fbpx
Dilluns, juliol 4, 2022
Home Blog

Millors guants de moto d’estiu del 2022

Motoristes! Seguim repassant algunes de les millors opcions per equipar-nos de cap a peus aquest estiu i no fondre’ns per la calor durant l’intent. Avui parlarem d’alguns dels millors guants de moto d’estiu del 2022.

Uns bons guants de moto d’estiu qualitat preu seran aquells que destaquin per la seva eficàcia en transpirar i combatre la calor, des d’una construcció perforada amb materials resistents a les abrasions, i amb proteccions addicionals contra els impactes. Tot plegat procurant garantir la construcció d’una peça lleugera i més fina de l’habitual. La selecció de guants que us portem ve determinada per les seves pròpies característiques, i per la seva idoneïtat per convertir-se en els nostres guants per la temporada estival.

Guants per ús urbà

Spidi Flash CE

Si preferim evitar el cuir a l’estiu tenim l’opció dels Spidi Flash CE, uns guants de moto confeccionats amb malla elàstica i microfibra resistent a les abrasions, que igualment incorporen proteccions als nusos de la mà.

El fet de que no estiguin confeccionats amb pell n’abarateix molt el cost de compra, que no arriba als 50 €.

Millors guants de moto d'estiu del 2022
Guants de moto d’estiu Spidi Flash

Tucano Urbano Andrew

Si busquem uns guants d’estiu per moto orientats a un ús per ciutat ens interessa valorar els Tucano Urbano Andrew. Són uns guants que a diferència dels anteriors, tenen els protectors dels nusos de la mà de teixit tou, i compten amb diversos reforços encoixinats al llarg de la superfície de la peça.

Destaquen per la confecció amb materials de pell micro-perforada amb teixit de malla, tant al dors de la mà com en alguns dels dits.

Millors guants de moto d'estiu del 2022
Guants de moto d’estiu Tucano Urbano Andrew

Dainese Bora

Els Dainese Bora destaquen per la superfície de pell al palmell de la mà, que afavoreix l’adherència i el tacte amb els punys de la moto. Són de construcció especialment elàstica, de tal manera que s’adapten amb facilitat al contorn de la mà des del primer moment, sense necessitar que es donin de si amb un major ús. També incorporen proteccions dels nusos de la mà de TPU.

Guants de moto d’estiu Dainese Bora

Dainese Blackjack

Finalitzem la selecció urbana de guants amb una opció d’estil clàssic, que de fet és la que equipa un servidor. De caire vintage i sense teixit de malla, estan confeccionats íntegrament amb pell de bona qualitat. Esdevenen còmodes, lleugers i no són calorosos, tot i que no destaquen per una gran transpirabilitat.

Les proteccions pels nusos de la mà i el dors són toves, i incorporen una tira d’ajutament per velcro.

Millors guants de moto d'estiu del 2022
Guants de moto d’estiu Dainese Blackjack

Guants Esportius

Alpinestars SMX-1 Air V2

Si ens decantem per un guant de moto d’estiu que destaqui per ser econòmic, hem de fer una ullada als Alpinestars SMX-1 Air V2. Aquests tenen una major presència de teixit de malla que els seus competidors (pràcticament la meitat de tota la superfície del guant és de teixit perforat de malla), i també incorporen proteccions pels nusos de la mà de carboni.

Guants de moto d’estiu SMX-1 Air V2

Alpinestars SP Air

D’un estil esportiu, els Alpinestars SP Air són una peça de canya llarga, de manera que no només cobreixen la mà sinó també el canell i part de l’avantbraç, un fet que atorga una important protecció addicional, però també penalitza la transpiració.

Amb aquesta cobertura allargada, les proteccions TPU als nusos de la mà i l’interior d’escuma a diverses zones de la peça, els Alpinestars SP Air esdevenen uns dels guants de moto més segurs que pots equipar-te a l’estiu.

Millors guants de moto d'estiu del 2022
Guants de moto d’estiu Alpinestars SP Air

Alpinestars SP X Air Carbon V2

Aquesta altra versió dels SP Air Carbon destaca per ser de canya curta, com la majoria d’alternatives, tot i que manté el seu tarannà esportiu. Compta amb proteccions de carboni als nusos de la mà i com no pot ser d’altra manera, té micro-perforacions al llarg de la seva superfície, que en garanteixen una bona ventilació.

Millors guants de moto d'estiu del 2022
Guants de moto d’estiu Alpinestars SP X Air Carbon V2

Conclusions

Ja veieu que hi ha moltes opcions que s’adapten a les nostres preferències: Des de peces de malla perforada, malla elàstica, de pell, cordura… orientats a un tipus de conducció o a una altra, i prioritzant un tipus de protecció o una altra.

La qüestió és aconseguir gaudir de la moto a l’estiu amb la màxima comoditat i seguretat, segons l’ús que fem de la moto. Uns guants adaptats al nostre ús, però sobretot, preparats per combatre les altes temperatures, milloraran molt l’experiència de rodar en una de les èpoques de l’any més dures per fer-ho.

Millors jaquetes d’estiu de moto

Us recomanem fer una ullada a la nostra publicació sobre les millors jaquetes d’estiu de moto. Trobar una jaqueta adient per completar la nostra equipació d’estiu

Mapes de rutes en Moto per Catalunya

0

Motoristes! Sou molts els companys que ens escriviu preguntant per aconseguir mapes de rutes en moto per Catalunya. Amb aquest article pretenem facilitar-vos una mica la tasca de trobar els mapes i els tracks de rutes en moto més atractius i interessants.  

