Hola Motoristes!

Un cop més tenim un debat obert amb la seguretat en el nostre col·lectiu.

La DGT amb el Sr. Pere Navarro al capdavant, vol treure una nova normativa per conduir una motocicleta. Independentment de la cilindrada i de si és dins o fora de població.

La mesura és obligar als conductors a la utilització de guants de motocicleta sempre que condueixin aquest vehicle.

Aquesta mesura, vista des de la meva experiència, em fa pensar que poc podrà evitar un accident. Si que reduirà les lesions a les mans del conductor, si per desgracia toca el terra amb aquestes, però el que és evitar…

Crec que si la DGT vol evitar accidents de trànsit, caldria revisar com estan les carreteres, les senyals i els possibles obstacles, que en una caiguda de moto pugin maximitzar les lesions dels motoristes. Ja que per desgracia la DGT, quan hi ha un accident, se’n renta totalment les mans, o al menys aquesta és la meva percepció.

A més a més, abans d’implementar l’obligacio de portar guants (que són un element de seguretat passiu) obligaria a les marques a utilitzar un color tipus fluor per què el gua passés a ser un element actiu en la seguretat. Com a molt, podríen obligar al motorista a portar elements de color llampant (com el fluor) per així ser mes visibles

La el fet d’obligar a l’ús un complement de seguretat passiu és un tema delicat de tractar, perquè NO AJUDA  a evitar l’accident, però si a minimitzar els danys i en molts casos lesions irreversibles, per això entenc la divisió que ha creat la noticia.

El col·lectiu dels motoristes cada cop es un col·lectiu més madur i més responsable. És fàcil veure com més usuaris de moto utilitzen colors com el groc fluor en el seu casc, jaqueta o guants per ser més visibles. I tot això, és perquè volen ser vistos pels altres usuaris de la carretera i ningú els ha obligat a comprar aquets complements amb aquest color, cosa que em fa pensar que son més conscients del que el Sr. Navarro creu.

I des d’aquí voldria recordar-li al Sr. Navarro (que molt possiblement coneix la diferencia) que per EVITAR un ACCIDENT primer influeix la SEGURETAT ACTIVA, i un cop tenim l’accident, actuen els ELEMENTS PASSIUS.

La segona mesura seria la de fer cursos voluntaris de seguretat.

Aquesta podria bonificar amb punts en el carnet a aquells conductors de motos que els realitzessin.

Per una part em sembla correcte, però per l’altre em fa una mica de por que es pugui convertir en un negoci poc ètic. Veurem com redacten aquesta nova normativa, perquè prefereixo esperar a llegir-la, a criticar sense saber.

Aquesta és la meva opinió sobre el tema dels guants, crec que hem d’utilitzar-los, però si volen obligar-nos utilitzar-los per evitar accidents, no crec que ho aconsegueixin.

Una abraçada per a tots V’s i gas!

Jsp CMX