• Motorista convidat, necessitem tot el suport possible per endurir les penes per homicidis imprudents a les nostres carreteres. El motorista JOSEP BOAN ROSANE va perdre la vida per culpa d'un conductor de cotxe que circulava a 130 km/h en una comarcal sense voral, en que havia de circular com a màxim a 70 km/h.

    El conductor d'aquest cotxe, després de l'accident va passar una revisió mèdica i va tornar cap a casa. 15 dies després de l'accident publicava una foto a Instagram alçant el polze, mentre presumia d'una segona oportunitat que, segons ell, li oferia la vida.

    Més info fent clic aquí.

5 coses que m'agraden/no m'agraden de la meva moto

Xavi Canyo

Xavi Canyo

Residència habitual: Sobre Rodes
23 Oct 2020
1.201
2.578
Premis
10
Barcelona
Moto
BMW C650 Sport
Inspirat per un video de @Ray Fields Rider fent aquesta reflexió de la seva KTM, he pensat que sería interessant fer el mateix de les nostres montures.

Això és el que més m’agrada i menys de la meva BMW C60 Sport:

M’agrada:
  • La seva comoditat, amb els meus problemas d’esquena i ciàtica, hem permet coduïr en diferents posicions.
  • L’espai sota el seient, m’entra de tot i més.
  • El seu aplom tant en revolts d’ata vel·locitat com més recargolats.
  • Com accelera, sembla mentida que amb només 60cv i variador, acceleri tant, si amb incorporació a autopista o autovía no controlo, es posa a 170 (De marcador) en un tres i no res.
  • L’agilitat que té en ciutat, tot i unes mides considerables i un pes encara més considerable, excepte comptades excepcions, si passa una Scoopy, jo passo.
No m’agrada:
  • Com pot ser que no tingui indicador de temperatura? Només t’adones de que s’està reesclafant (encara no m’ha passat) quan ja no pots fer res per controlar-ho.
  • Al fré davanter crec que la pinça de 2 pistons és justeta, he vist a fórums gent que l’ha canviat per una de 3 i segons diuent la millora és espectacular.
  • Si tingués un canvi tipus DCT sería la bomba, tot i que al deixar anar gas reté bastant, per carretera revirada es trova a faltar un fré motor, ja que hi ha cops que has de tirar massa de fens, fins i tot en algún moment apurant a l’entrada del revolt, això provoca algún que altre eriçament del pels del clatell.
  • O el seient és dur com una pedra o jo tinc culet sensible, potser un mix de tot plegat.
  • L’accés a la batería, tots els altres scooters que he tingut, la duien sota el seient, a aquesta has de desmuntar mig carenat per accedir-hi.
Salut,
 
X04N

X04N

Cul quadrat
Organitzador MotoExplora
29 Abr 2022
75
160
Premis
5
Premià de Mar
www.motoexplora.cat
Moto
FZ6S2
Doncs vinga, aquí van les 5 coses que m'agraden de la meva FZ6:
  • El preu, ara mateix aquest model es pot trobar a uns preus ridículs en molt bon estat (jo en vaig pagar 2000€ amb 60.000km).
  • Etiqueta mediambiental C verda, que em dona garantia que podré entrar a Barcelona durant uns quants anys (més dels que em durarà la moto segurament)
  • Neumàtics 120/180. Jo vinc del món de les R i la veritat, no hi ha res com uns neumàtics 120/180, tens disponible més varietat de neumàtics que amb qualsevol altra mida.
  • El motor, heretat de l'R6 però amb una miqueta més de baixos a costa de perdre un punt de potència al final del comptavoltes. Potencia més que suficient per anar per carretera oberta, i la suavitat i soroll dels motors 4 cilindres.
  • Té un xassis "de veritat", xassis doble biga d'alumini que avui en dia costa molt de trobar. La gran majoria de motos de gamma mitjana avui en dia han fet una baixada de qualitat considerable en aquest apartat i porten totes un xassis tubular d'acer. Que segur que van molt bé, però no és el mateix.
I les 5 coses que no m'agraden:
  • El cable de l'embragatge. No sè si és un problema amb la meva unitat (penso que si) però l'embragatge va dur i a vegades a trompades i a sobre, per si no n'hi hagués prou, es trenca el cable cada 15mil km.
  • Estèticament, es veu una miqueta desfasada, no molt, però es noten els anys.
  • Estaria bé tenir una miqueta més de potència a baixes revolucions.
  • Les llums no fan GENS de llum.
  • A l'estiu els escapaments són molestos perquè escalfen molt el seient del copilot (95% dels km els faig sol, així que no m'afecta massa).
I una foto:
CV 08 Ermita de Sant Sebasti i Sant Rom
 