Anys enrere, la recopilació d’informació d’interès per viatjar era ben complicada. Feien falta mapes, mil anotacions, molt boca a boca… I si bé aquests mètodes tenien el seu encant i el seu valor, que encara mantenen, avui en dia ho tenim molt més fàcil per descobrir els mapes de rutes en moto per Catalunya (i més enllà), més atractius i interessants.

Anirem al gra, i farem una ullada a les aplicacions o programes més útils per aconseguir el nostre objectiu. I és que si bé es tracten d’eines informàtiques que aparentment poden semblar fredes, són unes vies molt potents per enriquir-se amb les informacions i els coneixements d’altres companys motoristes, que han decidit compartir la seva experiència de rutes en moto amb la resta de companys de la xarxa.

Passem a recomanar alguns dels programes més interessants.

Wikiloc

Rutes en moto trail, de carretera i enduro

Si bé Wikiloc és una popular plataforma per emmagatzemar rutes de muntanyisme, també s’ha especialitzat en la recopilació de rutes en moto. És especialment interessant ja que a l’hora de classificar els diferents tipus de rutes en moto arreu de Catalunya (i del món), ho fa distingint entre:

  • Rutes en moto de carretera
  • Rutes en moto trail
  • Rutes en moto d’enduro

Per fer-nos-en una idea n’adjuntem algunes captures

Si entrem a la pàgina de Wikiloc veurem desplegades una llista amb les diferents tipologies de rutes, entre les quals trobarem les rutes en moto esmentades.

Llista de rutes en moto a Wikiloc

Si fem clic a les rutes en moto per carretera, se’ns obrirà un llistat aleatori amb diferents rutes en moto per carretera d’abast mundial que hauran carregat diferents usuaris de la xarxa.

A mesura que filtrem els resultats de la cerca, podem buscar rutes en moto de carretera a la zona de Catalunya.

Mapes de Rutes en moto per Catalunya

I des d’aquí, podem triar una ruta que s’ajusti a les nostres preferències de durada, dificultat, zona… En fer clic a la ruta triada, en podrem veure molts més detalls com ara una descripció detallada, imatges, detalls del traçat, i fins i tot tindreu disponible un botó de descàrrega per baixar el track de la mateixa, i poder-lo passar al GPS o al telèfon mòbil per fer-ne el seguiment. Aquest seguiment de la ruta durant la marxa, a mode de navegador, també el podeu realitzar des de la mateixa app (del mòbil, tant si és android com Iphone).

Mapa de ruta en Moto per Catalunya

Calimoto

Una app expressament dissenyada per les rutes en moto

L’APP de Calimoto, disponible tant per iOS com per Android, té un funcionament similar al de Wikiloc, tot i que al nostre parer, malgrat ser una aplicació íntegrament dedicada al motociclisme, no és una eina d’obtenció de mapes de rutes en moto tant potent com Wikiloc. Calimoto no distingeix entre disciplines de conducció com el trail, enduro o la carretera, sinó que es limita a oferir propostes de rutes en moto segons preferències de l’usuari com son les carreteres revirades, evitar autopistes o les vies més ràpides.

Aquesta aplicació, si bé és gratuïta, reserva algunes funcions a una subscripció de pagament, com ara la funcionalitat d’evitar traçats amb fortes ràfegues de vent.

Calimoto també et permet enregistrar durant la marxa el traçat de les teves rutes en moto, o fer de navegador seguint els traçats de les rutes en moto que han penjat els altres usuaris.

Durant els pròxims dies anirem afegint més APPs i webs que contenen els millors mapes de rutes en moto, i tracks per recórre’ls.

Si teniu algun dubte sobre el funcionament d’aquestes i altres aplicacions, o ens en vols proposar algunes per a que les incloguem al llistat, no dubteu a obrir una consulta al nostre fòrum, i us ajudarem encantats.

Les millors jaquetes de moto d’estiu del 2022

0

L’estiu és una època peculiar per circular amb moto. Malgrat la bona meteorologia i l’especial disponibilitat per rodar en moto pels dies de vacances, les altes temperatures són un impediment per gaudir de les dues rodes amb comoditat. Resulta d’especial importància trobar una jaqueta de moto d’estiu que s’adapti a les nostres preferències, i que ens permeti gaudir de les rutes i viatges en moto amb la màxima comoditat i seguretat. Per aquest motiu us portem les 5 millors jaquetes de moto d’estiu del 2022

Alpinestars T-GP Plus R V3 Air

Podríem dir que comencem forts el llistat, ja que estem parlant de la que podria ser la millor de totes les que us presentarem, però també té un preu una mica més elevat que les seves competidores.

L’Alpinestars T-GP Plus R V3 Air és una jaqueta de moto d’estiu especialment resistent, fabricada amb polièster 600D i que incorpora un recobriment de poliuretà per comptar amb una protecció extra vers les seves competidores.

Aquesta peça incorpora també panells de malla tant al tors com a les mànigues, i també a la part posterior, per afavorir a una bona ventilació gràcies al teixit perforat. El seu interior també és d’un teixit fi i perforat.

L’Alpinestars T-GP Plus R V3 Air incorpora proteccions desmuntables Nucleon Flex Plus tant a les espatlles com als colzes, i també té compartiments per incorporar tant al pit com a l’esquena uns protectors específics, que caldrà comprar a banda. Convé destacar que el protector posterior és del sistema Snap-On, propi de la firma d’Alpinestars, que és especialment pràctic.

Revit Eclipse

Una opció molt interessant és la Revit Eclipse, que a més és la que gaudeix un servidor des de l’any passat. La Revit Eclipse proporciona una de les ventilacions més eficients en jaquetes per combatre la calor de l’estiu damunt de la moto.

