fbpx
Tecnimoto.com
Inici Blog

Triumph Steve McQueen, tornada al 1963

Has pensat en sortir de l’asfalt a la terra a l’estil dels seixanta i amb una moto que després et quedi guapa aparcada al centre de Barcelona? Potser desitjaries una Triumph Scrambler 1200.

L’any 1963 l’Steve McQueen, en el paper de Virgil Hilts, realitzava personalment el truc de saltar amb una Triumph TR6 Trophy modificada per a competició, i després protagonitzar persecucions camps a través (cross country en anglès). Aquest fet va passar a la història del cinema i de l’imaginari motociclista. Triumph, per la seva banda, sempre ha tendit a aconseguir que els seus models apareixin en pel·licules, incloent la saga de James Bond, i la pel·lícula Oficial i Cavaller. Així mateix, McQueen era fan de la marca. A més, la marca de Hickney ha apostat sovint per homentatjar a pilots i personalitats del motociclisme amb models especials (per exemple, la Bud Ekins o la Bond Edition).

Pòster promocional de La Gran Evasió
Pòster promocional de La Gran Evasió

Evidentment l’exèrcit Alemany de la segona guerra mundial no disposava habitualment de motos britàniques, sinó que solia adquirir BMW Motorrad i Zündapp (una marca ja desapareguda). Tot i que va disposar de molts models, (BMW R4, R52, R 35, etc…), la més icònica seria el sidecar tot-terreny R75. Llavors, per què a la pel·lícula es condueix una Triumph? Bé, era molt més lògic fer salts amb una moto de competició dels anys seixanta que entregava 46 cavalls que amb una BMW de 1938 que en tenia 14… sense parlar de la part cicle. A part d’això, després de la Segona Guerra Mundial era difícil localitzar vehicles alemanys originals, així que moltes vegades a les pel·lícules la BMW és substituïda per la Ural Russa, el sidecar. La raó d’això és que els contactes diplomàtics entre els règims de Hitler i Stalin de 1941 van incloure l’entrega de la patent de la motocicleta bavaresa amb sidecar BMW R71, la còpia russa de la qual és el nostre sidecar Ural amb el típic motor bòxer BMW refrigerat per aire, evolucionat mínimament fins als nostres dies. Per tant si l’objectiu és conduir una moto com les que es feien a mitjans de segle cal buscar a un altre lloc, en canvi, si voleu una cosa més moderna però d’aspecte clàssic, ens podem tornar a centrar en la present Triumph.

BMW R35 de 1937

La base és la 1200 Scrambler actualitzada aquest any per, sí, ho heu endevinat, passar la normativa europea anticontaminació Euro 5. Es tracta d’una moto de 230 kg, amb motor que entrega 90 cavalls i un parell motor de 110Nm. Se subdivideix en dues versions segons si ens volem mantenir a la carretera i pistes fàcils o volem un trail més 50-50. la primera és la XC i la segona la XE. Totes dues convinen llandes de 21’’ i 17’’, però en el cas de la XE amb forquilla davantera de 47 mm, recorreguts de suspensió de 250mm, i altura del seient de 870mm. Amb aquestes cotes tant diferents entre una i altra, el comportament és necessàriament diferent i, tractant-se de la Scrambler XE estem parlant d’una moto que no és especialment assequible, però que és vista i acceptada com una de les motos d’estil clàssic més capaces del mercat a l’hora de sortir fora de l’asfalt.

En el cas de la edició limitada Steve McQueen, encara més preparada que mai. Qui aconsegueixi una de les 1000 unitats disponibles, comptarà de sèrie amb opcions que probablement ja haguera comprat posteriorment com les defenses de motor i de radiador, i els parafangs alts d’alumini. Tot el paquet ve pintat en el color verd competició, el típic color clàssic dels vehicles de carreres britànics, el que vindria a ser l’equivalent del vermell en la tradició italiana. Les lletres de la marca són en aquest cas en daurat. Pels 16900 euros que costa aquesta versió a l’estat espanyol (1000 € més que la XE de la que deriva), el comprador també s’endurà un certificat d’autenticitat firmat per la marca i pel fill de McQueen, el qual ha estat consultat pels dissenyadors.

