• Motorista convidat, necessitem tot el suport possible per endurir les penes per homicidis imprudents a les nostres carreteres. El motorista JOSEP BOAN ROSANE va perdre la vida per culpa d'un conductor de cotxe que circulava a 130 km/h en una comarcal sense voral, en que havia de circular com a màxim a 70 km/h.

    El conductor d'aquest cotxe, després de l'accident va passar una revisió mèdica i va tornar cap a casa. 15 dies després de l'accident publicava una foto a Instagram alçant el polze, mentre presumia d'una segona oportunitat que, segons ell, li oferia la vida.

    Més info fent clic aquí.

Competició Crònica de l'estratègia al TCM 2023 ?

mr_pointer

mr_pointer

Residència habitual: Sobre Rodes
Editor Wiki
8 Mar 2021
379
962
Premis
37
Girona
Moto
R1250GS_Trophy (+ CB650R)
Cronica 1Molt feliç en haver quedat campió del Trofeu Català de Mototurisme (TCM) en la categoria OPEN (classificació general) de la temporada 2023 de la FCM (Federació Catalana de Motociclisme). I més encara en rebre el trofeu en la fenomenal gala de premis que es va fer al gener de 2024 en Balaguer.

Això era inimaginable per a un "jove" de 55 anys, i serà irrepetible. Per això ho vull gaudir a fons, tan a fons com vaig gaudir totes i cadascuna de les proves realitzades, abans, durant i després de fer-les. Perquè no només es gaudeix una prova en fer-la i acabar-la, sinó també els dies o setmanes prèvies, i també posteriorment. I igual passa amb el TCM 2023, que el gaudiré la resta de la meva vida amb el record de la fita assolida.

Aquesta crònica d'estratègia és per seguir gaudint-lo una mica més, però també per compartir aquesta experiència amb qui la llegeixi, per saber una mica més del TCM, o bé, que serveixi per afrontar l'edició actual de 2024 o posteriors.

De manera resumida, en federar-se per competir en el TCM, s'obtenen punts per la realització de determinades proves/ral·lis mototurístics d'acord amb l'exigència de Km de cadascuna. En concret, els trams per a les puntuacions en 2023 van ser fins a 350 Km (3 punts), entre 350 i 750 Km (4 punts) i més de 750 Km (5 punts).

Aquest criteri serveix per a qualsevol prova, ja que cada prova pot tenir la seva pròpia classificació. Els esdeveniments puntuables en el TCM 2023 van ser 6 que enumero per ordre cronològic:Cronica 4
  1. 100Colls (abril)
  2. Rider1000 (maig)
  3. SenseLímits (juny)
  4. CromRide (juliol)
  5. CherokeeRider (setembre)
  6. RutaArenys (octubre)
La CromRide i la CherokeeRider eren proves sense classificació, només finisher si s'acreditava el pas per tots els WayPoints (WP) establerts en cada prova, i sense cap modalitat de nivell de ruta. Per tant, era fer-les acreditant tots els WP i els punts eren 3 en la CherokeeRider i 4 en la CromRide.
La Rider1000 i la SenseLímits, tampoc tenien classificació, però sí modalitats, i per obtenir el màxim de punts en ambdues (5 punts) calia fer l'inscripció en la modalitat 1000 i 800 respectivament, i igualment acreditar tots els WP a l'arribada. En el cas de la Rider1000 havia l'opció de fer la modalitat de 1100 en 2023, però no la vaig fer perquè la meva prioritat era el TCM, i tant amb la 1000 com amb la 1100 aconseguia els mateixos punts. Però amb la 1000 tenia 100 Km menys de risc de no acabar finisher per avaria o caiguda, o fins i tot per malaltia o defalliment, que sempre pot passar per molt entrenat que s'estigui.