Incorpora uns grans panells perforats de malla al pit, a l’esquena i a les mànigues, i és fabricada amb polièster 600D. Incorpora proteccions desmuntables a colzes i espatlles de la firma Knox Flexiform, i té un compartiment a la part posterior que admet un protector d’esquena de la mateixa Revit, que s’ha de comprar a banda però que val la pena d’adquirir.

Es tracta d’una jaqueta de moto d’estiu lleugera i còmode, ideal per anar ben equipat i protegit durant els mesos més calorosos de l’any, gaudint de la màxima ventilació possible durant la marxa.

Dainese Levante Air tex

La Dainese Levante Air Tex és una novetat molt interessant pel que fa a les jaquetes a tenir en compte per plantar cara a l’agobiant calor de l’estiu. Es tracta d’una peça confeccionada amb un teixit especialment resistent a l’abrasió, i que compta amb diversos panells de malla perforada per afavorir a una molt bona circulació de l’aire.

És una jaqueta molt lleugera i que podrem gaudir en diverses combinacions de colors.

Incorpora proteccions Pro-Armor certificades que són desmuntables, tant a les espatlles com als colzes, i inclou la possibilitat d’incorporar un protector d’esquena de tipus G.

Si volem anar a duo amb la novia o amb la dona en quant a jaqueta de moto d’estiu, tenim l’opció de comprar també la Dainese Ribelle Air Tex Lady.

Alpinestars Viper Air

Si estem interessats en una jaqueta de moto que ofereixi uns alts nivells de protecció (degut a la seva compatibilitat amb el sistema d’Airbag Astars, que es ven separadament) i que també sigui lleugera, hem de tenir en compte l’Alpinestars Viper Air. Aquesta jaqueta s’ha confeccionat amb una cobertura de teixit de poliuretà de 600D, especialment resistent però molt lleugera, altament resistent a l’esquinçament i a l’abrasió de l’asfalt.

A més d’anar equipada amb Bio-Armor d’Alpinestars a les espatlles i als colzes, aquesta jaqueta específica per combatre les altes temperatures també inclou un folre interior extraïble a prova de vent, un folre de malla interior refrescant, una butxaca segura per portar la documentació, mànigues pre-corbades, detalls reflectants a la part davantera, cremalleres de bloqueig automàtic YKK, i una àmplia gamma de panells de malla que optimitzen el pas del flux d’aire.

Dainese Super Speed Tex

Seguint buscant una bona jaqueta de moto d’estiu, la Dainese Super Speed és una jaqueta d’estiu per la moto amb una molt bona capacitat per combatre la calor dels mesos d’estiu. Confeccionada amb Nylon 6.6, destaca per la seva elasticitat i confort, i afavoreix especialment la llibertat de moviments del pilot durant la conducció.

El teixit amb el que s’ha confeccionat la Dainese Super Speed elimina la necessitat de planxar la peça, i permet restablir-ne les propietats de repel·lència a l’aigua i a l’oli, simplement assecant-se.

A més a més aquesta jaqueta incorpora insercions de metalls com el titani, l’acer i l’alumini, que ofereixen una major protecció contra les abrasions del cos i de les articulacions, i redueixen el risc de rodar sobre l’asfalt en cas de caiguda, alhora que reparteixen l’energia de l’impacte sobre una superfície més àmplia.  

La Daniese Super Speed Tex incorpora una butxaca interior, dos butxaques exteriors, un compartiment per col·locar un protector de pit (es compra per separat), i un compartiment per protectors d’esquena G1 i G2, que també es compren per separat. També equipa detalls reflectants.

Millors guants d’estiu de moto

Un cop revisades les millors jaquetes d’estiu de moto, us recomanem fer una ullada a la nostra publicació sobre els millors guants d’estiu de moto.

Curs Bàsic de l’Honda Institut de Seguretat

0

Una crònica de @Bascu

Instagram

bascu.com

Crònica de la jornada del Curs de conducció d’Honda

Era el dia 15 de maig del 2022, vuit del matí i jo estava posant-me ja les botes de moto per anar a Santa Perpètua de la Mogoda per anar al Curset Bàsic de Seguretat en moto del Honda Instituto de Seguretat.

Potser alguns ja el coneixeu, i potser altres no. Només fer un petit resum, l’HIS com anomenem ells (A l’anglesa eh, dient “JISS”). Són unes instal·lacions preparades per la formació de motoristes a diferents nivells i amb diferents tipus de conducció, només cal dir que fins i tot van forces de seguretat com la divisió de motos de la policia per millorar les tècniques de conducció. Ja fa 30 anys que hi són i a més tenen el Segell de Qualitat Europeu de Seguretat Motociclista.

I tal com va començar el curs de conducció Honda, començo jo amb les meves raons per anar-hi:

Ja sabeu que porto escassament dos anyets amb moto, i tot i que anant aprenent molt i guanyant confiança em queda molt molt per aprendre. I tot que fent les pràctiques de A2 també he après unes quantes coses la veritat és que a l’autoescola només t’ensenya a com aprovar un examen, i fins i tot algunes vegades surts amb moltíssims dubtes sobre la teva habilitat sobre les màquines. I per millorar i anar més segur i a més a més, tenint l’HIS al costat de casa fer els seus cursets sembla del tot inevitable.

Només arribar a les instal·lacions heu de passar per una barrera de seguretat, feu cas al tipus de seguretat, cal esperar fora fins que les instal·lacions obren, us demanaran el nom, DNI i matrícula del vehicle, hi ha pàrquing per cotxes i motos dins del HIS. I una advertència, l’entrada no és per índica Google Maps, és per carrer Mar del Nord, no carrer Japó. Compte amb això! ;P

I després d’aquest totxo prèvia vaig directe al curs de conducció Honda.