Així doncs ja sabeu, ajusteu-vos el casc de trail d’aspecte vintage i la jaqueta de cuir que porteu a sobre de la vostra dessuadora de motoristes.cat, acabeu de pagar el cafè blanc pla d’especialitat al vostre barista de confiança, i apunteu la roda cap a la pista sense asfaltar més propera.

Aprilies SX 125 i RX 125

Esportivitat a mida del carnet A1, ara renovada.

Al començar 2018 des del portal de motoristes.cat publicàvem un article sobre la supermotard de 125c.c. d’Aprilia. En aquells moments se la destacava com un dels principals atractius d’un segment a la baixa, el de les supermotards (que, per a qui no ho sàpiga, són motos d’estil principalment tot terreny però amb lleugeres adaptacions per circular principalment per asfalt amb agilitat i lleugeresa pròpies del món de l’enduro). Avui us parlem de la versió supermotard (SX) i de la versió tot terreny (RX) d’aquesta moto.

Doncs bé, potser les nostres carreteres no estiguin plagades de supermotards per tots costats, però possiblement aquestes motos facin una funció important: la de convèncer joves que no tenen l’edat o els diners per a una moto grossa d’entrar al divertit món de les dues rodes. Així doncs pensem que Aprilia sap que, qui de jove s’anima amb una de les seves 125, possiblement de gran els compri una 600 Tuono o una Touareg.

Què ha fet la marca de Noale per a mantenir i millorar els seus models?

Actualment, el principal repte tècnic del mercat de la moto es l’adaptació a la norma Euro 5. En aquest cas a Aprilia han optat per introduir millores al seu bloc de 124c.c. tan a nivell intern com de refrigeració. Aquestes han permès que, tot i complir les noves normes, no només no s’ha perdut potència sinó que podem dir que l’hi han augmentat, ja que entrega els 15 cavalls màxims que permet el carnet a menys revolucions que abans. Aquesta proesa tecnològica és doble si tenim en compte que moltíssims més motors de 125 c.c. que no imaginem no ens ofereixen pas tot el que la llei permet, sinó que es queden més curts.

Aquestes benjamines d’Aprilia no es limiten només a adaptar i millorar el motor, sinó que també han actualitzat el paquet electrònic, que inclou un millorat ABS –element que tampoc és obligatori en aquest segment- i canvis en el quadre d’instruments. Una característica de l’ABS que munta aquesta moto gens habitual del segment on està emmarcada és que també vigila que no s’aixequi la roda posterior en frenades fortes. Per això, podem afirmar que les SX i RX 125 de 2021 són més divertides, ràpides i segures de conduir que abans, alhora que la marca promet que ha disminuït el consum de combustible.

A nivell de part cicle, la moto també sorprèn positivament: forquilla invertida davantera de 240mm de recorregut, ideal per absorbir sobradament els bonys dels camins sense asfaltar i del camp, amb diàmetre d’amortidors de 41 mm, suficient per una moto que pesa uns 134 kg plena.  A la roda davantera de 21” se li acoblen dos discs de fre de 260 mm. A darrera trobem roda de 18”, amortidor de 210mm de recorregut i un fre de disc de 220 mm. Les suspensions han millorat en comparació amb la versió de 2018.

Els compradors del model 2021 segurament estaran interessats en pagar un extra per incloure una presa de càrrega USB al petit compartiment de càrrega de sota el seient per tenir el mòbil a punt en el seus trajectes diaris. Aquesta opció s’ofereix en catàleg directament des de la marca.

A nivell estètic es renoven els colors, potenciant un estil esportiu que vol destacar la presència de la marca en les competicions off-road. El tub d’escapament ha estat redissenyat i incorpora el logotip de la marca, i el xassís esdevé més elegant canviant elements en color acer per elements en color negre mate.

Els interessats en aquests nous models, tan la variant amb rodes de tacs com amb roda d’asfalt, poden posar-se en contacte amb el nostre patrocinador Tecnimoto per preguntar per models de prova o per les condicions de compra. 

Suzuki Burgman 400: Després de més de 20 anys d’evolució

Aquesta saga d’escúters llançada el 1998, s’adapta a la Euro-5 amb una nova versió del Burgman de 400 c.c.. Seguirà competint al mercat de maxi-escúters aptes pel carnet A-2 amb modificacions estètiques que no canvien la tradicional línia del model, i les modificacions mecàniques necessàries per tal de passar la nova normativa anticontaminació.

