Inici Blog

En marxa una prova pilot de senyalització de revolts amb alta sinistralitat per als motoristes

El Servei Català de Trànsit i el Departament de Territori i Sostenibilitat posen en marxa una prova pilot de senyalització de revolts amb alta sinistralitat per als motoristes

Aquesta acció de seguretat viària de govern, iniciativa de l’SCT del Departament d’Interior, s’ha dut a terme de manera conjunta amb la Direcció General d’Infraestructures del Departament de Territori i Sostenibilitat (TES) i  ha comptat amb la col·laboració del cos de Mossos d’Esquadra i Anesdor (Associació  Nacional d’Empreses del Sector de les Dues Rodes) –amb qui l’SCT organitza el programa de Formació 3.0 – i l’empresa TCC de formació viària. La prova pilot consisteix en el marcatge de traçades en vies on s’ha registrat una alta concentració de motoristes i una elevada sinistralitat d’aquest col·lectiu.

En aquest cas, s’ha detectat i marcat sobre l’asfalt amb pintura quina seria la millor trajectòria de traçada per als motoristes, a més de reforçar l’avís sobre la complexitat del revolt amb senyals verticals. S’ha actuat en un total de 22 revolts, en un tram de 3,7 km de la carretera BV-2115. Així mateix, s’han posat faldons de protecció per a motoristes a les barreres de seguretat.

L’objectiu del projecte és la reducció de la sinistralitat, tenint en compte experiències positives de països europeus com Àustria o Luxemburg. En aquest sentit, des de l’SCT es farà un seguiment individualitzat de cada accident que es produeixi a la via on es durà a terme la prova pilot. Si els resultats són positius, el projecte es podria estendre a altres carreteres freqüentades per motoristes (veure Annex).

Selecció dels revolts

A l’octubre de 2019 es van endegar  les proves de traçat dels revolts de la BV-2115. Per portar-ho a terme, es va fer una sessió pràctica sobre el terreny amb equips de  monitors de formació viària i agents de trànsit dels Mossos d’Esquadra. Els recorreguts van ser enregistrats des de l’helicòpter de l’SCT i sobre les motos, equipades amb càmeres 360º, per a la posterior anàlisi i tria dels revolts més adequats.

La carretera escollida, sobretot en el tram de Castellet i la Gornal, té una sèrie de revolts que s’ajusten a la casuística que ha derivat en els principals accidents mortals i greus que pateixen els motoristes: bàsicament sortides de via, però també topades frontolaterals. La mala traçada, amb un excés de velocitat o per falta de perícia, és el principal factor concurrent en aquests accidents. Així, les corbes candidates són de curvatura mitjana (ni molt tancades ni molt obertes), un tipus de revolts que, en base als accidents que s’hi produeixen, es pot inferir que els motoristes tendeixen a mal interpretar-los o a no llegir-los bé, ja que els tracen a més velocitat de la que són capaços de manegar d’acord amb les capacitats que tenen com a conductors.

Fins al 16 d’octubre d’aquest any, han mort a les carreteres catalanes 20 motoristes, 174 han resultat ferits greus i 1.087 han estat ferits lleus. En el mateix període de l’any passat, van morir 39 motoristes, mentre que 251 van ser ferits greus i 1.791, lleus.

ANNEX CARRETERES CANDIDATES

Si la prova pilot de senyalització de revolts potencialment perillosos per a motoristes a la carretera BV-2115 mostra resultats positius, el projecte de senyalització es podria implementar en aquestes vies:

CARRETERAZONA – MUNICIPI
BP-1103El Bruc
BP-1417Collserola (Barcelona)
C-1412bFolquer
C-246aVilanova i la Geltrú
C-31Costes del Garraf (Sitges)
N-260La Molina
N-260La Parròquia d’Hortó
T-313Duesaigües (pantà de Riudecanyes)

EutichesBook 2020, una 3ª edició rodona amb 520 assistents

Aquest any la EutichesBook ha tingut lloc els dies 2 i 3 d’octubre, en una tercera edició molt esperada.