Llavors, els ral·lis clau pel TCM eren 100Colls i RutaArenys. Ambdós amb ruta oberta a determinar pel participant segons el conjunt de WP que facilitaven, que són molts més dels que es poden fer. Per exemple, per a la 100Colls van facilitar 100, i el guanyador va fer la meitat aproximadament. En la RutaArenys van facilitar 40 i el guanyador va fer-ne 30. A més a més, la 100Colls en ser un ral·li de 3 jornades, comptava triple, com si fossin 3 proves, una per cada dia.
Foto lliurament diploma 100colls lowres
En aquests dos casos, calia parar molta atenció a dissenyar rutes que transitessin pels WP de cada jornada, les 3 de la 100Colls i la de la RutaArenys, per obtenir el màxim de punts plausibles. Per a cada jornada hi ha una hora d'inici i de finalització preestablerta, de manera que cal estimar el temps disponible per assolir la franja quilomètrica factible. Cal comptar que per carreteres revirades la mitja quilomètrica oscil·la habitualment entre els 50 i 70 Km/h segons el grau de dificultat del traçat, i cal afegir la penalització en la mitja pels repostatges i descansos/pixadetes ;-) Amb això vaig determinar el següent:
  • 1a. jornada 100Colls, amb una durada de 9h (des de les 13:00 fins a les 22:00) era possible clarament fer més de 350 Km (4 punts), perquè amb 50 Km/h ja surten 450 Km, però del tot inviable fer més de 750 Km. Amb aquest criteri vaig dissenyar una ruta que fent més de 350 Km pogués assolir el màxim de WP/punts de la pròpia prova.
  • 2a. jornada 100Colls, amb una durada de 15h (des de les 7:00 fins a les 22:00) era possible fer més de 750 Km (5 punts), però calia anar a la idea tota la jornada, perquè 15*50=750, i vaig dissenyar la ruta per superar-los, comptant de fer el mínim de descansos i aconseguir el màxim de punts possibles.
  • 3a. jornada 100Colls, amb una durada de només 6h (des de les 7:00 fins a les 13:00) va ser la clau, perquè superar els 350 Km (4 punts) era possible sempre que hi hagués trams ràpids per tenir una mitja de 60 Km/h inclosos respostatges i descansos. I en base a això vaig triar fer una tirada llarga i ràpida a una zona de força WP per tornar també per via ràpida fins a la meta.
  • RutaArenys, amb una durada de 11h45m (des de les 8:15 fins a les 20:00) era possible superar les 750 Km (5 punts) a condició que hi hagués també trams ràpids per superar els 64 Km/h de mitja, i per descomptat fent poques aturades i molt limitades de temps. Això no va ser fàcil, perquè a diferència de la 100Colls que es portava tracker-GPS i no calia aturar-se en cap WP, en la RutaArenys calia aturar-s'hi i fer i enviar a l'organització una foto acreditativa d'haver assolit cada WP. Això dificultava la mitja de velocitat, i per tant calia fer una bona combinació de vies ràpides per assolir-lo. Cal comentar que els WP no estan gairebé mai en vies ràpides, sinó lentes i sinuoses, i per això, la tria dels WP a integrar en la ruta no va ser gens fàcil.
Aquestes dues proves, a més a més, presenten la peculiaritat que el punt d'inici a l'hora indicada és de lliure determinació pel participant, i només és fixe el d'arribada. Per a les altres proves, tant l'inici com el final són fixes i al mateix lloc. Això atorga a aquestes proves altre qüestió estratègica rellevant, perquè el criteri de desempat en el TCM està establert per la distància més curta per carretera des de la residència declarada en la fitxa federativa fins a l'inici de la ruta. En la resta no tenim cap marge, i tenen les sortides on les tenen, però en aquestes dues es podia triar una sortida el més lluny possible de la residència, i així afavorir el criteri de desempat. Al meu cas que visc a Girona, la sortida de la 100Colls la vaig fer a Ulldecona (a 300 Km de distància) i la de la RutaArenys a Mont-Roig del Camp (a 220 Km de Girona). Això va ser del tot clau, perquè el TCM es va finalitzar amb un triple empat a punts, dels tres que vam aconseguir el màxim de punts en cada prova.

Cronica 2
Igual això és una mica feixuc, però va ser la part estratègica que vaig aplicar per competir en el TCM, i el resultat va ser bo :cool: I per això vull compartir-lo per si alguna persona vol aprofitar-lo pel TCM 2024 o posteriors. Pel 2024 he vist que han modificat els trams quilomètrics de les puntuacions, i caldrà fer una adaptació, però l'estratègia és la mateixa: 1) identificar les proves que ofereixen marge per puntuar més; 2) prioritzar els punts del TCM respecte els de la mateixa prova; 3) tenir en compte el criteri de desempat pels punts de sortida.

No obstant això, l'estratègia és un factor important, però cal no oblidar que la resistència és també molt important, i això cal entrenar-lo fent altres proves o per lliure. Un altre factor rellevant és el manteniment de la moto, perquè ben cuidada i mantinguda es minimitza el risc d'avaria. I per descomptat tenir un bon nivell de pilotatge per evitar caigudes portant un ritme lleuger a l'hora de maximitzar tot el possible la seguretat, tant pròpia com d'altri en la carretera, per ho qual cal haver rebut formació per part d'experts. I altra factor també molt destacat és l'entrenament mental, tant per adequar la conducció a les circumstàncies de cada moment, com per dosificar l'esforç al llarg de tirades tan llargues i arribar a meta amb cansament però en bones facultats físiques, i com per prendre decisions d'adequació de la ruta en cas necessari prioritzant la seguretat i l'objectiu. I finalment, cal, com sempre, una mica de sort, que sempre ajuda, però que ha de ser buscada des de l'esforç.