Més enllà dels canvis estètics i normatius, a nivell pràctic s’ha renovat el paquet electrònic amb nous sistemes d’ABS i de control de tracció (aquest darrer desconectable), s’ha redissenyat el panell d’instruments, i s’ha incorporat el el Suzuki Easy Start System que ja hem vist en altres models. Aquesta darrera funcionalitat permet engegar una moto de la marca de blau amb un sol toc del botó d’encesa, sense que calgui mantenir-lo apretat fins al ralentí.

La marca promet que el seu motor de 400 c.c. millora el rendiment a la part mitjana del règim de revolucions, com ve sent típic de la majoria d’adaptacions a la normativa Euro-5 que han anat sortint al mercat els darrers mesos. A més a més, afirma que el redisseny dels injectors i d’altres aspectes mecànics permet disminuir el consum, qüestió que serà fàcil de mesurar ja que ara la instrumentació incorpora consum instantani i estimació de quilòmetres fins al reposatatge per combinar amb el seu dipòsit de combustible de 13,5 litres de capacitat.

Sota el seient de dues altures, al qual s’han incorporat noves costures, trobem 42 litres de capacitat, combinats amb 6,3 litres frontals, que es combinen amb un endoll de 12 volts que podem utilitzar, per exemple, per carregar el telèfon mòbil.

El nou esquema de color gris mate disponible per a la versió 2015, amb les noves llandes.

Els colors disponibles són el gris acer, el negre mate, i un nou gris mate metal·litzat. Tots es combinen amb llandes noves que inclouen una decoració blava per tal d’introduir un element de contrast a l’aspecte del conjunt.

Si estàs a la recerca i captura d’un nou maxi-escúter hauràs d’estar atent, ja que la marca encara no ha anunciat el nou preu. El del model anterior, que data de 2019, sense promocions, se situa al voltant dels 8000 euros.

De visita als Tests del Catalunya WorldSBK Round 2021

Motoristes! Ahir vam tenir l’oportunitat de gaudir d’una jornada impressionant als Tests del Catalunya WorldSBK Round 2021. De la mà de #GEMOCAT, l’empresa promotora del @catalunyaworldsbk, vam poder arrancar el dia a peu de pit lane. Resseguint tots i cadascun dels boxes dels diferents equips vam poder veure com treballaven, amb passió i entrega, perquè els seus pilots poguessin donar el millor de si mateixos al llarg de l’asfalt del @circuitdebcncat. Les arribades als boxes amb el rugir dels motors quasi a ralentí i les sortides a una roda amb fam d’arribar a la primera corba, no van ser més que l’inici d’una jornada impressionant des de ben endins de la màxima competició del #motociclisme al nostre país.

Poc després vam presenciar la caiguda d’un pilot en una corba propera a nosaltres, però la immediata resposta dels comissaris de pista (Marshalls), que vetllen per la màxima integritat i benestar dels pilots des de tots els racons del traçat, i la ràpida intervenció de la resta de serveis mèdics i d’assistència del Circuit, van deixar clar que la professionalitat i la cura dels pilots són prioritat màxima.

Entre el pas per boxes i una agradable visita a la Sala de Premsa del Circuit, ja vam fer cap a dinar al mateix restaurant de les instal·lacions. Cal destacar l’atenció i també la professionalitat, d’especial agraïment en temps de pandèmia, del seu personal de cuina, de recepció i de sala, ja que tot i no tenir reserva ens van ubicar en una bona taula.

Ara si ja tocava reunir-nos amb Pablo Pérez, New Business Development de GEMOCAT, i una de les persones que va confiar amb motoristes.cat per impulsar el Catalunya WorldSBK Round 2021. Ens esperava amb una furgoneta llesta per recórrer el vial que perimetra el circuit i poder visitar, des de primera línia, els traçats més impressionants del seu recorregut en plena jornada de tests. Fotografies, vídeos i sobretot l’experiència de viure-ho des dels millors racons del circuit a peu de pista, van quasi arrodonir la jornada. Dic quasi perquè ens va donar temps de gaudir encara més de l’experiència.

