Hola motoristes!

Ja tenim les Moto GP al continent Europeu i la primera carrera es celebrarà, com no podia ser d’un altre manera, a la població de Jerez de la Frontera.

La meva primera vegada que vaig baixar per veure aquell campionat era l’any 2007 i fins el 2010 vaig estar cada any gaudint d’aquell campionat i d’aquella ciutat.

Ara, mentre escric aquestes paraules, em venen a la memòria les experiències viscudes i els 1000 km que me’n separaven, i que em donarien per escriure un altre article.

Però avui no parlaré de mi, encara que més aviat que tard, escriuré sobre aquelles experiències que em van forjar com a motorista.

Jerez tenia l’honor d’obrir el campionat de MotoGP.

A dia d’avui quan els pilots venen a Europa, ja porten 3 carreres a les espatlles i aquest 2019 han estat unes carreres força entretingudes. S’ha pogut veure que Suzuki ha fet un pas de gegant per estar disputant el títol mundial amb Honda, Ducati i Yamaha.

Potser aquesta última marca sembla que continuï tenint problemes per estar a l’alçada de les altres, però mai podem descartar-la, ja que a damunt d’aquestes hi trobem portant-les a M. Viñales i V. Rossi. Que en qualsevol moment (sempre que no sigui massa tard) Yamaha pot donar amb el clau perquè la M1 sigui la moto perfecte per aquets dos pilots, o al menys per un d’ells.

Per part  d’Honda, un any més el seu pilot M. Marquez es desmarca per sobre dels altres. És cert que en el circuit de “Les Amèriques” estant a 4 segons del segon va cometre una errada que ha fet que “momentàniament” perdi el liderat de la classificació. Tantmateix tots sabem que Marc ha fet en el passat un inici de temporada pitjor i finalment s’ha emportat el títol.

El seu company d’equip. J. Lorenzo no està tenint el millor moment amb l’adaptació de la Honda, no li està sent gens fàcil. Esperem que finalment s’adapti a ella i ens regali carreres apassionants amb els pilots capdavanters d’aquest campionat.

Les Ducati amb A. Dovizioso han començat molt fortes i l’Italià és qui en aquets moments encapçala la llista del campionat. Per part del company de Dovizioso , A. Petrucci, aquest esta en la 5a posició, cosa que no està gens malament.

Però realment de qui avui vull parlar avui son uns altres pilots i un altre marca i aquesta es SUZUKI i A. Rins i el seu company J. Mir.

Aquest any com ja he dit, Suzuki ha fet un gran pas per estar davant i poder lluitar pel títol mundial, és més, A. Rins no s’amaga i ja ha donat alguna declaració parlant de les possibilitats de poder lluitar per el títol.

En aquesta 4a carrera el pilot de Barcelona arriba com a 3r classificat i amb una carrera de MotoGP guanyada.

Suzuki ha creat un xassís super-competitu, han creat una moto rapidíssima en el pas per corba. Si té un però és encara la falta de potència però que crec, amb sinceritat, que aconseguir més potencia és més fàcil que evolucionar una moto fins el punt de que sigui tant ràpida en el revolts com va demostrar a la carrera de “Les Amèriques”.

L’actual campió de MotoGP ja va declarar que té posat un ull a la Suzuki i a A. Rins, ja que en els circuits Europeus que són circuits més petits, amb una moto com la Suzuki no pot baixar la guardia ja que sap que serà un rival difícil per poder aconseguir les victòries.

Si parlem de J. Mir, el segon pilot de Suzuki , es 15 a la classificació general amb 8 punts, les dos últimes carreres no va poder puntuar, però no tots els pilots que pugen a la categoria reina puntuen en el seu debut.

Per tant m’alegro molt de que la marca Japonesa més humil de la graella estigui ensenyant el morro en aquest campionat i encara més tenint dos pilots de casa.

Bé esperem el resultat del GP de Jerez i us prometo un article de les anècdotes viscudes al GP de Jerez!

V’s i gas!!!

 

Josep CMX