Teòrica: primer de tot, i abans de baixar a les pistes per agafar les màquines (Honda CB500F i CB500X) es fa una miqueta d’explicació de què es l’HIS, i que es troba a les instal·lacions, mesures de seguretat i després una part teòrica en la qual et desmunten unes quantes coses que expliquen a les autoescoles. Titus, sempre porteu dos dits a sobre del fre davanter i a la palanca d’embragatge. Es pot perfectament parlar i resoldre dubtes. Aquí cal dir el professor són molt bons, explicacions molt molt clares, sempre amb un somriure i que t’ajuden a sentir-te molt còmode, són molt conscients que hi ha gent de tots els nivells i que tothom bé per aprendre i millorar, suposo que els que hi anem també som conscients d’això i es crea un ambient molt maco.

Es fa una miqueta de planing, recalquen que és clar, els horaris poden variar a causa de com es desenvolupi el dia i el nivell que tingui la gent. A mig curset hi ha un descans per beure i menjar (hi ha màquines de vending, lavabos i fins i tot dutxes) I amb tot això es baixa a pistes. Els conceptes bàsics del curset son frens i mirada.

Ens van dividir en dos grups de cinc persones i els exercicis que van fer són:

Moure la moto en sec: Aplicant la mirada i la posició del cos per poder moure qualsevol mena de moto sense problemes.

Circulació seguint els instructors: per tal de escalfar tant la màquina com nosaltres mateixos, i a més mesurar bé el pes a la moto i com es comporta. (insisteixen molt que més que la potencia, un factor molt important és el pes de la moto). Es fan vàries voltes a un circuit fent una miqueta de eslàlom sense cons, només per escalfar neumàtics.

Frenada (fre posterior, fre davanter i tots dos a la vegada): Sempre primer fan que els exercicis veient com els fem sense cap instrucció, per tal de corregir-nos si fem alguna cosa. Primer provant amb el fre posterior, quan l’instructor creu que ha fas una frenada prou bona, et diu que passis al davanter, si et veu bé et fa passar a una pista al costat perquè puguis practicant tot solet i al mateix temps va corregint a altres, i amb tot també et va vigilant.

Frenada i gas a rampes: (COL**NS un imprescindible que no expliquen a les autoescoles!!!). Fa una miqueta de por, però amb un entorn tan controlat és molt fàcil de fer i aquest exercici et dóna una seguretat molt bona.

Descans: Baixem de la moto, i ens refresquem una miqueta, els instructors estan presents i el molt xulo parla una miqueta de com va tot, la veritat és que són uns professionals molt bons i creen un ambient molt distes que et fa agafar molta confiança, i sempre insistint que si no surt alguna cosa a la primera es repeteix perquè no tothom té les mateixes habilitats. Sent un curset bàsic no es parla de tècniques de conducció per carretera.

I ara comencen les coses més serioses

Eslàlom amb cons: i titus, aquests cons estan molt més a prop que eslàlom de les autoescoles, es fa un circuit, mentre uns fan els cons altres van donant voltes per tornar a la posició inicial perquè facis eslàlom lliure a la recta de tornada.

Vuits: I ara uns dels exercicis més coneguts, els famosos Vuits. A les pistes hi ha unes “illetes” que marquen uns carrils petits, només pintades a terra. I és clar a una zona hi ha marcades dues rodones per fer els vuits. Al principi sembla difícil, però nois com sempre el diuen tota l’estona, és qüestió de la mirada, fins i tot jo el vaig a la primera. EP!! No et fan tocar genoll eh!! Només fer el cercles correctament. Però el molt molt divertit, i a més comproves com el pot a arribar a inclinar sense caure’t de la moto. Molt molt xulo aquest exercici.

Carrils de girs tancats i espiral: Una part de cincs carrils molts estrets als quals fas girs de 180º graus primer vas del carril 1 al 3 i al 5, tot això de nou per practicar la mirada. és increïble comprovar que si no claves bé la mirada simplement no et surt. Quan veuen que tothom ho fa bé, passem a fer espirals. Del carril 1 al cinc, i tornem a l’1 per anar al 4, tornem a l’1 per passar al 3. i així tota l’estona fins que arribes a fer un gir de 180º del carril 1 al 2 que només el separen una línia de pilotetes. Un gir molt tancadíssim però que si fixes bé la mirada i amb els vuits fets el fa sense problemes.

Illetes i relleus: Per finalitzar fem un “follow the leader” per relleus, és a dir fent una cua de motos és tractar de seguir a l’instructor en un recorregut per totes les instal·lacions, fent girs, eslàlom, rectes, cons, i també fent un eslàlom molt estret per una zona empedrada. Quan pitaba el primer deixava passar a tots la resta i ells es passava l’últim

I aquí va arribar el caos i les rialles quan un part dels alumnes es van fer un embolic de collons i se’n van anar per una zona que no tocava i vàrem acabar tots fent voltes perseguint-nos. Mare meva quin riure!! XD

Després d’això el curs conclou tornat a l’aula del part teòrica, on et donen un llibret petit de tècniques amb un CD amb vídeos i el diploma d’assistència.

I això és tot, encara que sigui molt bàsic jo personalment vaig sortir molt content i fins i tot em va semblar curt tot i les sis hores que dura el Curs de conducció Honda. Sense cap dubte tornaré a fer els següents. Però tal com diuen ells mateixos cal espaiar els cursets, per tal assimilar bé tot l’après. Si fas un darrere l’altre són massa coses de cop. Jo crec, i veient ja la calor que fa que allà, cap al setembre o octubre tornaré. Buscant una miqueta la fresqueta.