Enguany i l'any vinent, per qüestions logístiques, no podré participar en el TCM i mercès a això puc escriure aquesta entrada al web, que sinó ni de conya ;-) Desitjo a tothom que competeixi en el TCM 2024 que això li pugui servir de quelcom i també que hagi molta sort, de la buscada amb esforç!

Finalment, vull també comentar que en el decurs de la competició m'ha generat molta felicitat conèixer, i en ocasions també rodar plegats, a un munt de motards, tant d'aquest col·lectiu de motoristes.cat com d'altres, que no vull esmentar perquè segur que em deixaria a algú o alguna i em sabria greu. Moltes gràcies a tots i totes per compartir moments amb mi!

Fins un altre rotllo patatero ;-)
 
Última edició:
oriolxr

oriolxr

Cul quadrat
23 Mai 2021
67
193
Premis
14
Moto
BMW S1000XR Triple Black
Veure l'arxiu adjunt 6861Molt feliç en haver quedat campió del Trofeu Català de Mototurisme (TCM) en la categoria OPEN (classificació general) de la temporada 2023 de la FCM (Federació Catalana de Motociclisme). I més encara en rebre el trofeu en la fenomenal gala de premis que es va fer al gener de 2024 en Balaguer.

Això era inimaginable per a un "jove" de 55 anys, i serà irrepetible. Per això ho vull gaudir a fons, tan a fons com vaig gaudir totes i cadascuna de les proves realitzades, abans, durant i després de fer-les. Perquè no només es gaudeix una prova en fer-la i acabar-la, sinó també els dies o setmanes prèvies, i també posteriorment. I igual passa amb el TCM 2023, que el gaudiré la resta de la meva vida amb el record de la fita assolida.

Aquesta crònica d'estratègia és per seguir gaudint-lo una mica més, però també per compartir aquesta experiència amb qui la llegeixi, per saber una mica més del TCM, o bé, que serveixi per afrontar l'edició actual de 2024 o posteriors.

De manera resumida, en federar-se per competir en el TCM, s'obtenen punts per la realització de determinades proves/ral·lis mototurístics d'acord amb l'exigència de Km de cadascuna. En concret, els trams per a les puntuacions en 2023 van ser fins a 350 Km (3 punts), entre 350 i 750 Km (4 punts) i més de 750 Km (5 punts).

Aquest criteri serveix per a qualsevol prova, ja que cada prova pot tenir la seva pròpia classificació. Els esdeveniments puntuables en el TCM 2023 van ser 6 que enumero per ordre cronològic:Veure l'arxiu adjunt 6869
  1. 100Colls (abril)
  2. Rider1000 (maig)
  3. SenseLímits (juny)
  4. CromRide (juliol)
  5. CherokeeRider (setembre)
  6. RutaArenys (octubre)
La CromRide i la CherokeeRider eren proves sense classificació, només finisher si s'acreditava el pas per tots els WayPoints (WP) establerts en cada prova, i sense cap modalitat de nivell de ruta. Per tant, era fer-les acreditant tots els WP i els punts eren 3 en la CherokeeRider i 4 en la CromRide.
La Rider1000 i la SenseLímits, tampoc tenien classificació, però sí modalitats, i per obtenir el màxim de punts en ambdues (5 punts) calia fer l'inscripció en la modalitat 1000 i 800 respectivament, i igualment acreditar tots els WP a l'arribada. En el cas de la Rider1000 havia l'opció de fer la modalitat de 1100 en 2023, però no la vaig fer perquè la meva prioritat era el TCM, i tant amb la 1000 com amb la 1100 aconseguia els mateixos punts. Però amb la 1000 tenia 100 Km menys de risc de no acabar finisher per avaria o caiguda, o fins i tot per malaltia o defalliment, que sempre pot passar per molt entrenat que s'estigui.

