• Motorista convidat, necessitem tot el suport possible per endurir les penes per homicidis imprudents a les nostres carreteres. El motorista JOSEP BOAN ROSANE va perdre la vida per culpa d'un conductor de cotxe que circulava a 130 km/h en una comarcal sense voral, en que havia de circular com a màxim a 70 km/h.

    El conductor d'aquest cotxe, després de l'accident va passar una revisió mèdica i va tornar cap a casa. 15 dies després de l'accident publicava una foto a Instagram alçant el polze, mentre presumia d'una segona oportunitat que, segons ell, li oferia la vida.

    Més info fent clic aquí.

Consells Els millors cursos de conducció de moto

Roger X-ADV

Roger X-ADV

Residència habitual: Sobre Rodes
Editor Wiki
18 Oct 2015
1.240
2.183
Premis
10
Moto
Honda X-ADV
Bones! Crec que seria molt interessant que poguéssim compartir quins són els cursos de conducció de moto que coneixem, i també la nostra experiència si n'hem realitzat alguns. El cas és que a la majoria (i m'hi incloc el primer) ens queda molt per aprendre a conduir amb la major seguretat que ens és possible. Jo mai he estat partidari de córrer a la via pública, la cosa no va per aquí. El que passa és que penso que un bon domini de la moto ens farà conduir més segurs en més situacions, i això es tradueix en menys accidents.

Crec que degut a la nostra passió és indispensable que, com a mínim, tinguem coneixement de quines opcions tenim per millorar la nostra tècnica i seguretat de conducció. A més ara podem aprofitar aquesta pausa del confinament per prestar més atenció a la nostra formació i a les nostres capacitats de conducció.

Jo tinc coneixement dels cursos de l'Honda Institut de Seguretat, que ofereixen diferents tipus de cursos (On road, OffRoad, carretera oberta, scooters, professionals...) i també repartits en diversos nivells. Crec que algú de vosaltres n'havia pogut realitzar alguns, però jo no en tinc experiència.

Cursos del Lorenzo amb minimotos: Són cursos que es realitzen amb minimotos, i que també s'imparteixen en diferens nivells de perfeccionament. Jo no els he pogut realitzar encara però un company de rutes si, i n'està molt content. Malgrat ser cursos en tancat i amb pitbikes, et permeten adquirir força seguretat tombant la moto, conèixer les inèrcies, jugar amb l'adherència a l'asfalt i amb els radis de gir. Al ser pràctiques amb motos senzilles i baixes, anar ben equipat i a baixa velocitat, són ideals per deixar enrrere inseguretats. Després us poso enllaç.

Cursos OffRoad de TwinTrail: Els realitza l'Isaac Feliu, veí de Castellolí, i a banda de realitzar cursos certificats de diversos nivells de conducció en offroad, també organitza viatges d'aventura arreu del món, en grup i amb guies.

Jo algun cop he mirat de fer aquest que no se si es pot dir curs:

Vosaltres en coneixeu d'altres?
 
Última edició:
Tàrraco

Tàrraco

Residència habitual: Sobre Rodes
Rider
31 Ago 2017
445
679
Premis
8
Tarragona
A veure qui en hagi fet quina opinió ens donen...

Jo algun cop he mirat de fer aquest que no se si es pot dir curs:

Però de moment no he coincidit cap cop en data per poder fer-ho, se que cada any el fan a la Venta del Pubill (Cornudella), a veure si algun any o enganxo per fer ;)
 
  • Like
Reaccions: Roger X-ADV
Roger X-ADV

Roger X-ADV

Residència habitual: Sobre Rodes
Editor Wiki
18 Oct 2015
1.240
2.183
Premis
10
Moto
Honda X-ADV
A veure qui en hagi fet quina opinió ens donen...

Jo algun cop he mirat de fer aquest que no se si es pot dir curs:

Però de moment no he coincidit cap cop en data per poder fer-ho, se que cada any el fan a la Venta del Pubill (Cornudella), a veure si algun any o enganxo per fer ;)
Ahhh tens tota la raó!!! Jo també els havia vist però mai m'han enganxat lliure. Et graven conduint per analitzar-ne les imatges amb experts del SCT i amb mossos, ha d'estar molt bé tot i ser tant curt.
 