Roger X-ADV

Roger X-ADV

Residència habitual: Sobre Rodes
Editor Wiki
18 Oct 2015
1.240
2.183
Premis
10
Moto
Honda X-ADV
M'agrada:
  • L'aptitud real en la conducció de revolts i pistes. No és la millor en res però és comporta sorprenentment bé en ambdós aspectes (amb evidents limitacions com el pes, polzades de rodes, etc)
  • Tecnologia en general, com ara en encesa sense clau de la moto I obertura del bagul. El DCT automàtic o manual també és una autèntica meravella de la tecnologia aplicada a les motos.
  • Estreps per al conductor, malgrat tenir carrosseria d'scooter, per a conducció offroad i sport.
  • Espai de càrrega sota el seient per a tasques del dia a dia o escapades i viatges, que sumat al del bagul és bastanta. Si a això li sumés maletes encara millor.
  • És una moto que ve de gust agafar per tooootes les situacions, tant per anar a la feina a través de la ciutat, com per anar amb parella a visitar poblacions del territori a passar el dia, com per fer sortides de revolts o pistes i no trobar a faltar realment cap altra moto. Crec que és el que més m'agrada: que sempre vingui de gust treure-la, sigui quin sigui el plan.
No m'agrada:
  • La carrosseria scooter (el pont) que personalment no m'agrada
  • Els 60 cv crec que per viatjar en parella carregat farien bastant curt, pq anant sol ja es nota que li falten uns quants en determinades situacions
  • No té control de creuer
  • Roda de darrere massa petita
 
Última edició:
pepprats

pepprats

Grup Sanguini: 98 octans
14 Gen 2021
279
781
Premis
18
Barcelona City
linktr.ee
Moto
FZ6S S2
Twitter
pepenmoto
Doncs vinga, aquí van les 5 coses que m'agraden de la meva FZ6:
  • El preu, ara mateix aquest model es pot trobar a uns preus ridículs en molt bon estat (jo en vaig pagar 2000€ amb 60.000km).
  • Etiqueta mediambiental C verda, que em dona garantia que podré entrar a Barcelona durant uns quants anys (més dels que em durarà la moto segurament)
  • Neumàtics 120/180. Jo vinc del món de les R i la veritat, no hi ha res com uns neumàtics 120/180, tens disponible més varietat de neumàtics que amb qualsevol altra mida.
  • El motor, heretat de l'R6 però amb una miqueta més de baixos a costa de perdre un punt de potència al final del comptavoltes. Potencia més que suficient per anar per carretera oberta, i la suavitat i soroll dels motors 4 cilindres.
  • Té un xassis "de veritat", xassis doble biga d'alumini que avui en dia costa molt de trobar. La gran majoria de motos de gamma mitjana avui en dia han fet una baixada de qualitat considerable en aquest apartat i porten totes un xassis tubular d'acer. Que segur que van molt bé, però no és el mateix.
I les 5 coses que no m'agraden:
  • El cable de l'embragatge. No sè si és un problema amb la meva unitat (penso que si) però l'embragatge va dur i a vegades a trompades i a sobre, per si no n'hi hagués prou, es trenca el cable cada 15mil km.
  • Estèticament, es veu una miqueta desfasada, no molt, però es noten els anys.
  • Estaria bé tenir una miqueta més de potència a baixes revolucions.
  • Les llums no fan GENS de llum.
  • A l'estiu els escapaments són molestos perquè escalfen molt el seient del copilot (95% dels km els faig sol, així que no m'afecta massa).
I una foto:
Veure l'arxiu adjunt 6490
Coincideixo en la majoria de punts tot i que jo afegiria els frens a la part positiva i el basculant (dues millores de la S2, front la primera versió de la FZ6 que la fa fer un salt qualitatiu important). Aquest fet no és reflecteix en les unitats disponibles al mercat de segona mà, però saber-ho com a comprador està molt bé.

Respecte embargament... Cert, et recomano canviar-lo cada "poc temps" o pots acabar amb problemes al canell esquerra. Per sort és molt barat de canviar.

Jo vaig per els 120.000 i estic més que satisfet. ?✌️
 
  • Like
Reaccions: X04N i Xavi Canyo
X04N

X04N

Cul quadrat
Organitzador MotoExplora
29 Abr 2022
75
160
Premis
5
Premià de Mar
www.motoexplora.cat
Moto
FZ6S2
Coincideixo en la majoria de punts tot i que jo afegiria els frens a la part positiva i el basculant (dues millores de la S2, front la primera versió de la FZ6 que la fa fer un salt qualitatiu important). Aquest fet no és reflecteix en les unitats disponibles al mercat de segona mà, però saber-ho com a comprador està molt bé.

Respecte embargament... Cert, et recomano canviar-lo cada "poc temps" o pots acabar amb problemes al canell esquerra. Per sort és molt barat de canviar.

Jo vaig per els 120.000 i estic més que satisfet. ?✌️
Jo la vaig comprar amb 60.000 i ara en te 90.000. com a mínim fins els 120 o 130 la penso aguantar. Segons com potser 150. La veritat és que molt content amb ella. Els frens a mi no m'acaben d'agradar. Potsor quan em toqui canvi poso unes pastilles més sport, no que porto montat ara mateix però frena justet pel meu gust.
 