Llavors, els ral·lis clau pel TCM eren 100Colls i RutaArenys. Ambdós amb ruta oberta a determinar pel participant segons el conjunt de WP que facilitaven, que són molts més dels que es poden fer. Per exemple, per a la 100Colls van facilitar 100, i el guanyador va fer la meitat aproximadament. En la RutaArenys van facilitar 40 i el guanyador va fer-ne 30. A més a més, la 100Colls en ser un ral·li de 3 jornades, comptava triple, com si fossin 3 proves, una per cada dia.
Veure l'arxiu adjunt 6865
En aquests dos casos, calia parar molta atenció a dissenyar rutes que transitessin pels WP de cada jornada, les 3 de la 100Colls i la de la RutaArenys, per obtenir el màxim de punts plausibles. Per a cada jornada hi ha una hora d'inici i de finalització preestablerta, de manera que cal estimar el temps disponible per assolir la franja quilomètrica factible. Cal comptar que per carreteres revirades la mitja quilomètrica oscil·la habitualment entre els 50 i 70 Km/h segons el grau de dificultat del traçat, i cal afegir la penalització en la mitja pels repostatges i descansos/pixadetes ;-) Amb això vaig determinar el següent:
  • 1a. jornada 100Colls, amb una durada de 9h (des de les 13:00 fins a les 22:00) era possible clarament fer més de 350 Km (4 punts), perquè amb 50 Km/h ja surten 450 Km, però del tot inviable fer més de 750 Km. Amb aquest criteri vaig dissenyar una ruta que fent més de 350 Km pogués assolir el màxim de WP/punts de la pròpia prova.
  • 2a. jornada 100Colls, amb una durada de 15h (des de les 7:00 fins a les 22:00) era possible fer més de 750 Km (5 punts), però calia anar a la idea tota la jornada, perquè 15*50=750, i vaig dissenyar la ruta per superar-los, comptant de fer el mínim de descansos i aconseguir el màxim de punts possibles.
  • 3a. jornada 100Colls, amb una durada de només 6h (des de les 7:00 fins a les 13:00) va ser la clau, perquè superar els 350 Km (4 punts) era possible sempre que hi hagués trams ràpids per tenir una mitja de 60 Km/h inclosos respostatges i descansos. I en base a això vaig triar fer una tirada llarga i ràpida a una zona de força WP per tornar també per via ràpida fins a la meta.
  • RutaArenys, amb una durada de 11h45m (des de les 8:15 fins a les 20:00) era possible superar les 750 Km (5 punts) a condició que hi hagués també trams ràpids per superar els 64 Km/h de mitja, i per descomptat fent poques aturades i molt limitades de temps. Això no va ser fàcil, perquè a diferència de la 100Colls que es portava tracker-GPS i no calia aturar-se en cap WP, en la RutaArenys calia aturar-s'hi i fer i enviar a l'organització una foto acreditativa d'haver assolit cada WP. Això dificultava la mitja de velocitat, i per tant calia fer una bona combinació de vies ràpides per assolir-lo. Cal comentar que els WP no estan gairebé mai en vies ràpides, sinó lentes i sinuoses, i per això, la tria dels WP a integrar en la ruta no va ser gens fàcil.
Aquestes dues proves, a més a més, presenten la peculiaritat que el punt d'inici a l'hora indicada és de lliure determinació pel participant, i només és fixe el d'arribada. Per a les altres proves, tant l'inici com el final són fixes i al mateix lloc. Això atorga a aquestes proves altre qüestió estratègica rellevant, perquè el criteri de desempat en el TCM està establert per la distància més curta per carretera des de la residència declarada en la fitxa federativa fins a l'inici de la ruta. En la resta no tenim cap marge, i tenen les sortides on les tenen, però en aquestes dues es podia triar una sortida el més lluny possible de la residència, i així afavorir el criteri de desempat. Al meu cas que visc a Girona, la sortida de la 100Colls la vaig fer a Ulldecona (a 300 Km de distància) i la de la RutaArenys a Mont-Roig del Camp (a 220 Km de Girona). Això va ser del tot clau, perquè el TCM es va finalitzar amb un triple empat a punts, dels tres que vam aconseguir el màxim de punts en cada prova.

Veure l'arxiu adjunt 6863
Igual això és una mica feixuc, però va ser la part estratègica que vaig aplicar per competir en el TCM, i el resultat va ser bo :cool: I per això vull compartir-lo per si alguna persona vol aprofitar-lo pel TCM 2024 o posteriors. Pel 2024 he vist que han modificat els trams quilomètrics de les puntuacions, i caldrà fer una adaptació, però l'estratègia és la mateixa: 1) identificar les proves que ofereixen marge per puntuar més; 2) prioritzar els punts del TCM respecte els de la mateixa prova; 3) tenir en compte el criteri de desempat pels punts de sortida.

No obstant això, l'estratègia és un factor important, però cal no oblidar que la resistència és també molt important, i això cal entrenar-lo fent altres proves o per lliure. Un altre factor rellevant és el manteniment de la moto, perquè ben cuidada i mantinguda es minimitza el risc d'avaria. I per descomptat tenir un bon nivell de pilotatge per evitar caigudes portant un ritme lleuger a l'hora de maximitzar tot el possible la seguretat, tant pròpia com d'altri en la carretera, per ho qual cal haver rebut formació per part d'experts. I altra factor també molt destacat és l'entrenament mental, tant per adequar la conducció a les circumstàncies de cada moment, com per dosificar l'esforç al llarg de tirades tan llargues i arribar a meta amb cansament però en bones facultats físiques, i com per prendre decisions d'adequació de la ruta en cas necessari prioritzant la seguretat i l'objectiu. I finalment, cal, com sempre, una mica de sort, que sempre ajuda, però que ha de ser buscada des de l'esforç.