Els 6 mesos d’espera que s’ha cobrat la pandèmia han valgut la pena, ja que han estat 520 els motoristes inscrits en la nova edició d’aquesta ruta motorista no competitiva. Aconseguir celebrar-la no ha estat fàcil, ja que l’organització ha hagut d’adaptar-se a les particulars circumstàncies actuals trobant una nova data per la cita, i també un canvi d’ubicació respecte a l’inicialment previst.

Les instal·lacions d’Autointegrale concessionari Fiat de Tortosa van ser les escollides per organitzar, amb les mesures adients de prevenció, seguretat i distanciament, l’EutichesBook d’aquest any.

La ruta va veure el tret de sortida a dos quarts de set del dissabte dia 2, quan es va donar la sortida als primers motoristes, i de manera successiva cada 30 segons anirien sortint la resta de participants, fins a les 8:25h, en que ja estaven tots rodant.

La EutichesBook d’aquest any tenia dos recorreguts de carretera: un de 713 km  i un altre de 529. La totalitat d’aquests kilòmetres van discórrer per la província de Tarragona.

Pels OffRoaders hi havia un tercer recorregut disponible, que consistia en 365 km que recorrerien pistes forestals i camins asfaltats. D’entre tots els paratges de la ruta, el més valorat pels assistents fou el d’Els Ports de Tortosa-Beceit.

Tots els motoristes que van acabar la ruta, que foren la gran majoria dels assistents, van recollir un diploma un cop van retrobar-se altra vegada a Tortosa, que acreditava que s’havien superat els punts de control que l’organització havia repartit al llarg de tot el recorregut.

Des del Club Esportiu Eutiches de Tarragona agraeixen a tots els participants, voluntaris i empreses vinculades a la consecució d’aquesta edició els seus ànims, la seva predisposició i el seu sacrifici en l’organització de la ruta, ja que han estat tots ells els que l’han fet possible.

Finalment, des de motoristes.cat enviem una salutació al personal del punt de control que s’ubicava a la rotonda del Serrallo, de Tarragona, a on qui escriu aquestes línies els va tenir l’oportunitat de conèixer.

Rodibook 2020, una 9a edició d’èxit amb modalitats On-Road i Off-Road

  • Més de 750 inscrits entre les modalitats On-Road i Off-Road.
  • Participants i organització s’han responsabilitzat d’aplicar mesures més estrictes de cara a prevenir contagis per la Covid-19.
  • La ruta ha transcorregut per les carreteres de muntanya dels Pirineus catalans i aragonesos.

L’esdeveniment ha tornat a acostar el motociclisme als Pirineus amb èxit. Ha transcorregut per les seves corbes i els seus paisatges a través de tres modalitats diferents: On-Road Rookie, On-Road Pro i Off Road, aquesta última només apta per a motos Trail o Scrambler.

Una de les coses més impressionants de la Rodibook és que els participants en desconeixen el traçat. És gràcies a un Roadbook fet a mida que tots ells van recorrent la ruta a mesura que devoren kilòmetres.

En aquesta edició s’ha sumat a la ruta el pilot del Dakar Joan Pedrero, que com no pot ser d’altra manera, va triar la modalitat d’Off-Road per gaudir de l’experiència.

La Màgia del Pirineu, que és com s’ha batejat aquesta edició, va veure el tretde sortida el divendres 4 de setembre, amb l’arribada dels primers participants.

Mesures estrictes per evitar contagis de Covid-19

Com no podia ser de cap altra manera, aquest any s’han pres mesures excepcionals de prevenció per evitar contagis per Covid-19. Les mesures adoptades han estat:

  • En la fase de verificacions tècniques, tots els participants van rebre en una bossa el Welcome Pack sense haver de baixar de la moto, reduint així les possibilitats de contacte.
  • El tradicional briefing previ a la sortida es va realitzar de manera telemàtica, a través d’un directe a través de Youtube a les 21:00h
  • Es va suprimir l’esmorzar tradicional, així com el dinar i el sopar, que es realitzaven de manera conjunta. En substitució seva, es va fer entrega d’una bossa amb el pícnic i el menjar dels participants, que ho van consumir al llarg de les seves parades durant la ruta.