Uns últims detalls:

• Es pot anar amb acompanyants, però no podem entrar a les aules. Tenen una zona reservar on es podem esperar i a les pistes hi ha zona de descans amb una font i ombra per veure que fan les motos.
• Es pot fer els cursets amb equipació pròpia, però ells tenen també equipació pròpia que presten sense cap problema, i també protecció solar. Perquè amb les pistes obertes el sol cau a plaer.
• I tal com he dit abans, també tenen dutxes si cal.

Nanos, una experiència molt molt bona. I fins i tot per al cost que té de 119 euros el cap de setmana jo el trobo una ganga!!

Aneu que val molt la pena!

Si teniu alguna pregunta la podeu formular al fil original fent clic aquí.


Comentaris destacats


@Carmeta
Bon dia @Bascu , molt bon relat, m’ha fet recordar pasa a pas el meu curs.
Ja veuràs com d’aquí un temps estaràs aplicant tot el que has après, i si, és cert que cal espaiar els cursos per això mateix per tenir la capacitat d’aplicar tot el que has après.
No sé si estaves amb el Christian i el Jordi, però sigui qui sigui són uns grans professionals.
Enhorabona doncs per aquesta formació que t’aportarà molts beneficis!

@Peppprats:
Boníssima la crònica @Bascu i 100% d’acord en tot. Tenim moltíssima sort de tenir un centre d’aquestes característiques al costat de casa. Penseu que ve gent de tota la península, però fins i tot d’Europa. Jo quan vaig anar, era l’únic d’aquí, la resta venien tots de Galícia i dues persones de Portugal. Penseu la pasta que ens estalviem del viatge!!!
Gas a la formació!!!! És una de les millors inversions que podeu fer.

Teniu molta més informació dels cursos que imparteixen a la seva plana web: Honda Instituto de Seguridad

Com va ser la primera edició de la 100 Colls?

0

Nota de premsa de l’organització de la 100 Colls

La 100Colls busca canviar l’esperit d’entendre les rutes organitzades en moto de carretera.

La 100Colls busca canviar l’esperit d’entendre les rutes organitzades amb moto de carretera. La 100Colls no pretén ser una
prova multitudinària ni massificada; però ja més de 100 motoristes van poder respondre les incògnites, referents i solució
als reptes que presentava aquesta prova: Quants “Colls”, i quants punts aconseguiria cada participant?


Deixem a un costat, per un moment, les rutes organitzades amb sortida, punts de pas i arribada. La 100Colls va suposar
un repte i tots, -per descomptat també els organitzadors-, van començar aquesta primera edició amb preguntes en l’aire.
A les 13 hores exactes del diumenge 1 de maig, després de 48 hores obertes de ruta, ja es coneixen les respostes… L’èxit
va ser total…

Els organitzadors de l’esdeveniment van decidir posar en marxa
“més que una ruta, un conjunt infinit de rutes” en les quals no es
marcava un punt concret des d’on sortir. Al contrari, en la
“100Colls” l’objectiu era sortir de la porta de cada casa i sense
necessitat de recórrer molts quilòmetres abans de partir.


La idea era cobrir el màxim del territori català possible a través
d’itineraris inèdits -ja que eren a elecció de cada inscrit-, que
anirien a la recerca d’aconseguir un màxim possible de punts. Per a
això, els inscrits van rebre un mapa específic de “100Colls” en els
quals cadascun dels ports tenia adjudicada una puntuació.

Tracker en temps real

El tracker va ser un fidel company de cadascun dels participants de la 100Colls, destacant que la finalitat d’aquest no sols
era rastrejar el senyal dels inscrits, sinó processar totes les dades ofertes per aquest com puntuació, descans, incidències,
anomalies i transmetent en temps real la logística informàtica. D’aquesta manera, el participant va ser capaç de monitorar
el seu pas per cada “Coll”- Juntament amb la web “MiRally100Colls” amb la qual el motard disposava en tot moment
de la seva posició geogràfica en el mapa i la seva classificació.

Desafiament?… Només en la relació gaudi/100 km

La “100Colls” no és una carrera. No obstant això, dels “impossibles”
punts proposats sumant tots els 100 Colls, el “guanyador” Ramón M.
Gendrau, va aconseguir cobrir ni més ni menys que 50 “colls” i “28.500
punts” a base d’un ritme sostingut contra el temps i la marea, perquè
en nombroses fases de la tarda del dissabte va acompanyar pluja
primaveral.
No obstant això, com estava previst i es va poder comprovar en les
cares de satisfacció dels finishers, tots ells van ser vencedors al cap de
la ruta amb els respectius premis que l’organització va assignar en
funció de la classificació del participant.

Planificació i estratègia

I sí, complint perfectament la seva filosofia, en la “100Colls” els minuts es van guanyar treballant sobre el mapa disponible.
“Per als inscrits com a grup va ser molt divertit quedar els dies abans de la sortida per a prendre una cervesa
planificant l’estratègia: millor que anar estressats el dia de la prova”.

Per a gaudir no va ser necessari estar vigilant l’app a cada moment: tots
van ser guanyadors, els or, els plata i els bronze: segons un dels components
d’un dels grups amb major puntuació, “En la “100Colls” l’important
va ser la relació de “somriures als 100 km”… o cosa que és el
mateix, de “somriures als “100Colls”… i nosaltres afegim a la puntuació
ponderada per l’organització una elecció pròpia de la ruta en funció de
la seva bellesa, els espais travessats, les seves corbes… i deixem marge
per als imprevistos, tipus stop- pipí inesperats, els cafès reparadors… i
un bon sopar al final de cada jornada”.
El millor premi per als inscrits va ser, doncs, un cap de setmana motociclista
en les millors carreteres de Catalunya.