Poc després vàrem conèixer a en Berni Faus, Director Executiu de #GEMOCAT, que ens va explicar com treballen per impulsar al màxim el Catalunya WorldSBK Round 2021, una tasca que és part de la història del motociclisme del nostre país. El Berni i el Pablo ens van obrir també les portes del podi, al qual han pujat els millors pilots de la història del motociclisme del món sencer.

Finalment vàrem baixar altre cop a peu dels boxes, però aquesta vegada no des de dins al pit lane, sinó des del Paddock, a on @cmxtvmoto va poder entrevistar ni més ni menys que a @anacarrasco_22, i també a la primera Team Manager del seu equip, la Carla Grau (@carla.graupi), i al Max (@maxvf93), mecànic de la formació de Kawasaki. Tots tres d’una impressionant simpatia i proximitat.

Des de motoristes.cat agraïm a #GEMOCAT l’experiència, i la confiança de deixar-nos donar gas al @catalunyaworldsbk, i al @circuitdebcncat per esdevenir una institució del motor del nostre país, de referència mundial.

Atents al canal de @cmxtvmoto pel vídeo sobre la jornada, i al perfil de @gerard_trigos_photo per més imatges impressionants sobre els tests i el motociclisme.

Finalment dir-vos que treballem amb GEMOCAT per oferir als nostres usuaris determinats avantatges en relació al Catalunya WorldSBK Round 2021, amb dates del 17 al 19 de setembre, així que seguiu-nos ben d’aprop tant al fòrum com a les xarxes, i aviat tindrem novetats al respecte!

Gas!

Ruta al Mazinger Z del Club 125

Motoristes! Ahir diumenge diversos companys del fòrum van gaudir d’una ruta fins al Mazinger Z de la mà de la @mami_en_moto, que va ser qui, també encapçalant l’agrupació de companys del Club 125, va preparar el traçat i la organització de la Ruta.

El traçat de la ruta era el següent:

La premissa de la ruta era clara: Gaudir d’un traçat agradable, divers i dinàmic, amb un ritme suau i còmode, tant per les motos de 125cc com pels companys que amb motos més grans, volguessin passar una jornada de moto a ritme tranquil.

Els assistents van ser:

  • J.M.
  • Bascu1973 + soy_ohki + VeroNika
  • Cargol2rodes + Parella
  • Carmeta + Amics
  • Albert Miralles
  • Adrià
  • Luisildur
  • 1Nanu

Seguint les indicacions dels companys més veterans i també fent una ullada a l’article “Consells per fer sortides en grup amb moto”, van repartir els rols dels diferents companys, a fi de que hi hagués algú al capdavant guiant al grup, una persona al mig enllaçant la comitiva, i una moto escombra d’alta cilindrada, tancant el grup i donant-li solidesa i seguretat. D’aquesta manera, van anar acumulant kilòmetres de la ruta fins que es van trobar amb un imprevist.

Un accident entremig

La jornada va torçar-se quan a mig camí de Santes Creus, els companys van trobar-se amb un company accidentat que minuts abans els havia avançat. En arribar-hi, tot el grup va aturar la marxa per aplicar el P.A.S., a fi de dotar de seguretat la situació, donar suport, atenció i companyia a l’accidentat, a més de regular el trànsit facilitant la circulació i l’arribada dels serveis d’emergències. Va donar la casualitat que tres companys del grup: La Mami_en_moto, en @Luisildur i en @Cargols2rodes tenien formació en emergències mèdiques, de tal manera que van poder prestar la primera actuació sanitària davant el company ferit. Per fortuna aquest no va patir lesions més enllà de contusions i alguna dislocació. Agraïm també des d’aquí la presència d’un metge, que al seu pas per l’accident es va aturar a ajudar.

Resulta sorprenent com el grup que rodava amb l’accidentat no va aparèixer fins 50 minuts després de la seva caiguda, la qual cosa respon, segurament, a un mal o inexistent repartiment de rols durant la ruta. I és que només amb una persona a la cua de la comitiva, encarregada de vetllar perquè ningú es quedi enrere, els seus companys no haguessin passat de llarg durant quasi una hora. D’aquí la importància d’una bona planificació de grup durant la marxa.

Pendents d’acabar la ruta a la pròxima

Un cop finalizada l’actuació en l’accident, els companys van resseguir la ruta fins al Mazinger Z, tot i que no van poder acabar tot el traçat previst perquè s’havia fet molt més tard del previst.