El recorregut a través del Pirineu Català i Aragonès

La sortida de la Rodibook va tenir lloc ben aviat: a les 06:00h pels participants a la modalitat On-Road Pro, la més llarga, i a les 07:00h va ser el torn dels aventurers de la Off-Road. Més tard, a les 07:45, van sortir els de la modalitat Rookie, la més reduïda.

Tots els participants van sortir en grups de dos cada 30 segons, a fi de garantir la seguretat dels pilots i evitar col·lapsar les carreteres.

En la ruta On-Road Pro, la més llarga per carretera, va sortir de Vielha i va passar per les següents poblacions: Vilaller, Montanuy, Noales, Bonansa, La Puebla de Roda, Roda de Isabena, Guell, La Puebla de Fantova, Panillo, Troncedo, Formigales, Liguerre, Lamata, Olson, Mondot, Barcabo, Colungo, Alquezar, Radiquero, Adahuesca, Alberuela, Bierge, Aguas, Sipan, Bandalies, Sasa, Barluenga, Fornillos, Apies, Sabayes, Nueno, Arguis, Belsue, Lusera, Molino De Villobas, Hostal de Ipies, Arto, Navasa, Jaca, Bernues, San Juan de la Peña, Seros, Puente de la Reina, Javierregay, Jasa, Aisa, Las Tierras Bajas, Noves, Jaca, Jariata, Sasai, Sabiñanigo alto, Sabiñanigo, Larrede, Oros, Bajo/Alto, Biescas, Gavin, Linas, Broto, Sarvise, Fanlo, Buerba, Escalona, Laspuña, Los Molinos, Fuendecampo, Samper, Campo, Seira, El Run, Sahun, Eresue, Liri, Arasan, Bisaurr ,Laspaules y Vilaller.

Un cop realitzada la ruta, els participants van tornar al punt de partida: Vielha.

Pel que fa a la modalitat Off-Road, es van realitzar els següents trams de pistes i asfalt:

  • Del Túnel de Vielha fins a Vilaller
  • De Sarroqueta al Càmping Valiera “Osca”
  • De Pont de Suert a Gotarta
  • De Malpàs a Castellars
  • Del Coll de Pervés a Viu de Llevata
  • De Cérvoles a Senterada
  • De Monrós a Espuí
  • De Llessui a Rialp a Llavorsí i fins Alos d´Isil

Els participants a la On-Road Pro van recórrer més de 700 km per asfalt, i van ocupar una mitjana de 15 hores per traçar tot l’itinerari del Roadbook. Els offroaders el van fer en unes 14 hores.

Ambdues modalitats van incorporar diverses mesures de prevenció i seguretat, que consistien en:

  • Indicar al Roadbook els trams més conflictius de la ruta i les velocitats màximes.
  • Els participants que volguessin podien realitzar una formació el divendres dia 4 al voltant de la interpretació del Roadbook, de la mà del responsable del disseny de la ruta On road pel Roadbook. El Fernando “Buffalo” Gil.
  • Tots els participants estaven localitzats a cada moment amb un GPS, a fi de facilitar la seva posició en directe. Així, si algú es perdia o es trobava amb algun problema durant la ruta, se’l podia ajudar des de la organització amb facilitat.

En aquesta edició els participants van sopar en hotels i restaurants de Vielha, un cop arribats a destí durant el dissabte dia 5.

Dades d’interès:

MOTOS INSCRITES: 752
RUTA PER CARRETERA (On-Road): 552
RUTA OFF ROAD: 200
ACOMPANYANTS: 26
DONES PARTICIPANTS: 21 pilots + 26 acompanyants
MOTO CLUB AMB MÉS INSCRITS: GORDES OFF ROAD ANOIA
PARTICIPANTS INTERNACIONALS: Andorrans: 12

Francesos: 9

Portuguesos: 23

KM EN RUTA ON-ROAD PRO: 730 KM
KM EN RUTA CARRETERA ROOKIE: 570 KM
KM EN RUTA OFF-ROAD: 330 KM

Les cinc característiques de l’accidentalitat motorista

Un escrit elaborat en base a les dades i informació publicades pel Servei Català de Trànsit.

El Servei Català de Trànsit ha iniciat una campanya de prevenció dirigida als motoristes, a través de la qual es controlarà l’ús del casc, les infraccions de les normes de circulació i les condicions tècniques de la moto, entre altres mesures previstes.