Turisme a Catalunya

Encara que per descomptat cada participant o “equip” va
poder triar els punts on pernoctar, inclosos el seu propi
domicili, gràcies a la col·laboració de “Petits Grans Hotels de
Catalunya”, “Blau-Verd Hotels” i “Costa Brava Centri Hotels”
es va oferir un descompte per a tots aquells participants de
la 100Colls que volguessin pernoctar en algun racó de
Catalunya.. A més, per a potenciar l’aspecte més espectacular
d’una ruta que va passar en qualsevol dels casos pels
escenaris més bells del territori català –s’incloïen ports a
Catalunya Nord- es va oferir, a través de l’Agència Catalana
de Turisme, el web que ressenya les opcions de ruta més
turístiques del Gran Tour de Catalunya.

Crònica Motovolta 2022

Una publicació de @JordiTR63

Cantera de Bellvei. 7AM

Ambient a tope i comencen a sortir els primers.
Els motoristes.cat ens anem trobant. Els @cargols2rodes@1nanu@pepprats@jamar + acompanyant (crec que no es del fòrum ¿?) i un amic meu, l’ AlexG.
Cafè i pasta ràpides i les 7:50 sortim tots i desprès de un petit reagrupament comencem a tirar.

Temperatura perfecte i centenars de motos per la carretera . Al principi es mes complicat fins que es comença a esponjar la gent.

El recorregut … formidable!

Enllaç de la ruta

Per una banda Prades-Priorat i per l’altre la Conca de Barberà – Alt Camp tenen carreteres espectaculars amb boscos i paisatges increïbles i mes ara a la primavera.
La part del sud del recorregut no la conec tant : La Fatarella, Ascó , Riba-Roja, Flix… potser es que vaig passar molta calor , però no em va agradar tant.
Esmentar però abans d’arribar al PF de la Ermita de Santa Magdalena de Berrús per la TV7411 un sector amb baixada-pujada vertiginosa per una petita vall .

Per mi el millor per la tarda, al entrar a Conca de Barberà (Fores, Conesa, Santa Coloma de Queralt, Seguer) i Alt Camp (Santes Creus, Pla de Manlleu…) amb la llum especial de la tarda i la fresqueta… genial!

La organització, molt bé. Organitzar un sarau d’aquests amb tanta moto no es fàcil, però aquests en tenen experiència.
Molta gent de la organització per tots els punts de control , molt ben muntat.
Cafè, barretes, entrepans, refrescs … tot correcte, no es pot demanar mes.
La única pega que jo vaig trobar es el punt de control al mirador de l’Arbolí… molt mal lloc per parar a la gent. Una ratonera de la qual era molt complicat entrar i sortir.

El tema de la benzina, tota una moguda. No hi ha gaires benzineres per les zones on passàvem. A Cornudella de Montsant ja es va liar una bona a la benzinera. Cues de 30′ per repostar.
Allà vam perdre momentàniament @1nanu que es va quedar fent cua. Ens va tornar a enganxar a la parada de la ermita …. li va fotre canya eh!

El meu amic AlexG i la seva BMW R1200R 2008 encara ho van passar pitjor.
Només li pot posar gasolina 98 o li fot enlaire el motor (¿?). Si trobar gasolina era difícil, trobar 98 ja era impossible.
L’AlexG ens va deixar desprès de dinar per fer una tirada fins trobar 98 i desprès va fer una tornada fins al final una mica a la seva bola … però va arribar a la Cantera!.

La rodada en si collonuda. Molt de flow de tots plegats, anant a bon ritme. Tothom va agafar la iniciativa en un moment o altre de la ruta i em va donar la ocasió de rodar darrera de tots.
Tots plegats motoristes amb experiència, respectant línies i sense fer el boig. Així dona gust fer kilòmetres !

Esment especial per la Macbor 500XR de l’amic d’en @jamar …. molt bona màquina. Vaig rodar darrera seu i te molt bina pinta, es capaç de sobres i se la veu molt bé sobre la carretera.

535 kms totals des de- fins a casa
4.2 litres/100km … formidable!
Sortida a les 08:00 – arribada sobre les 20:00 . Descomptant parades i dinars aprox. 10 hores en marxa.

La VStrom … immensa, pletòrica! 

Un gran dia de motos en molt bona companyia, amb alguns dels quals ens tornem a trobar d’aquí un mes a la SenseCovid2022 !

Tema fotos … malament. Molta moto, poca foto. Em quedo amb aquesta al PF de Fores!

Comentari d’en @Pepprats

Gràcies per la crònica Jordi! Simplement remarcar que aquest cop si ha funcionat la unió del fòrum per aconseguir un grup de ruta genial. Com bé indiques, ens vam anar tornant la iniciativa i també vaig tenir la oportunitat de rodar darrera de cadascú, sou tots uns màquines. Va ser una jornada de moto genial, però el millor del dia, haver-ho compartit amb @1nanu@cargols2rodes i Marta, @jamar i Juan, @jordiTR63 i Àlex.
Espero que tornem a coincidir ben aviat.
Salud i gas per tothom!!

Comentari d’en @Jamar:

“Coincideixo amb en @pepprats que va ser una jornada de moto genial! Tothom molt solidari, compartint la capçalera del grup, i tots portant sempre un ritme alegre, i sabent quedar-nos darrera dels grups que atrapaven per estalviar-nos tensions innecessaries i aprofitant per descansar una mica. No ho vam parlar això prèviament, però tots ho vam fer, i això vol dir que de natural tenim molta compenetració per rodar plegats :) Molt encantat d’haver rodat en aquest grup! I també molt agraït a en @Roger per la iniciativa d’aquest web/club que ens permet coneixer-nos i compartir les pre-experiències, les experiències i també les post-experiències en moto!
Fins la propera!”