Enguany i l'any vinent, per qüestions logístiques, no podré participar en el TCM i mercès a això puc escriure aquesta entrada al web, que sinó ni de conya ;-) Desitjo a tothom que competeixi en el TCM 2024 que això li pugui servir de quelcom i també que hagi molta sort, de la buscada amb esforç!

Finalment, vull també comentar que en el decurs de la competició m'ha generat molta felicitat conèixer, i en ocasions també rodar plegats, a un munt de motards, tant d'aquest col·lectiu de motoristes.cat com d'altres, que no vull esmentar perquè segur que em deixaria a algú o alguna i em sabria greu. Moltes gràcies a tots i totes per compartir moments amb mi!

Fins un altre rotllo patatero ;-)
Gran article Javi: i encantat d'haver estat un dels molts que t'han acompanyat en alguns km que t'ha nfet guanyar aquest guardó. Salut!!!
 
mr_pointer

mr_pointer

Residència habitual: Sobre Rodes
Editor Wiki
8 Mar 2021
379
962
Premis
37
Girona
Moto
R1250GS_Trophy (+ CB650R)
Gran article Javi: i encantat d'haver estat un dels molts que t'han acompanyat en alguns km que t'ha nfet guanyar aquest guardó. Salut!!!
merci oriol, però tu vas ser el TOP-1 de rodar plegats, perquè vam fer els 200 Km últims de la Rider1000 (el súper nocturn que vam gaudir tant) i la CromRide sencera !!! merci oriol per ajudar-me a assolir aquest guardó :)
 
Roger

Roger

Administrador
Organització del fòrum
Editor Wiki
16 Oct 2015
1.307
2.662
Premis
5
Veure l'arxiu adjunt 6861Molt feliç en haver quedat campió del Trofeu Català de Mototurisme (TCM) en la categoria OPEN (classificació general) de la temporada 2023 de la FCM (Federació Catalana de Motociclisme). I més encara en rebre el trofeu en la fenomenal gala de premis que es va fer al gener de 2024 en Balaguer.

Això era inimaginable per a un "jove" de 55 anys, i serà irrepetible. Per això ho vull gaudir a fons, tan a fons com vaig gaudir totes i cadascuna de les proves realitzades, abans, durant i després de fer-les. Perquè no només es gaudeix una prova en fer-la i acabar-la, sinó també els dies o setmanes prèvies, i també posteriorment. I igual passa amb el TCM 2023, que el gaudiré la resta de la meva vida amb el record de la fita assolida.

Aquesta crònica d'estratègia és per seguir gaudint-lo una mica més, però també per compartir aquesta experiència amb qui la llegeixi, per saber una mica més del TCM, o bé, que serveixi per afrontar l'edició actual de 2024 o posteriors.

De manera resumida, en federar-se per competir en el TCM, s'obtenen punts per la realització de determinades proves/ral·lis mototurístics d'acord amb l'exigència de Km de cadascuna. En concret, els trams per a les puntuacions en 2023 van ser fins a 350 Km (3 punts), entre 350 i 750 Km (4 punts) i més de 750 Km (5 punts).

Aquest criteri serveix per a qualsevol prova, ja que cada prova pot tenir la seva pròpia classificació. Els esdeveniments puntuables en el TCM 2023 van ser 6 que enumero per ordre cronològic:Veure l'arxiu adjunt 6869
  1. 100Colls (abril)
  2. Rider1000 (maig)
  3. SenseLímits (juny)
  4. CromRide (juliol)
  5. CherokeeRider (setembre)
  6. RutaArenys (octubre)
La CromRide i la CherokeeRider eren proves sense classificació, només finisher si s'acreditava el pas per tots els WayPoints (WP) establerts en cada prova, i sense cap modalitat de nivell de ruta. Per tant, era fer-les acreditant tots els WP i els punts eren 3 en la CherokeeRider i 4 en la CromRide.
La Rider1000 i la SenseLímits, tampoc tenien classificació, però sí modalitats, i per obtenir el màxim de punts en ambdues (5 punts) calia fer l'inscripció en la modalitat 1000 i 800 respectivament, i igualment acreditar tots els WP a l'arribada. En el cas de la Rider1000 havia l'opció de fer la modalitat de 1100 en 2023, però no la vaig fer perquè la meva prioritat era el TCM, i tant amb la 1000 com amb la 1100 aconseguia els mateixos punts. Però amb la 1000 tenia 100 Km menys de risc de no acabar finisher per avaria o caiguda, o fins i tot per malaltia o defalliment, que sempre pot passar per molt entrenat que s'estigui.

