El Departament d’Interior desplega un dispositiu especial de trànsit i de seguretat amb motiu del Gran Premi Monster Energy de Catalunya de MotoGP 2019

A través del CECOR (Centre de Coordinació) que s’ubicarà al Circuit, es pretendrà:

  • Incrementar la capacitat viària de les vies i l’entorn del circuit
  • Disminuir els retards en la durada dels recorreguts i augmentar la fluïdesa
  • Vetllar per la Seguretat Ciutadana al llarg de la competició.

L’assistència al llarg dels tres dies serà d’uns 180.000 espectadors, i només el diumenge, s’espera l’assistència d’uns 90.000 aficionats al Circuit.

Pel que fa a la mobilitat en els desplaçaments fins a la competició, aquesta serà d’un 65% en el cas de les motos, al voltant d’un 20% en el cas dels turismes i només d’un 15% si ens referim al transport públic.

Des del Servei Català de Trànsit, i degut a l’alta mobilitat durant aquest cap de setmana al llarg de la xarxa viària catalana, demanen a tots els usuaris de la via (tant a motoristes com a la resta de conductors de vehicles), que tinguin un comportament i unes actituds de respecte i protecció vers als vehicles de dues rodes. Cal evitar, diuen, els sinistres greus.

Si bé l’accidentalitat del col·lectiu respon moltíssimes vegades a un mal estat i a una mala infraestructura viària, és un exercici de responsabilitat recordar que, aquest any, ja son 21 els motoristes que han perdut la vida a les carreteres catalanes, un més respecte al mateix període del 2018.

Fem una ullada a factors de sinistralitat que depenen de tots els conductors a la via pública:

  • Les distraccions
  • La velocitat excessiva
  • El consum d’alcohol i altres drogues

Cal, però, que la DGT i el SCT facin el mateix exercici amb els factors que depenen d’ells, i no ens cansarem de recordar-ho:

  • Barreres protectores (“guarda-rails”) homologades per no ser un perill greu i letal per motoristes
  • Millorar i reparar l’estat de les carreteres
  • Adoptar polítiques útils i eficaces a favor de la seguretat viària dels motoristes
  • Treballar per adaptar el Codi Penal i la resta de la legislació a les conductes delictives i homicides de la carretera. 
  • Adaptin l’accés a grans ciutats com BCN a l’ús de les motos, com ara amb carrils exclusius i/o compartits amb busos i taxis.
  • Etc

Mesures especials d’accés i abandonament del Circuit

El SCT facilitarà carrils addicionals destinats a facilitar la fluïdesa i la seguretat tant pel que fa a l’accés com a la sortida del Circuit.

Recordem que les vies més problemàtiques en desplaçaments degut al GP son:

  • AP-7/C-33
  • C-35
  • C-17
  • BP-5002
  • BV-5003
  • C-352

Panells i senyalització d’informacio variable

Es reforçarà la ´senyalització per d’indicar amb més eficàcia les vies d’accés i les de sortida del circuit. Concretament, seran 19 les senyals informatives d’orientació que facilitaran l’accés al Càmping de Montmeló des de diferents vies d’entrada.

El SCT demana no utilitzar els itineraris marcats pels GPS als voltants del Circuit, ja que aquests no tenen en compte el dispositiu especial desplegat a la zona. Caldrà, simplement, seguir les indicacions del personal policial i autoritzat a peu de carretera.

Informació d’interès sobre l’estat del trànsit durant els 3 dies en que el dispositiu estarà activat

Els qui vulguin rebre informació actualitzada sobre l’estat del trànsit podran recórrer a:

Per últim, cal tenir en compte que en els Panells de Missatgeria Variable (PMV) que es trobin a prop del Circuit, s’indicarà als conductors les vies recomanades per accedir o marxar de les instal·lacions, segons la intensitat del trànsit.

Article elaborat amb informació del Departament d’Interior