Des d’aquí expressar l’agraïment als companys per la bona actuació duta a terme, i és que el motociclisme no és tal si no es gaudeix des del companyerisme, el suport, l’ajuda i la passió compartida.

Si voleu gaudir de rutes com aquesta feu un cop d’ull al fòrum, especialment a la secció de Sortides, amb les diferents dinàmiques que inclou.

V’s!

Us deixem amb el MotoVlog de la @Mami_en_moto sobre la ruta:

Nova mobilitat a partir del dilluns 15 de març

Motoristes! Finalment s’aixeca el confinament comarcal al que hem estat restringits darrerament, i es substitueix per una mobilitat limitada al conjunt de Catalunya, destinada a efectuar-se únicament amb els grups bombolla de convivència.

De les informacions donades per l’executiu català n’extraiem el següent:

Es permet la mobilitat per Catalunya sense limitacions més concretes que la companyia, de la qual se n’exigeix, segons diuen, que formi part de la bombolla de convivència.

D’aquesta manera, si diferents persones es mouen sense anar junts i en diferents vehicles no s’estarien contravenint les indicacions del Govern. Aquesta “i” que hem subratllat implica que hem d’entendre que aquesta mobilitat, tot i efectuar-se en diferents vehicles, seguim sense fer-la junts, sinó separats i cadascú pel seu compte, coincidint això si en fer un mateix recorregut. I és que el que no es permet és la mobilitat en un grup que no sigui el de convivència, independentment de si té sentit o no que puguin restringir l’agrupació de persones que van en diferents vehicles, quan el propòsit d’aquestes és únicament circular.

Altra cosa és tot el que més enllà d’això impliqui una interacció social directa amb altres persones, lo qual no està pensat de ser concedit, ja que per aquest motiu es restringeix la mobilitat en grup a la de la bombolla: pensant en que el grup de persones que facin activitats plegades fora de la seva comarca, siguin les que conviuen.

Dit tot plegat, motoristes, ha arribat el moment de tornar a gaudir de sumar kilòmetres i kilòmetres al llarg de tot el territori, la qual cosa es fa quasi més necessària que mai. Us recordem les diferents funcionalitats que oferim des de motoristes.cat per gaudir al màxim del motociclisme, amb la companyia i el suport de la resta de companys de la comunitat:

Tecnimoto, nou patrocinador de motoristes.cat

Motoristes! Els amics de Tecnimoto Motos i de Tecnimoto Equipament s’estrenen com a patrocinadors del projecte. Què significa això? Que gràcies a ells motoristes.cat té més recursos per seguir funcionant i millorant. Trobareu en Tecnimoto un projecte que confia en motoristes.cat i que s’interessa en vosaltres, ja que el seu patrocini consisteix en la col·locació de bànners al nostre fòrum.
OJO! Aquests bànners (anuncis), a diferència dels de Google, els podeu clicar, visitar i re-visitar tantes vegades com vulgueu, ja que són un projecte del territori, i es mereixen tota l’atenció del món.

Tecnimoto és un negoci del motociclisme català, localitzat a Girona, que es dedica a la venda de motos com a concessionari oficial de la província de Girona del grup Piaggio, i també disposa d’una botiga d’equipament motorista.

Us convidem més que mai a “mimar”, a comprar, a visitar i a conèixer els dos negocis de Tecnimoto. Ja que donant-los gas a ells, no només doneu gas al motociclisme del territori, sinó que també permeteu que el nostre, el vostre projecte de motoristes.cat, segueixi endavant.

Gràcies a tots i a totes per participar al fòrum i a les xarxes, per rodar, per compartir i per ajudar, fent d’aquesta comunitat el nexe del motociclisme a Catalunya.

Us convido a venir a la botiga de Tecnimoto a Figueres, podeu comprar i xaferdejar també a la web www.tecnimoto.com (canvis de talla gratuït)
Trobareu equipació de moto de tota varietat de preus i marques. Si veniu, allà m’hi trobareu ;) M’encantarà veure-us i us assessoraré a trobar l’equipació més adequada!!
La Sílvia de Tecnimoto

En Ray Fields Rider i la seva Z900

Bones motoristes! El motiu d’aquesta entrada no és altra que la de presentar-vos el canal de MotoVlogs d’un Youtuber de casa nostra que, a més, grava i publica els seus vídeos en català.