Llavors, els ral·lis clau pel TCM eren 100Colls i RutaArenys. Ambdós amb ruta oberta a determinar pel participant segons el conjunt de WP que facilitaven, que són molts més dels que es poden fer. Per exemple, per a la 100Colls van facilitar 100, i el guanyador va fer la meitat aproximadament. En la RutaArenys van facilitar 40 i el guanyador va fer-ne 30. A més a més, la 100Colls en ser un ral·li de 3 jornades, comptava triple, com si fossin 3 proves, una per cada dia.
Veure l'arxiu adjunt 6865
En aquests dos casos, calia parar molta atenció a dissenyar rutes que transitessin pels WP de cada jornada, les 3 de la 100Colls i la de la RutaArenys, per obtenir el màxim de punts plausibles. Per a cada jornada hi ha una hora d'inici i de finalització preestablerta, de manera que cal estimar el temps disponible per assolir la franja quilomètrica factible. Cal comptar que per carreteres revirades la mitja quilomètrica oscil·la habitualment entre els 50 i 70 Km/h segons el grau de dificultat del traçat, i cal afegir la penalització en la mitja pels repostatges i descansos/pixadetes ;-) Amb això vaig determinar el següent:
  • 1a. jornada 100Colls, amb una durada de 9h (des de les 13:00 fins a les 22:00) era possible clarament fer més de 350 Km (4 punts), perquè amb 50 Km/h ja surten 450 Km, però del tot inviable fer més de 750 Km. Amb aquest criteri vaig dissenyar una ruta que fent més de 350 Km pogués assolir el màxim de WP/punts de la pròpia prova.
  • 2a. jornada 100Colls, amb una durada de 15h (des de les 7:00 fins a les 22:00) era possible fer més de 750 Km (5 punts), però calia anar a la idea tota la jornada, perquè 15*50=750, i vaig dissenyar la ruta per superar-los, comptant de fer el mínim de descansos i aconseguir el màxim de punts possibles.
  • 3a. jornada 100Colls, amb una durada de només 6h (des de les 7:00 fins a les 13:00) va ser la clau, perquè superar els 350 Km (4 punts) era possible sempre que hi hagués trams ràpids per tenir una mitja de 60 Km/h inclosos respostatges i descansos. I en base a això vaig triar fer una tirada llarga i ràpida a una zona de força WP per tornar també per via ràpida fins a la meta.
  • RutaArenys, amb una durada de 11h45m (des de les 8:15 fins a les 20:00) era possible superar les 750 Km (5 punts) a condició que hi hagués també trams ràpids per superar els 64 Km/h de mitja, i per descomptat fent poques aturades i molt limitades de temps. Això no va ser fàcil, perquè a diferència de la 100Colls que es portava tracker-GPS i no calia aturar-se en cap WP, en la RutaArenys calia aturar-s'hi i fer i enviar a l'organització una foto acreditativa d'haver assolit cada WP. Això dificultava la mitja de velocitat, i per tant calia fer una bona combinació de vies ràpides per assolir-lo. Cal comentar que els WP no estan gairebé mai en vies ràpides, sinó lentes i sinuoses, i per això, la tria dels WP a integrar en la ruta no va ser gens fàcil.
Aquestes dues proves, a més a més, presenten la peculiaritat que el punt d'inici a l'hora indicada és de lliure determinació pel participant, i només és fixe el d'arribada. Per a les altres proves, tant l'inici com el final són fixes i al mateix lloc. Això atorga a aquestes proves altre qüestió estratègica rellevant, perquè el criteri de desempat en el TCM està establert per la distància més curta per carretera des de la residència declarada en la fitxa federativa fins a l'inici de la ruta. En la resta no tenim cap marge, i tenen les sortides on les tenen, però en aquestes dues es podia triar una sortida el més lluny possible de la residència, i així afavorir el criteri de desempat. Al meu cas que visc a Girona, la sortida de la 100Colls la vaig fer a Ulldecona (a 300 Km de distància) i la de la RutaArenys a Mont-Roig del Camp (a 220 Km de Girona). Això va ser del tot clau, perquè el TCM es va finalitzar amb un triple empat a punts, dels tres que vam aconseguir el màxim de punts en cada prova.

Veure l'arxiu adjunt 6863
Igual això és una mica feixuc, però va ser la part estratègica que vaig aplicar per competir en el TCM, i el resultat va ser bo :cool: I per això vull compartir-lo per si alguna persona vol aprofitar-lo pel TCM 2024 o posteriors. Pel 2024 he vist que han modificat els trams quilomètrics de les puntuacions, i caldrà fer una adaptació, però l'estratègia és la mateixa: 1) identificar les proves que ofereixen marge per puntuar més; 2) prioritzar els punts del TCM respecte els de la mateixa prova; 3) tenir en compte el criteri de desempat pels punts de sortida.