  • Like
Reaccions: Tàrraco
Serra

Serra

Residència habitual: Sobre Rodes
Rider
Editor Wiki
22 Feb 2020
1.598
2.745
Premis
20
Província de Girona
Moto
Moto Guzzi V85TT Travel 2020
Bones, si, parlant de la formació 3.0 us volia comentar que pel meu aniversari, el 3 de juliol, se'n farà una a Girona (Fontajau). Estic pensant en anar-hi, conec gent que ho ha provat i estan contents perquè et donen consells i un vídeo en el que et veus conduint.
De totes maneres crec que ja som tots força consciens dels nostres vicis i potser només et recorden el que ja saps?
Algú més s'apuntarà el dia 3? jo, com dic, si puc hi aniré
 
Tàrraco

Tàrraco

Residència habitual: Sobre Rodes
Rider
31 Ago 2017
445
679
Premis
8
Tarragona
Bones, si, parlant de la formació 3.0 us volia comentar que pel meu aniversari, el 3 de juliol, se'n farà una a Girona (Fontajau). Estic pensant en anar-hi, conec gent que ho ha provat i estan contents perquè et donen consells i un vídeo en el que et veus conduint.
De totes maneres crec que ja som tots força consciens dels nostres vicis i potser només et recorden el que ja saps?
Algú més s'apuntarà el dia 3? jo, com dic, si puc hi aniré
A la Web diu que les dates queden ajornades? vols dir que o faran?
1591280335365
 
Bascu

Bascu

Grup Sanguini: 98 octans
3 Jun 2020
255
662
Premis
6
Aquest tema m'interessa molt, quan surt de novell (es a dir, quant tingui més control de la moto) penso apuntar-me a uns quants. Ja havia vist el d'Honda. Però si surt algun més estaré a l'aguait
 
R

Raul

Convidat
Jo he fet el Curs d'Honda Nivell 2, tot just treurem el a2 i el recomano al 1000x1000, crec que tindria ser obligatori I tot fer-ho. Aprens molt amb aquest curs Quan ets novell
 
  • Like
Reaccions: Serra
Robiker.1985

Robiker.1985

Rodant
17 Abr 2020
29
61
Premis
2
Jo tenia previst fer un curs de pitbikes amb Racing Ryders (estil Lorenzo però amb un cost molt més baix), degut a la pandèmia el tinc ajornat, però només que el fagi us envio les meves impressions.
 
  • Like
Reaccions: mami_en_moto i J.M
SmartMotoRiders

SmartMotoRiders

Nouvingut
23 Des 2021
11
27
Premis
13
smartmotoriders.com
Moto
Yamaha FZ6 S2 / Kawasaki Z800e
Twitter
SmartMotoRiders
Bones companys!!
A Catalunya tenim, de moment, la sort de poder gaudir gratis de la Formació 3.0. Tot i que son sessions breus, la veritat que pots anar a tantes com vulguis i el millor és que a cada participació et graven en vídeo i també vas millorant. Us deixo un resum de les darreres publicacions que vam fer al respecte. De cara al 2022, espero poder coincidir amb molts de vosaltres a les jornades gratuïtes.

Bon cap de setmana!
 
  • Like
Reaccions: mami_en_moto
Carmeta

Carmeta

Grup Sanguini: 98 octans
9 Gen 2021
261
691
Premis
12
Bones companys!!
A Catalunya tenim, de moment, la sort de poder gaudir gratis de la Formació 3.0. Tot i que son sessions breus, la veritat que pots anar a tantes com vulguis i el millor és que a cada participació et graven en vídeo i també vas millorant. Us deixo un resum de les darreres publicacions que vam fer al respecte. De cara al 2022, espero poder coincidir amb molts de vosaltres a les jornades gratuïtes.