Inscripcions Obertes per la Crom Ride 2022

0

A pocs dies d’obrir inscripcions per la Crom Ride Girona 2022!

El passat 14 de maig es van obrir les inscripcions per a la Crom Ride – Girona, la ruta motorista per les carreteres de la província de Girona amb sortida el divendres 1 de juliol.

Nota de Premsa de Crom Ride

La sisena edició de la Crom Ride Girona, la 2022, ja té data, se celebrarà els propers 1 i 2 de juliol, de nou amb els suports del Patronat de Turisme de la Costa Brava i Pirineu de Girona i del Servei Català de Trànsit.

La sortida serà, com sempre, des del pavelló de Fontajau de Girona capital i, per fi ja lluny dels màxims inconvenients de la Covid-19, planteja de nou una ruta de més de 500 km per la Costa Brava i el Pirineu, en un recorregut per les millors carreteres de Girona: podreu gaudir  i començar l’estiu donant gas, sols, amb acompanyant, o amb el vostre grup, en una ruta circular no competitiva i en carreteres obertes.

Com sempre, el repte proposat serà segellar el Carnet de Pas en els Punts de Control situats en els llocs més icònics de les vegueries gironines. Alternant mar i muntanya, la Crom Ride us ofereix les carreteres més motoristes d’un entorn únic com les comarques de Girona.

La Crom Ride no és mai un repte de resistència personal: el recorregut entre els controls de pas, i el ritme, són lliures, tot i que podreu seguir el lliurat per l’organització bé en trac de GPS, o bé escollir també el sistema per Road-Book.

Les inscripcions s’obriran el proper 14 de maig i estaran obertes fins al 10 de juny. La general té un preu de 65 € i inclou la ruta, el carnet de pas, el dorsal, els regals de benvinguda, l’esmorzar i el berenar- sopar del 2 de juliol… a més del regal de finisher! Si aneu amb acompanyant, seran 35€ addicionals que inclouen també els àpats i els regals. A més, la Crom Ride us ofereix la possibilitat d’inscriure-us en grup per a facilitar sortir plegats.

La Crom Ride us anima un any més a passar el cap de setmana a Girona, perquè el Pavelló de Fontajau serà el punt de trobada on divendres 1 de juliol es farà la recollida d’acreditacions i on trobareu l’atractiu “Village Crom Ride Girona 2022”, dedicat al món del motor i amb exposició de marques col·laboradores. S’hi exposaran productes i novetats, s’oferiran recanvis i control de pneumàtics, i també hi haurà un complet servei de bar.

Dissabte dia 2 de bon matí, després de l’esmorzar, ja podreu començar la ruta cap als Controls de Pas, que estaran oberts per a anar-vos acollint en ruta fins cap a les quatre, per a arribar a Fontajau des de mitja tarda i on tots els finishers podran gaudir del sopar de benvinguda.

Podeu trobar tota la informació de la Crom Ride la al web www.cromride.cat i a les xarxes socials Facebook, Instagram i Twitter (@cromride).

L’SCT i la Divisió de Trànsit dels Mossos d’Esquadra posen en marxa un pla d’accions conjuntes per reduir la sinistralitat a les carreteres

0

Nota de premsa del SCT

Mossos inicia un pla de patrullatge integral com a mesura de xoc davant l’augment de víctimes mortals.

El Servei Català de Trànsit i la Divisió de Trànsit dels Mossos d’Esquadra activen a partir del proper dilluns 9 de maig un pla d’accions conjuntes, com a mesura de xoc per donar resposta a l’increment d’accidents amb víctimes mortals d’aquestes darreres setmanes. Les dades registrades acumulades durant el primer quadrimestre d’aquest any, presenten valors d’increment significatius respecte a l’any anterior.

Aquest augment de la sinistralitat coincideix amb l’increment del trànsit motivat pel començament del bons temps, no només per les operacions de sortida i tornada dels ponts, sinó de forma general en totes aquelles vies de comunicació que apropen els ciutadans a les zones lúdiques i/o turístiques.

Des que s’han aixecat les restriccions motivades per l’aparició de la COVID, s’han disparat els desplaçaments i, amb ells, la mortalitat. Aquest abril ha concentrat el 41,8% de les víctimes mortals que hi ha hagut als quatre primers mesos de l’any.

De fet, aquest cap de setmana ja hi ha prevista una intensificació de la presència policial a tot el país, així com una intensificació dels vols d’informació, vigilància i control per part dels mitjans aeris i dels equips mòbils de l’SCT, així com la instal·lació de radars en línia i la difusió de consells de seguretat en els panells de missatge variable. També es reforçarà els missatges per xarxes socials sobre conducció segura, amb l’objectiu de reduir els comportaments de risc tot apel·lant a la responsabilitat de les conductores i els conductors.


La infracció del conductor i les distraccions són les principals causes dels accidents

Segons el tipus d’accident, la sortida de via (26%) és l’accident majoritari, seguit de la col·lisió frontal (17%).

La infracció del conductor/a (26%) i el factor que pot afectar l’atenció (24%) són les causes d’accident que més s’han registrat.

Per tipus de vehicle, el turisme (36%) és el que més ha participat en accidents mortals i greus, seguit de la motocicleta (32%).

En relació a la franja horària, la majoria d’accidents es donen a la tarda (45%) i en cap de setmana: dissabte (27%), diumenge (17%) i divendres (16%).