No obstant això, l'estratègia és un factor important, però cal no oblidar que la resistència és també molt important, i això cal entrenar-lo fent altres proves o per lliure. Un altre factor rellevant és el manteniment de la moto, perquè ben cuidada i mantinguda es minimitza el risc d'avaria. I per descomptat tenir un bon nivell de pilotatge per evitar caigudes portant un ritme lleuger a l'hora de maximitzar tot el possible la seguretat, tant pròpia com d'altri en la carretera, per ho qual cal haver rebut formació per part d'experts. I altra factor també molt destacat és l'entrenament mental, tant per adequar la conducció a les circumstàncies de cada moment, com per dosificar l'esforç al llarg de tirades tan llargues i arribar a meta amb cansament però en bones facultats físiques, i com per prendre decisions d'adequació de la ruta en cas necessari prioritzant la seguretat i l'objectiu. I finalment, cal, com sempre, una mica de sort, que sempre ajuda, però que ha de ser buscada des de l'esforç.

Enguany i l'any vinent, per qüestions logístiques, no podré participar en el TCM i mercès a això puc escriure aquesta entrada al web, que sinó ni de conya ;-) Desitjo a tothom que competeixi en el TCM 2024 que això li pugui servir de quelcom i també que hagi molta sort, de la buscada amb esforç!

Finalment, vull també comentar que en el decurs de la competició m'ha generat molta felicitat conèixer, i en ocasions també rodar plegats, a un munt de motards, tant d'aquest col·lectiu de motoristes.cat com d'altres, que no vull esmentar perquè segur que em deixaria a algú o alguna i em sabria greu. Moltes gràcies a tots i totes per compartir moments amb mi!

Fins un altre rotllo patatero ;-)
Moltes gràcies per compartir la crònica crack! i per lluir el logotip de la comunitat. Li posem una xinxeta al sub-fòrum de Competició??.
 
pepprats

pepprats

Grup Sanguini: 98 octans
14 Gen 2021
277
778
Premis
18
Barcelona City
linktr.ee
Moto
FZ6S S2
Twitter
pepenmoto
Felicitats CAMPIÓ!!
Val ha dir que has invertit (no me refereixo només a calers, que també) molt en aquest objectiu, i aconseguir-ho com bé dius és quelcom que ho gaudiràs tota la vida. Gairebé ja et veig explicant-ho als néts, jajaja.

Ha estat un plaer compartir algun dels kilòmetres que t'han portat al calaix més alt d'aquesta primera temporada de Motorutisme. Sempre seràs el primer campió... Alerta!!

Salut i a seguir compartint kilòmetres en proves, trobades o quan faci falta!!
 
mami_en_moto

mami_en_moto

Residència habitual: Sobre Rodes
Youtuber
16 Ago 2020
583
1.575
Premis
21
Igualada
www.youtube.com
Moto
BMW F900R ✌🏼🏍️
Excel·lent crònica.

Sens dubte un trofeu ben merescut. Vagi que si et fes treballat com afrontaries aquest gran repte!!!
I això em torna a confirmar l'excel·lent company de rodada i de foto que tenim. No qualsevol comparteix aquests detalls, d'una manera tan oberta i tan sincera.

ÉS tot un gust ser compi de rodada :)

Per part meva agraeixo moltiiiiiisiiimmm el trobar gents com la teva en aquest fòrum :) i aquest és la gran diferència entre diversos altres.
Novament moltes felicitats per aquesta victòria!!!!
 
Llao

Llao

Cul quadrat
27 Abr 2020
84
252
Premis
28
Bítem (Tortosa)
Moto
Bmw R1250GS+Husqvarna 450 enduro
Be, jo ja et vaig felicitar per privat, però i tornaré: FELICITATS, ben merescut!

I ja que estic aquí, demanar-te la teva opinió:
A la 100Colls, el 2º classificat va fer mes colls i mes quilometres que el 1er. Ja comprenc que va ser per punts assolits, però crec que es injust. Crec que el guanyador "moral" va ser el 2on.
1707852600964
 
  • Like
Reaccions: Roger
mr_pointer

mr_pointer

Residència habitual: Sobre Rodes
Editor Wiki
8 Mar 2021
379
962
Premis
37
Girona
Moto
R1250GS_Trophy (+ CB650R)
Be, jo ja et vaig felicitar per privat, però i tornaré: FELICITATS, ben merescut!

I ja que estic aquí, demanar-te la teva opinió:
A la 100Colls, el 2º classificat va fer mes colls i mes quilometres que el 1er. Ja comprenc que va ser per punts assolits, però crec que es injust. Crec que el guanyador "moral" va ser el 2on.
Veure l'arxiu adjunt 6871
Mercès Joan, i mercès a tothom per les vostres boniques paraules :)

En sap greu, però discrepo Joan en quant al guanyador de la 100Collls. No només és una qüestió de resistència, sinó també d'estratègia. I el guanyador va ser clarament qui millor estratègia va plantejar d'entre els primers. Sense treure mèrits ni voler desprestigiar ningú, no és pas només una qüestió de "força bruta", sinó una combinació de diferents factors: resistència física, estratègia, fortalesa mental, preparació mecànica, logística i també sort.

