Hola motoristes!
Continuem amb el “culebron” de Romano Fenati.
I es que ara, la última noticía es que s’ha denunciat al pilot per un intent d’homicidi per l’acció que va protagonitzar a Misano.
A dia d’avui encara no m’he trobat a cap aficionat de la moto que no estigui d’acord amb la decisió presa per la FIM i les marques. Però considero que voler imputar un delicte com el d’intent d’homicidi és passar una línia vermella en aquest món.
I és que altres pilots han fet accions antireglamentàries molt perilloses i mai he escoltat la associació de consumidors d’Italia (CODACONS) denunciant a un altre pilot per intent d’HOMICIDI. A més, la fiscalia ha demanat una investigació dels fets.
Em vénen al cap més exemples d’incidents entre pilots i fins i tot amb resultat de mort com ara:
Si mirem el vídeo del finat Simoncelli 58, podem veure com Rossi passa per damunt del coll del pilot. I no recordo que s’hagi imputat l’esportista per un homicidi imprudent.
Per mi seria una bogeria portar a Rossi als tribunals pel que va passar.
Però a la vida real si vas amb el teu cotxe i et surt un nen entre els vehicles estacionats i l’atropelles, i en conseqüència i per desgracia el mates, a tu t’imputen un homicidi imprudent, que això no vol dir que entris a presó, però et toca passar per un tràmit legal penal.
Està clar que no és la mateixa acció, però si va existir un resultat de mort, no? Però en canvi la via penal no va intervenir.
També vull posar d’exemple el cas que va tenir Carlos Sainz.
I es que en el seu últim títol mundial del Dakar va tenir un incident amb el pilot Kees Koolen i aquest volia denunciar-lo per intent d’homicidi per un incident en el desert. La direcció si no recordo malament va sancionar a l’espanyol 10 minuts a la general, però finalment les amenaces inicials de Koolen de denunciar-lo per homicidi no van prosperar, el tema es va refredar i allí es va quedar.
En el món del motor no recordo cap denúncia on mesclessin les incidències amb el codi penal. I ara si? Per quina raó? Per la meva part voldria que es continués sense mesclar ja que son incidents i no existeix la voluntat de matar. I si existís, hauria de ser una comissió d’investigació, un equip o un pilot qui presentes denúncia als jutjats del país on s’ha comes l’acció.
Hauria de correspondre a ells, a l’equip o a la víctima la responsabilitat de prendre la decisió de presentar denuncia o no. Però com he dit, ha d’existir un òrgan d’investigació, professional o la víctima que decideixi si cal anar per la via penal o no.
L’acarnissament cap el pilot a dia d’avui està sent molt dur. Ell ja va assumir la culpabilitat i les coses se li han posat pendent amunt en la vida personal, i també en terreny professional. Posar més llenya al foc em sembla que és anar massa lluny i voldria saber què es guanya amb denunciar una acció així i per què les altres CODACONS les ha deixat passar.
Perquè amb sinceritat, crec que es un ensenyament cap el pilot innecessari i que no aporta res al col·lectiu, i que aquesta associació de consumidors ha actuat arbitràriament segons qui fos el pilot.
Per finalitzar, tocarà esperar el resultat, ja que la fiscalia ha demanat una investigació del que va passar, i segons els resultats d’aquesta serà al jutge a qui li toqui ballar la cançó d’iniciar el procediment o d’arxivar.
Si li dóna tràmit esperarem les declaracions de les parts, l’exposició dels fets dels advocats i al final coneixerem la sentència.
Pel bé de l’esport espero que tot això quedi arxivat ja que és un disbarat i està totalment desproporcionat. És veritat, però, que almenys tot aquest ressò sigui un toc d’atenció a tots els altres esportistes quan la ira els envaeixi, per no protagonitzar una acció similar.
V’s i gas a tots!
Josep CMX