En Ray, que a més és company del nostre fòrum, grava tot tipus de vídeos relacionats amb el motociclisme, esdeveniments del sector, rutes, consells, ens descobreix racons del territori… El cas és que el company va preguntar al fòrum sobre noms per batejar a la seva Kawasaki Z 900, en va plantejar una sèrie de propostes i va rebre diverses valoracions per part dels altres membres de la comunitat.

El resultat? Una enganxina de vinil troquelat amb el nom guanyador, un vídeo agraïnt els consells i propostes als companys del fòrum, i també, un repàs, valoració i promoció de la comunitat de motoristes.cat.

Us en deixem el vídeo a continuació, i us animem a subscriure-us al seu canal, ja que no és fàcil trobar generadors de contingut de qualitat, en català i autèntics.

Moltes gràcies Ray!

Per cert motoristes, si teniu ganes de participar en un nou vídeo molt molt xulo d’en Ray, sortir-hi i formar part del projecte final, feu una ullada en el següent fil del fòrum, ja que està buscant diversos talls de vídeo per muntar-los en un vídeo final impressionant.

Nou Servei d’Assessorament Jurídic per Accidents Greus

Per tots els membres de MOTORISTES.CAT obrim un nou servei. A partir d’ara un prestigiós despatx de Sabadell i Barcelona, ESPAI IURIS GABINET JURIDIC, especialista en ACCIDENTS DE TRÀNSIT GREUS, estarà a disposició de tots vosaltres tant via correu electrònic com telefònicament.

Sóc Judit Marti i Lora, advocat gerent i responsable de l’Àrea de lesions per Accidents de Trànsit. Som especialistes en accidents greus.

És molt important incidir en que la indemnització d’un accident de trànsit GREU pot variar substancialment si és gestiona per un especialista extern o per l’advocat de la companyia. Això succeeix perquè el client de l’advocat extern és el lesionat, que és qui li paga. Estem fermament convençuts que el sistema de percentatge és la màxima garantia d’un esforç continuat, doncs a més elevada és la indemnització del client, més obté el despatx.

L’especialització en aquesta branca del dret ho és tot. Hi ha molts advocats que gestionen accidents, però per lluitar contra les grans companyies que tenen recursos de tot tipus i professionals contractats en plantilla, s’ha de tenir coneixements específics i actualitzats. És l’única manera de fer valer els interessos del damnificat.

Així mateix, en aquesta jurisdicció, empatitzar amb el client o els seus familiars, és fonamental. Són situacions complicades que requereixen d’algú que, a més dels coneixements específics de la matèria, ha de saber traslladar al client o familiar les diferents opcions, malgrat les dificultats del moment.

Finalment, comentar que assumim també el servei d’assessorament i ajuda als membres de Motoristes.cat, en tot tipus de casos i problemàtiques relacionades amb el trànsit i la seguretat viària. Trasllada’ns la teva consulta a través de correu electrònic o per telèfon sense compromís.

Judit Marti i Lora
Advocat Gerent
Responsable de l’Àrea de lesions per accidents de trànsit
ESPAI IURIS. GABINET JURÍDIC
Fra Batlle, 14-14 bis
08208 Sabadell (Barcelona)
Gran Vía de les Corts Catalanes 536
08011 Barcelona
Tel. 93 717 94 98 / 691 695 597
juditmarti@espaiuris.com
Fax 93 724 33 14

Donem suport a qui sempre ha ajudat als que més ho necessitaven

Els companys de Rodes Solidaries Oficial, que es dediquen a donar suport als nens afectats per malalties minoritàries, ara necessiten la nostra ajuda. En Martí, el seu president i també pare d’un nen afectat per una d’aquestes malalties, està passant un mal moment i necessita tota l’ajuda que sigui possible recollir. Si en aquesta vida algú mereix especialment una ajuda, és qui s’ha dedicat en cos i ànima a ajudar els altres. GAS Martí!!!!!

Enllaç del post a Facebook: https://www.facebook.com/rodessolidaries/posts/3280755568817615

Mètodes de transferència d’ajudes:

Bizum: 722632928

Transferencia: BBVA Marti Suriñach ES44 0182 8668 5702 0026 7450