Bon cap de setmana!
Bones @SmartMotoRiders, doncs segurament coincidirem algunes vegades perquè jo soc de les que s'apunta a totes les que pugui, encara no he mirat quan comença la primera del 2022 però espero ser-hi!
Per altre banda, el HIS és del milloret en cursos que he fet fins ara!
Salut i gasss?✌
 
  • Like
Reaccions: pepprats
Fils similars
Autor Títol Fòrum Respostes Data
Xav2 Anàlisis-Comparativa Quins son els millors navegadors Android per la moto? Mecànica de motos i recopilatoris 27
Jaumenovas Ruta en moto Ruta curta però intensa amb els 3 J’s. 27/02/24 Rutes en moto 0
Jaumenovas Ruta en moto Sortida amb els companys 11/10/2023 Rutes en moto 6
perlanegraviajes 2 anys amb els guants Mecànica de motos i recopilatoris 0
Roger Ruta en moto Adventure Experience 2023 els dies 20 i 21 de Maig Rutes en moto 2
Roger Formació Formació 3.0 els pròxims 8 i 9 d'octubre Formació motorista 0
Burkat450R Els Àngels Sortides anteriors 3
SmartMotoRiders Els SmartMotoRiders ens presentem! Presentacions 7
mami_en_moto Com dominar els exàmes pràctics del carnet A2? Un Cafè Ràpid 45
Roger Consells Debat sobre els tipus de motoristes (Comptes d'usuari al fòrum) Informació i suport 6
Roger Recopilatori Els serveis Imprescindibles del Motociclisme Català Espai de debat 25
Roger Informació Integració fòrum - Discord i associar els perfils Informació i suport 2
Roger Informació Viatge Centenari de Moto Guzzi: Nordkapp i els Estats Bàltics Rutes en moto 0
Xavi Canyo Mecànica Averies que no ho son i et pujen els colors Un Cafè Ràpid 7
Roger Ruta en moto 7 dies de lliure mobilitat. Els gaudiràs? Espai de debat 11
xaviubia Crònica Seguint els camins rurals pavimentats del Ripollès, Osona i Garrotxa Cròniques sobre motociclisme 13
Xavi Canyo Ompliu els dipòsits Un Cafè Ràpid 6
pepprats Quan van fabricar els meus pneumàtics? Pneumàtics 8
Roger Informació Què són els marcadors del fòrum? Informació i suport 0
Roger Fotos Exprimint els municipis en moto Rutes en moto 105
C Els somnis estan per cumplir-los Presentacions 27
En Cesc Com renteu els guants? Espai de debat 18
C ANULADA PER RESTRICCIONS Ruta per el Maestrazgo sur, els dies 29 i 30 d'octubre Sortides anteriors 0
Edutarraco Fotos Ja els tinc aquí!!! Les nostres motos 3
Nikokaos Consells Equipació per a sortir a rodar els 365 dies Espai de debat 24
perlanegraviajes Van bé els impermeables per a moto? prova extrema Mecànica de motos i recopilatoris 3
edudzn Enquesta Article interessant "els cascs més bonics de la història" Espai de debat 1
Roger X-ADV Quins són els teus pròxims projectes per gaudir de la moto? Un Cafè Ràpid 3
Roger Notícia Un jove casi es degolla per portar els auriculars sota el casc Espai de debat 0
Roger Notícia 47 víctimes en accident de moto en els primers 45 dies de l'any Espai de debat 0
Qim44 Consells Si un policia t'atura amb la moto ... Quins són els teus drets i les teves obligacions? Consultes legals 6
Roger Notícia Els mossos multaran als motoristes que no els hi tornin la salutació Espai de debat 4
Roger Anàlisis-Comparativa Els diferents tipus de cascs Espai de debat 1
Roger Anàlisis-Comparativa Millors guants de moto d'estiu de 2022 Anàlisi de productes 4
Roger Anàlisis-Comparativa Les millors jaquetes de moto d'estiu del 2022 Anàlisi de productes 1
v.strom650_rider OffRoad Millors pneumàtics per a off 50/50 Pneumàtics 51
elbarbasenmoto Millors tubs d'escapament Benelli TRK 502 X MotoVlogs propis 2
Roger X-ADV Fotos Les nostres millors fotografies Un Cafè Ràpid 249
Josep_Mototest Ruta en moto DESCOBREIX en MOTO les MILLORS VISTES del MEDITERRANI Rutes en moto 0
Roger Formació Cursos HIS octubre 2022 Formació motorista 0
Roger Formació Cursos amb Pitbikes: BCN 3 juliol / Alcarràs 4 juliol Formació motorista 0
Edmond Ruta en moto Tema cursos de conduccio Rutes en moto 4
Bascu Dubte Cursos de seguretat per 125? Espai de debat 12
J Dubte Cursos de mecànica i conducció Espai de debat 2

Fils similars