Si bé aquest any les xifres d’accidentalitat són més baixes que les de l’any anterior per causa de les restriccions de circulació per la Covid-19, fins ahir 21 de juliol registràvem 10 motoristes morts i 102 de ferits de gravetat a la xarxa viària interurbana, mentre que en el mateix període de l’any 2019 n’hi va haver 27 que van morir i 169 van resultar ferits greus. Segueixen sent xifres altíssimes, sobretot tenint en compte que últimament han tingut lloc diversos accidents amb conseqüències de gravetat amb motoristes implicats. Concretament el col·lectiu va patir un pic de sinistralitat el cap de setmana del 3 al 5 de juliol, en que van morir 3 motoristes.

El perfil de l’accidentalitat

Si fem una ullada a les característiques que es van repetint al llarg dels anys en els accidents de trànsit amb motos implicades podem treure una sèrie de conclusions. El Servei Català de Trànsit ha analitzat la sinistralitat dels motoristes en els últims 5 anys, i n’han extret cinc elements característics que destaquen en els accidents amb ferits greus i morts:

  1. En carretera: el 60% dels sinistres mortals en moto tenen lloc en zona interurbana.
  2. Edat de 25 a 54 anys: aquesta franja d’edat esdevé dues terceres parts del total de les víctimes greus en moto a la carretera.
  3. Homes: són el 86% del total de motoristes morts i ferit greus en carretera i el 80% en ciutat.
  4. Franja de tarda: malgrat que els matins de dissabte i diumenge acumulen un 22% del total de morts o ferits de gravetat, la franja de la tarda acumula més víctimes en carretera. Les tardes de divendres, dissabte i diumenge mostren una accidentalitat més elevada que la resta de tardes de la setmana.
  5. Amb bon temps: entre maig i octubre es produeix un augment de víctimes en aquest col·lectiu en carretera, quan la meteorologia és més favorable a l’ús de la moto.

Degut a que ja estem a l’estiu i realitzem una gran quantitat de desplaçaments de curta i llarga distància, i atenent a que portem força temps tancats a casa, des del Servei Català de Trànsit insisteixen en que evitem relaxar-nos o confiar-nos durant els desplaçaments d’oci. El seu director Juli Gendrau, durant la presentació de la Formació 3.0 per a motoristes, va comentar que “després del confinament, hi ha moltes ganes d’anar en moto, però venim de moltes setmanes en què hi havia una falsa sensació de seguretat perquè hi havia menys trànsit i ara aquest s’està recuperant i cal estar més atents”.

Dit tot plegat, motoristes, només ens queda obrir gas en pro de la vida, de la passió, de l’aire i del present, fent gala més que mai, per nosaltres i pels nostres, d’una màxima diligència en concentració, destresa i rigor en la nostra conducció.

Tots ells són trets de marcat perfil motorista, i sabem que ja els duem ben endins. Però toca tenir-los més present que mai, no ens confiem.

V’s!

La Crom Ride 2020 reuneix a 500 motoristes en una edició especial

Una Crom Ride 2020 molt esperada

No era fàcil d’imaginar. Després de dos mesos tancats a casa (o treballant a primera línia contra la Covid-19), l’últim en que pensàvem és que tinguéssim l’oportunitat d’agrupar-nos, amb seguretat, per gaudir d’un esdeveniment motorista de primera línia i amb caràcter com la Crom Ride. Finalment no només ha estat possible la seva celebració, sinó que s’ha consolidat tant en nombre d’assistents com pel que fa al de patrocinadors i col·laboradors.

La cita va tenir lloc el passat 4 de juliol a Girona, al Pavelló de Fontajau, i s’hi van agrupar 500 motoristes entre pilots (451) i acompanyants, tots ells, amb ganes de devorar els 500 km de traçats de la província de Girona.

Les carreteres molt revirades, poc transitades i dotades d’un entorn paisatgístic brutal van marcar la ruta recomanada per l’organització de la Crom Ride. Aquests elements, la cura en la seva tria i l’atenció en els detalls que la conformen, ja són característics de la cita amb l’esdeveniment motorista estrella de Girona.

