estudiant la possibilitat d’incloure la opció de realitzar una ruta off road per motos de tipus trail.

Estadístiques del Rodibook 2018:

  • Motocicletes: 857
  • Acompanyants: 55
  • Noies: 23 pilots + 51 acompanyants
  • Moto Club amb més inscrits: Oliva Motor >Xperiences
  • Població amb major nombre d’inscrits: BCN
  • Participant més llunyà: Los Ángeles (EEUU)
  • Assistents internacionals:
    • 19 andorrans
    • 1 alemany
    • 3 francesos
    • 1 italà
    • 16 portuguesos

Escriu un comentari

avatar
  Subscribe  
Avisa'm de