  • Like
Reaccions: pepprats
racingdeibit

racingdeibit

Motoaddicte
21 Feb 2020
123
264
Premis
6
aqui va el meu amb la mt09
m'agrada:
- motor espectacular, plé i suau, respon sempre i dona plaer en qualsevol circumstàcia
- postura "trail", quan toques els 50 s'agraeix portar l'esquena recta
- polivalència, serveix per absolutament tot, el dia a dia, per passejar, pots fer un port de muntanya sense tocar el canvi (3a o 4a!), si vols apretar, agafa't i si vols marxar lluny només l'has de carregar
- que sigui l'última moto de més de 100cv's sense ajudes electròniques
- que tingui un volum i alçada contingudes que com soc petit em va molt bé

no m'agrada:
- suspensions justes pel que mereix la moto (solucionat amb la gent de TNT i ara es perfecte)
- haver de navegar pel quadre d'instruments des del propi quadre i no desde el puny
- es molt dificil trobar coses que no m'agraden
 
Fils similars
Autor Títol Fòrum Respostes Data
mami_en_moto Vídeos Motogymkhana. Curs per practicar moltes coses :) Cròniques sobre motociclisme 10
GEORGECAT Consells Carregador de mobil i mes coses (camares gopro i d'altres) per BMWF700GS Mecànica de motos i recopilatoris 4
Roger Notícia Presentat el Pla de Seguretat Viària 2024-2026, que planteja reduir el 20% les víctimes mortals en zona interurbana Espai de debat 3
Roger X-ADV Recopilatori Què és el millor que us han donat les diferents motos que heu tingut? Un Cafè Ràpid 6
Bascu Consells Moto de segona mà? Pot ser que sí Espai de debat 44
racingdeibit quin és el millor tram de curves que heu fet? Un Cafè Ràpid 20
Roger X-ADV Recopilatori El millor accessori que heu comprat mai per la moto o pilot + foto Un Cafè Ràpid 6
scooterista.cat Dubte alguna botiga que tingui TOMTOM Rider?? Espai de debat 1
Lluis Tram La carretera que va de Tuixent a la Seu, asfaltada de nou Trams motociclistes d'interès 5
mr_pointer Social Riders Quan enxampes la càmara de vídeo que surt volant !!! Social Riders 0
Nikokaos Crònica RODIBOOK 2021: l'app digital de la cursa i la pluja que mai va arribar Rodibook 22
Roger Opinió Quines eines us agraden més, quines menys, i quines d'altres us agradaria que implementéssim? Informació i suport 7
Xavi Canyo Mecànica Averies que no ho son i et pujen els colors Un Cafè Ràpid 7
Arnaubarruera OffRoad Sortideta que hem fet avui 13.03.21 Rutes en moto 6
Loxicdelamola Se fa saber que Lasinistra ( Motoguzzi V85TT ) se li fiquen neumàtics nous Pneumàtics 43
mami_en_moto Vídeos El que el vent s'endugué MotoVlogs propis 21
cegmorrys Un altre que es presenta Presentacions 21
C Ruta en moto Ruta per aclamació popular (popular de 3 o 4, pero eso es lo que hay) Rutes en moto 0
Maneras de Rodar Hola, que tal? Presentacions 12
perlanegraviajes tipus de gent que veu youtube MotoVlogs propis 0
Roger Avantatges Busquem tallers que treballin amb pneumàtics de primera línia Avantatges especials 21
elbarbasenmoto El que més m'agrada de la meva MOTO MotoVlogs propis 2
Myke's ¿Que penseu? BCN zona verda per motos. Espai de debat 3
hURIkane Ruta en moto Vinga, que me piro! Rutes en moto 5
Roger X-ADV Dubte Rumor sobre que es permetrà circular amb moto dins de la província Espai de debat 45
elbarbasenmoto Vídeos El que no m'agrada de la meva MOTO (No hi ha res perfecte) MotoVlogs propis 14
Serra El que cou la catalana Rieju Espai de debat 9
Serra Hi ha gent que no sap estar-se quieta Espai de debat 4
Roger X-ADV Consells No m'equipo sempre que agafo la moto Espai de debat 13
Eloi Crònica Una imatge val més que mil paraules. Cròniques sobre motociclisme 1
Roger (VÍDEO) – Evita per poc la col·lisió amb un camió que s'incorpora a la via Espai de debat 0
Roger BMW C 400 X, una scooter que destaca per la seva connectivitat Espai de debat 0
Roger Honda CBR1000RR Fireblade 2017, respectant l'essència que la va fer néixer. Espai de debat 0
Roger "El cotxe seguia accelerant esperant que jo i la moto ens desprenguéssim" Espai de debat 0
I Crònica Que va ser Intermotard2016? Cròniques sobre motociclisme 1
Roger Notícia Riding Assist, l’increïble prototip d’Honda que et deixarà bocabadat. Espai de debat 0
Roger Aspectes que cal cuidar de la teva moto a l'hivern Mecànica de motos i recopilatoris 0
J Fotos Racons als que aneu amb la moto Espai de debat 1
Xav2 Anàlisis-Comparativa Tot el que as de saber de la bateria d'una moto Mecànica de motos i recopilatoris 1
Roger Notícia Els mossos multaran als motoristes que no els hi tornin la salutació Espai de debat 4
Qim44 Notícia Quines són les multes més altes que et poden posar amb la teva moto? Consultes legals 2

Fils similars