Un Village carregat de sorpreses

Durant el divendres previ a la celebració de la Crom Ride ja es gaudia, al Pavelló de Fontajau, de petits detalls que feien endevinar el que acompanyaria la següent sortida del sol. Diversos partners de la cita van arremangar-se muntant una vegada més el Village de la Crom Ride. Tant fou així que a les 15h tot estava llest per l’arribada de motoristes d’arreu del territori català (i de més enllà) que s’hi desplaçarien per anar recollint els seus dorsals, repartits segons les franges horàries establertes per l’organització a fi d’evitar aglomeracions, i amb l’objectiu assolit de respectar els protocols de seguretat establerts per les autoritats sanitàries.

Foren diverses marques relacionades amb el món del motor les que van participar al Village de la Crom Ride, com per exemple: Metzeler, Galfer, Motorex, Honda, Macbor, Benelli i Moto Guzzi, entre d’altres. És destacable a més que en aquesta edició es reforcés la seguretat viària entre els assistents gràcies al Servei Català de Trànsit, que va impartir la Formació 3.0, consistent en una sessió pràctica conducció i seguretat viària en moto.

Un traçat que va recórrer els racons més emblemàtics de la província de Girona

Un cop en dissabte dia 4 la jornada s’alçava carregadíssima de ganes de devorar kilòmetres. Els “cromriders” van enllestir l’esmorzar a Fontajau per enfilar-se a la ja tradicional pujada a Els Àngels, seguint un traçat que recorreria els pobles medievals de Monells i Cruïlles fins fer cap a la Costa brava, al seu pas per Llafranc i Begur.

Besalú, Castellfollit de la Roca, el romànic Beget, els Cingles de El Far sobre les Guilleries i el Montseny, o la fortalesa del poble emmurallat d’Hostalric van ser nexes imprescindibles del traçat de la Crom Ride d’aquest any.

D’altra banda, i gràcies al Patronat de Turisme Costa brava Pirineu de Girona, els motoristes assistents van poder gaudir de 5 Controls de Pas en ubicacions úniques i característiques de Girona com Pals, Beget, Santuari de Mare de Déu del Far, coll de Ravell i Hostalric.

Amb la ruta enllestida, els participants segellaven per últim cop en aquesta edició el seu Carnet de pas, i obtenien al convertir-se en finishers d’aquesta edició de la Crom Ride, una motxilla d’ XLMoto.

No era fàcil però va ser possible

Ha estat una edició marcada pel retorn a l’oci, a l’esport, al motociclisme i a la companyia. Un retorn a gaudir de l’aire lliure, dels reptes, de l’emoció, del cansament i de la satisfacció d’aconseguir un objectiu amb moto.

Ens consta que no ha estat fàcil ni per l’organització ni pels participants el poder donar forma a la Crom Ride d’aquest 2020, però finalment ha estat possible, ha sigut un èxit i ha marcat, com no podia ser d’altra manera, el retorn als esdeveniments moto-turístics.

Viure rutes i viatges en moto únics amb Road Super Travel, un negoci d’Igualada

Road Super Travel

Ahir a la tarda obríem el Twitter i ens sortia un missatge que fa ben poc semblava impossible:

La mobilitat ja no està restringida.

És algo tant simple però que a la vegada ens ha apretat tant durant aquests mesos, que segur que li podem donar un significat especial.

La qüestió és que durant aquests mesos imaginàvem les rutes llargues i els viatges que faríem quan la situació millorés. Com quan algú porta dies malalt i es mor de ganes de trobar-se bé i de sortir al carrer, o com quan ens treuen un queixal i somiem amb tornar a menjar a gust i sense dolor, desitjàvem tornar a viure l’aire fresc i net, la llibertat i les sensacions damunt la moto.

Fa uns dies ens van escriure des de Road Super Travel, un negoci de rutes i viatges en moto nacionals i internacionals que han fundat a Igualada, i ens van proposar de col·laborar en la difusió del seu projecte. Ja els coneixíem de les xarxes socials, així que ja sabíem que ens podria agradar participar en una cosa així, especialment en aquests moments.