De fet, l'indicador clau és el d'efectivitat, que marca el rendiment en punts pels Km realitzats. Si et fixes, el primer ho té altíssim, i al segon el superen gairebé tots els màster-or de darrere seu. No és pas una prova per veure qui fa més Km, sinó una prova per fer el màxim de punts dins uns horaris fixos i fent una conducció segura i d'acord amb la normativa vigent, sobretot en els trams on es comparteix la carretera amb altri, tot i que per molts trams de la 100Colls circulem sols, que per arribar a certs colls són carreteres moooolt perdudes!
 
  • Like
Reaccions: Llao
mr_pointer

mr_pointer

Residència habitual: Sobre Rodes
Editor Wiki
8 Mar 2021
379
962
Premis
37
Girona
Moto
R1250GS_Trophy (+ CB650R)
Mercès Joan, i mercès a tothom per les vostres boniques paraules :)

En sap greu, però discrepo Joan en quant al guanyador de la 100Collls. No només és una qüestió de resistència, sinó també d'estratègia. I el guanyador va ser clarament qui millor estratègia va plantejar d'entre els primers. Sense treure mèrits ni voler desprestigiar ningú, no és pas només una qüestió de "força bruta", sinó una combinació de diferents factors: resistència física, estratègia, fortalesa mental, preparació mecànica, logística i també sort.

De fet, l'indicador clau és el d'efectivitat, que marca el rendiment en punts pels Km realitzats. Si et fixes, el primer ho té altíssim, i al segon el superen gairebé tots els màster-or de darrere seu. No és pas una prova per veure qui fa més Km, sinó una prova per fer el màxim de punts dins uns horaris fixos i fent una conducció segura i d'acord amb la normativa vigent, sobretot en els trams on es comparteix la carretera amb altri, tot i que per molts trams de la 100Colls circulem sols, que per arribar a certs colls són carreteres moooolt perdudes!
I que consti que jo vaig ser més aviat dels de "força bruta", perquè em falten Km en el rànquing a causa d'un problema amb el tracker que vaig tenir el tercer dia, i van ser gairebé 1600 Km els quilòmetres que vaig fer. I llavors la meva efectivitat encara va ser més baixa de la que marca de 48,6.

També és cert que estava condicionat pel quilometratge a assolir pel TCM, però he après que per enguany que vull competir en aquesta prova dels 100Colls i pujar força en la classificació, el disseny de ruta per tenir una efectivitat molt alta és molt important i m'esforçaré per millorar-la al màxim, perquè en nombre de Km, segurament no podré fer més dels 1600 que ja vaig fer. De fet, establir el nombre de Km realitzables és part del disseny de la ruta... però aquí ja no explico més, que a la 100Colls sí participaré i no vull compartir això amb els i les contrincants ?
 
  • Like
Reaccions: Llao
Fran Mataró

Fran Mataró

Motoaddicte
4 Mai 2020
192
403
Premis
9
MATARO
Moto
PIAGGIO MP3 500 SPORT
Moltes felicitats Javier i moltes gràcies per compartir aquesta crònica, sens dubte una gran gesta aconseguida amb gran ímpetu i passió per les motos. Gairebé no he rodat amb tu, lògicament només faria destorbar-te, però si puc dir que els moments que de vegades hem compartit junts, he après de tu, i això s'agraeix moltíssim. El que he dit, felicitats i segueix gaudint !!!!!
 
  • Love
Reaccions: mr_pointer
mr_pointer

mr_pointer

Residència habitual: Sobre Rodes
Editor Wiki
8 Mar 2021
379
962
Premis
37
Girona
Moto
R1250GS_Trophy (+ CB650R)
Moltes felicitats Javier i moltes gràcies per compartir aquesta crònica, sens dubte una gran gesta aconseguida amb gran ímpetu i passió per les motos. Gairebé no he rodat amb tu, lògicament només faria destorbar-te, però si puc dir que els moments que de vegades hem compartit junts, he après de tu, i això s'agraeix moltíssim. El que he dit, felicitats i segueix gaudint !!!!!
Moltse gràcies Fran per les teves boniques paraules ? Doncs això de rodar plegats és una qüestió que tenim pendent de fa massa temps, i hem d'arreglar-lo :cool: I per suposat que cap destorb em faries, tot ho contrari, un plaer compartir rodada amb un mega crack dels tricicles !!! I que enguany faràs la 700 de la Rider1000, tota un repte amb el tricicle!

PD Com que som d'aprop, ja ens avisem per fer plegats la rodada pendent ;-)
 
  • Like
Reaccions: Fran Mataró

Fils similars