Pel que fa a les víctimes mortals i ferides greus, el 73% eren homes i el 27% eren dones; el 27% tenien entre 51 i 65 anys i el 20% estaven a la franja d’edat dels 18 als 30 anys.

La via que registra més accidents greus o mortals és l’AP-7 (amb un total de 18 accidents amb 26 víctimes mortals o greus), seguida per la C-32, la C-31, la C-14 i l’N-II (amb 7 accidents cadascuna). Si es tenen en compte les víctimes mortals, l’AP-7, la C-14, la C-16 i la C-32 són les que registren més víctimes.

Pel que fa a col·lectius vulnerables, fins l’abril hi ha 22 víctimes mortals: 10 vianants, 8 motoristes, 3 ciclistes i un conductor de VMP. En els mesos de febrer i març han representat un 43% de les víctimes mortals i en el mes d’abril, el 48%. En el cas dels ferits greus, hi ha 99 víctimes: 71 motoristes, 17 ciclistes i 11 vianants; en els mesos de febrer i març, suposen el 60% i el 55% de les víctimes, mentre que el gener van significar el 44% i a l’abril el 31%.

Cal tenir en compte que a l’AP-7 és on més vianants han estat atropellats (6 morts) i a la C-58, C-32 i l’N-II on més motoristes han resultat ferits greus.

Objectius

Amb totes aquestes dades a la mà, el pla específic per reduir la sinistralitat (que inclou un pla de patrullatge integral) té els objectius següents:

  • Prevenir i reduir els accidents greus i mortals que es produeixin en les vies objecte del pla específic de trànsit 2022, amb especial atenció als accidents de motoristes, ciclistes i vianants, aixecant el nivell d’alerta dels conductors mitjançant la presència policial de trànsit d’alta visualització als principals eixos viaris en les franges i hores de màxima mobilitat (caps de setmana).
  • Aconseguir comportaments més segurs a les carreteres.
  • Reduir els comportaments de risc, prioritzant la detecció de les següents conductes: distraccions, excessos de velocitat, no fer ús dels sistemes de seguretat passiva, drogo-alcoholèmia i controls integrals motoristes (PREMOT)
  • Promoure una mobilitat segura del transport de mercaderies en vehicles pesants i lleugers.

D’aquesta manera, es volen enfocar les accions principalment a la protecció dels col·lectius més vulnerables (vianants, motoristes i ciclistes) i a la millora de la mobilitat; incrementar els controls en les vies on es concentren la majoria d’accidents greus i mortals: AP-7, C-14, C-16, C-32, C-31 i N-II; intensificar els controls de distraccions, excés de velocitat i a motoristes; i fer més visibles les patrulles en les vies amb més accidentalitat: AP-7, demarcació de Barcelona, sobretot a la tarda i en cap de setmana (sortida i retorn de cap de setmana). 

Actes i esdeveniments pel 75è aniversari de la Penya Motorista Barcelona

0

AQUEST ANY 2022 PENYA MOTORISTA BARCELONA CELEBRA EL SEU 75È ANIVERSARI.

Per aquest motiu hem preparat una sèrie d’actes i esdeveniments al marge de les nostres activitats habituals esportives i socials, i el primer que celebrarem serà una sortida de motos clàssiques que es celebrarà el proper dissabte 30 d’abril. Essent el punt de trobada la Plaça de Josep Puig i Cadafalch just al darrere de les fonts de Montjuic (Barcelona).

L’activitat consta d’un recorregut per les carreteres de l’Anoia i l’Alt Panadès, dividida en trams. Finalitzarà amb un dinar de germanor de tots els participants. Trobareu el full de ruta amb els horaris aquí, en aquest enllaç a la pàgina d’inscripció.

Torna el Bultaco day el 30 d’abril de 2022

0

Si ets un amant de les clàssiques i en especial de Bultaco, aquest és el teu dia! Organitzat pel Museu Moto Bassella i baSSella experiences, torna després de dos anys d’ aturada pel Covid. Una oportunitat única per a gaudir al màxim de la teva passió i lluir el teu model Bultaco més preuat: Tralla, Mercurio, Metralla, Sherpa T, Sherpa S, Pursang, Frontera, Lobito, Alpina, Streaker, Astro,…

Podràs rodar al circuit de motocròs, triar el recorregut de tot terreny amb crono, les zones de trial, les rutes de carretera o l’oval de dirt track. La inscripció és per pilot, no per moto, així que porta els models que vulguis i aprofita al màxim per a posar-los a prova a tots els traçats.

I si tens alguna Bultaco molt singular o simplement no et ve de gust rodar, pots participar com a expositor i sumar-te a la festa per a crear una gran exposició de models Bultaco.
Gràcies a la col·laboració del Moto Club BSC, aquesta edició 2022 comptarà amb la commeoració del 20è aniversari del Trial Bultaco i la 4ª Alpinada, amb una ruta específica per aquest mític model de la marca.

I de la mà del Moto Club Bultaco, arriben també dues propostes molt interessats que de ben segur captaran l’atenció de tots els assistents:

Gimcana popular, amb obsequi per a tots els participants i sorteig de regals exclusius.

Presentació de 4 motocicletes originals de l’equip oficial dels Sis Dies Internacionals de Tot Terreny de 1970. Recentment recuperades, es tornaran a reunir per primera vegada després de 52 anys, amb presència d’ alguns dels pilots titulars de l’època

Sigui quin sigui el teu model de Bultaco i la teva especialitat, t’esperem a Bassella el proper 30 d’abril. Les inscripcions ja estan obertes!

Horaris i categories d’inscripció fent clic aquí.