A Igualada van ser els primers en patir les mesures que van fer falta per combatre la Covid 19, i els que regenten petits negocis encara van haver d’aguantar més la pedregada, perquè veien com la seva vida personal i laboral se’ls complicava de cop. Nosaltres pensem que un projecte motociclista dedicat a les persones que ja és collonut de per si, que és de casa i que a més vol sobreposar-se a la crisi actual, mereix tota l’empenta del món. Així que atents, perquè val molt la pena.

A Road Super Travel organitzen rutes i viatges en moto. El seu projecte consisteix en treballar en la realització d’aquestes experiències en moto per gaudir-les de la manera més intensa, agradable i especial possible. Ofereixen guies experts (tant guies en moto com guies natius per les rutes culturals, que donaran a conèixer tots els racons i les històries que amaguen les terres que es visitin), i també vehicles de recolzament per dur part o la totalitat de l’equipatge, hotels d’alt standing i servei de fotografia professional. Tot plegat amb les despeses previstes amb claredat i sense ensurts.

Els grups que organitzen són de 8 motos com a màxim, la qual cosa permet un desenvolupament dels viatges que cobreixi els interessos de tots els sues integrants.

Mentre recuperem la normalitat

Les possibilitats de viatjar s’han vist modificades, almenys encara ho estan pel que fa a sortir del país. Per aquest motiu des de Road Super Travel estan treballant en potenciar el turisme peninsular, raó per la qual ara mateix es troben dissenyant rutes al llarg de tot el país.

Més enllà de posar a l’abast dels clients un equip humà entregadíssim, també ofereixen el servei de lloguer de motos pels viatges i les rutes del seu catàleg, entre els quals es troben els models més nous d’Honda i de BMW, i també motos aptes pel carnet A2. A més a més, també inclouen l’assegurança de viatge a les seves rutes i esdeveniments, el qual inclou assistència mèdica a qualsevol país.

Destacar que, a més, si sou un grup de 4 persones o més, no cal que us adapteu a les dates dels viatges que tenen organitzats, sinó que des de Road Super Travel s’encarregaran d’organitzar una ruta o un viatge expressament per vosaltres pel vostre calendari.

Ah! I ofereixen un 10% de descompte als membres del nostre fòrum en les seves rutes i els seus viatges. Són collonuts o no?

Per a més detalls visiteu la seva pàgina web a www.roadsupertravel.com

Creada una línia d’investigació per l’Abril!

La Lucha de Abril
La Lucha de Abril

A la recerca d’una teràpia gènica per a una malaltia ultrarara que pateixen 8 infants a tot el món

La UAB posa en marxa una campanya de microdonacions per dissenyar una teràpia gènica per a la paraplegia espàstica de tipus 52, una malaltia neurodegenerativa que afecta els infants a edats primerenques. El projecte compta amb el suport de l’Associació “La lucha de Abril”, creada pels pares de l’Abril, l’única persona afectada al nostre país.

La UAB ha iniciat, gràcies a la tenacitat i l’esforç inesgotable dels seus pares, una campanya de microdonacions per aconseguir els recursos necessaris per desenvolupar un tractament de teràpia gènica per a una malaltia ultrarara que afecta només a 8 nens a tot el món. L’Abril és una d’aquestes persones i és l’única nena que la pateix a Espanya.

La malaltia s’anomena paraplegia espàstica de tipus 52 (SPG52). És un trastorn genètic progressiu causat per un defecte en el gen AP4S1, i no hi ha cap solució clínica per tractar-lo. Els símptomes, dèficits cognitius, trastorns de la parla o possibles atacs epilèptics, apareixen a edats molt primerenques.

El tractament consisteix en introduir una còpia funcional del gen que causa la malaltia mitjançant un vector de teràpia gènica, de manera que s’adreci a les cèl·lules afectades per tal de detenir o corregir la progressió de la malaltia. El desenvoluparà el grup de Teràpia Gènica per al Sistema Nerviós Central de la UAB -que compta amb el segell TECNIO d’ACCIÓ-, liderat per Miguel Chillón, investigador ICREA, de l’Institut de Neurociències (INC) i del Vall d’Hebron Institut de Recerca (VHIR), i Assumpció Bosch, catedràtica de Bioquímica i Biologia Molecular de la UAB.

“En els últims anys s’han reportat força casos d’èxit amb teràpia gènica, alguns dels quals ja estan al mercat. Però són tractaments molt costosos, que no reben gairebé mai suport públic o privat, en tractar-se de malalties molt rares. I generalment són malalties per a les quals el temps és clau. En el cas de l’SPF52, el desenvolupament d’un tractament terapèutic és absolutament essencial, especialment en les primeres etapes, abans que hagi avançat significativament”, explica Miguel Chillón.

Dues línies d’actuació

Els recursos obtinguts en la campanya es destinaran a dues accions. En primer lloc, la generació d’una línia cel·lular de cèl·lules mare pluripotents induïdes (iPSC) a partir de fibroblasts de l’Abril, per avaluar l’efectivitat d’estratègies terapèutiques d’última generació, com la teràpia gènica amb vectors adenoassociats (AAV), en els quals el grup de recerca té una àmplia experiència. En segon, la creació d’un producte biosegur, portador d’una còpia correcta del gen AP4S1, que és el que es troba mutat en l’SPG52.

Aconseguir el finançament necessari per dur a terme aquestes actuacions, 250.000 euros, permetrà avançar cap als assajos d’eficiència, bioseguretat i toxicitat que es requereixen per sol·licitar un assaig clínic.

Sumant esforços amb “La lucha de Abril”

Per promoure l’obtenció de recursos adreçats a desenvolupar una teràpia gènica per a l’SPG52, la UAB i l’Associació “La lucha de Abril” han signat un conveni de col·laboració pel qual sumen esforços per aconseguir aquest objectiu. L’Associació ha aportat al projecte un capital inicial de 50.000 euros, que ha permès posar en marxa ja la recerca, i donarà suport a la promoció de la campanya iniciada ara per la Universitat.

L’Associació “La lucha de Abril” va ser creada pel pare i la mare de l’Abril Merino, una nena de 4 anys afectada per l’SPG52, per recaptar fons per a la investigació d’un possible tractament que ajudi la seva filla a pal·liar les afectacions de la malaltia i millorar les seves condicions de vida.

Els pares de l’Abril van contactar amb el grup de Teràpia Gènica de la UAB en conèixer la seva trajectòria en l’estudi i desenvolupament d’estratègies terapèutiques innovadores i disruptives que podrien ajudar a abordar la malaltia ultrarara que afecta la seva filla.

“A més dels beneficis que esperem per a l’Abril, l’estratègia terapèutica desenvolupada es podrà aplicar a altres pacients pediàtrics amb l’SPG52 i servirà alhora per al desenvolupament i l’aplicació de tractaments de teràpia gènica d’última generació a d’altres malalties genètiques minoritàries”, conclou Miguel Chillón.

Us deixem l’enllaç a la pàgina web de micromecenatge fent clic aquí. Ara mateix porten recaptats 51.600 €. Donem-hi un cop de gas!

Un motorista perd la vida a Mataró (Maresme)

Trànsit
Trànsit

El Servei Català de Trànsit ens informa de la mort d’un company en un accident a la C-31 a Mataró (Maresme)

Degut a causes que encara s’estan investigant, el motorista va sortir de la via, i va perdre la vida com a conseqüència de l’accident. 

El company era M.G.T, de 29 anys i veí de Lliçà de Vall.

Volem recordar que el Servei Català de Trànsit disposa del Servei d’Informació i Atenció a les Víctimes de Trànsit (SIAVT), el qual està a disposició dels familiars i afectats pels accidents de trànsit tots els dies de l’any, a fi d’oferir un sevei d’orientació i informació sobre els tràmits posteriors a un sinistre, conèixer els recursos existents, rebre informació al voltant dels drets que tenen reconeguts a la legislació vigent, i el suport psicològic davant d’un sinistre de trànsit.

Podem recórrer al SIAVT a través del telèfon gratuït 900 100 268 i a través de la pàgina web victimestransit.gencat.cat

La Crom Ride tindrà lloc el 4 de juliol de 2020

Crom Ride Girona

La Crom Ride 2020

Com ha passat en moltes de les nostres cites del calendari, l’impacte del Covid-19 ha causat incertesa davant la possibilitat de celebrar o no la Crom Ride d’aquest any.

Amb la precaució i la prudència que se’ls requereix, però també amb la determinació necessàries que tots desitjàvem, des de la seva organització han treballat per poder realitzar la Crom Ride en el període habitual d’estiu.

Atenent a les publicacions legislatives al respecte, no hi hauria d’haver cap impediment per celebrar la Crom Ride a finals del mes de juny. Amb tot, i amb la voluntat de donar una mica més de marge a la situació, la celebració de la Crom Ride es trasllada de manera excepcional al primer dissabte de juliol: El dia 4.

Crom Ride 2020
Crom Ride

4 de juliol de 2020

Les dates de les inscripcions es mantenen pel dia 20 de maig?

Si, les inscripcions s’obriran el dia 20 de maig i es mantindran actives durant dues setmanes, fins el dia 3 de juny.

Si finalment les autoritats de sanitat i seguretat indiquen que l’esdeveniment s’ha de suspendre, els organitzadors retornaran l’import íntegre de la inscripció a tots els inscrits durant els dies següents a la cancel·lació.

Des de la organització asseguren, això si, que si per qüestions normatives, de responsabilitat i/o de seguretat finalment es decidís de no celebrar la Crom Ride en la data prevista, es cancel·laria la celebració d’aquesta edició i ja posarien la vista a la de l’any vinent.

Crom Ride 2020
Crom Ride

Distància entre participants

Un dels factors clau que ha de permetre la celebració de la Crom Ride d’aquest any són les mesures de distanciament social entre participants. Per aquest motiu el format d’aquesta edició serà excepcional i adaptat a la situació. Els brifings, la sortida, els controls i totes les situacions i activitats que es prevegin amb acumulació de gent veuran modificades el seu format, a fi d’adaptar-lo a la situació actual.

Més enllà de la incidència de la normativa, això si, cal ressaltar el valor de la responsabilitat personal i social que s’espera de tots els participants.

Crom Ride 2020
Crom Ride

Preguntes en directe

Properament es convocarà a través de la seva web i xarxes socials, a una trobada a través de Zoom, i que podreu seguir a través del navegador o del seu canal de Youtube, en la qual respondran a totes les preguntes que els vulgueu fer.

A més a més us deixen el seu correu electrònic per si els voleu trametre alguna altra consulta en relació a la Crom Ride d’aquest any. (info@cromride.cat).

Crom Ride 2020
Crom Ride

Fase 1: Podem circular lliurement en moto?

Fase 1 Desconfinament moto
Fase 1 Desconfinament moto

Article desactualitzat novament per causa de la poca exactitud de la redacció del text del BOE del govern central. Us emplacem a seguir les indicacions que n’ha extret la Generalitat, i que resulten força més clares: http://interior.gencat.cat/ca/arees_dactuacio/proteccio_civil/consells_autoproteccio_emergencia/malalties-transmissibles-emergents-amb-potencial-alt-risc-/fase-1/index.html

Mobilitat autoritzada dins de la província o regió sanitària, i fins a segones residències dins d’aquest mateix àmbit territorial.

S’ha d’admetre que entre rectificacions, discursos poc clars i butlletins oficials poc concrets no és fàcil entendre què es pot fer i què no.

Simplifiquem:

Les regions que entraran a la Fase 1 a partir de dilluns seran: l‘Alt Pirineu, el Camp de Tarragona i les Terres de l’Ebre. Per tant, si ens trobem dins d’algun d’aquests àmbits territorials podrem gaudir d’entrar a la Fase 1. Sinó, seguirem a la Fase 0.

En aquestes zones podrem circular lliurement per dins de la província o regió sanitària. A més a més, si per assistir a persones dependents, per causes de força major o per motius laborals ens fa falta, podríem justificar el fet de sortir-ne i desplaçar-nos fora.

D’altra banda, i rectificant les seves pròpies indicacions d’aquest matí, el govern central decideix que sí que es permeten els desplaçaments fins a segones residències si es troben dins de la mateixa província, regió sanitària o illa. Aquesta concessió es fa extensiva als hotels i allotjaments turístics. 

Recordem això si, que es manté en vigor la indicació que prohibeix l’ús de la moto com a mitjà de transport per anar a fer exercici, ja sigui a passejar o a fer esport.