Home Blog

Presentada per sorpresa la Honda CB-F Concept

0

En motiu de la pandèmia s’ha avançat l’esdeveniment online, que estava previst per la 36a edició del saló Osaka Motorcycle Show 2020, i també per la 47a del Tokio Motorcycle Show.

El passat 2019 la sèrie CB d’Honda va fer seixanta anys, i des de la firma de l’ala daurada han volgut reflectir el seu recorregut en aquesta moto: la CB-F Concept.

Aquesta busca ser un homenatge a la CB900F (o bé CB750F en versió Japonesa), i representar la línia d’un model que ha esdevingut un referent del motociclisme arreu del món.

Per desgràcia, de moment i com ja heu pogut llegir, es tracta d’un prototip. Amb tot, pensem que acabarà arribant al mercat d’aquí no gaire.

Característiques:

  • 998cc
  • 4 vàlvules
  • 4 cilindres en línia
  • Refrigeració líquida
  • 145 cv a 10.500 rpm

Us deixem, per acabar, amb l’enllaç al vídeo de l’Honda Virtual Motorcycle Show, on hi podreu trobar 29 motos de la firma, entre les quals hi ha la CB-F Concept. El podeu veure fent clic aquí.

Ja pots visitar el museu virtual d’Honda del Japó: l’Honda Collection Hall.

0

Ja pots visitar el museu virtual d’Honda del Japó, l’ Honda Collection Hall.

Gràcies al gest de la firma italiana, amb la voluntat d’ajudar a passar millor el confinament, tenim l’oportunitat de gaudir en primera persona dels models més emblemàtics de la firma des de la dècada dels anys 70. I sobretot, podem fer-ho des de casa.

Podem recórrer les tres plantes del museu de manera virtual.

Descobrirem la història dels fundadors de la companyia, així com també de les motos, els automòbils i les motoritzacions diverses que han passat per l’”obrador” d’ Honda des dels seus inicis, amb prototips inclosos com els de l’Àfrica Twin, les Honda NR500, etc.

Finalment, podrem rematar l’experiència amb un recorregut per la vessant esportiva de la marca, també passant no només per les motos sinó també contemplant els monoplaces i els turismes.

Accedeix al museu virtual fent clic aquí.

El bagul del motorista contra el Coronavirus

0

Hem creat aquest projecte amb la intenció de crear comunitat motera, i de passar aquests dies casolans compartint i participant al voltant del motociclisme.

El funcionament d’aquest projecte és el següent: Aquest fi és un índex de recursos que creiem que són interessants per gaudir, participar i compartir des de casa.

Cada punt es correspondrà amb un fil, i aquest fil o el crearem nosaltres, o el podeu crear vosaltres mateixos, i s’enllaçarà des d’aquest mateix índex.

D’aquesta manera centralitzarem tot el projecte amb les seves activitats i continguts, en aquest mateix fil. Als comentaris podeu comentar tot el que vulgueu al respecte (dubtes, propostes, etc)

L’ ideal és que participeu el màxim possible en el projecte, ja que està pensat per això. A més, un servidor està de baixa laboral i està escrivint amb una sola mà, així que més que mai, serà un projecte vostre i per vosaltres.

Finalment, només afegir que si tenim ganes de gaudir-ho al màxim hem de compartir el projecte amb els nostres grups i contactes. Som moltíssims motoristes a Catalunya i tenim moltíssim a compartir. Però ens hem d’agrupar per fer-ho!

GAS!​ 👇👇👇👇👇👇

Bagul del motorista contra el coronavirus

  • Quines tasques de cura i manteniment de la moto podem portar a terme des de casa?
  • Exposició de fotografies moteres / promoció de perfils d’Instagram.
  • Publicació de relats sobre experiències de tot tipus relacionades amb el món de la moto: Les experiències, anècdotes i aventures que hem viscut en moto són massa interessants com per no explicar-les.
  • Publicació i recopilació de guies i consells (cal citar l’autor del material si no és nostre): El coneixement i els trucs relacionats amb el món de la moto són coneixement. Compartir-lo ens enriqueix a tots.
  • Recopilació d’Ebooks, de documentals i de pel·lícules relacionades amb el món del motor en general.
  • Videojocs de motociclisme pel mòbil, per ordinador i per la consola. Organització de partides entre motoristes.

Entreteniment no relacionat amb les motos

  • Visita a museus virtuals
  • Biblioteca de reporters sense fronteres
  • Afectació en temps real del Coronavirus
  • Recomanacions de documentals
  • Professionals de diversos sectors que ofereixen assessorament de manera desinteressada
  • Documentals interessants gratuïts
  • Videojocs pel mòbil, ordinador o consola que ens agraden.
  • Exercicis físics per fer a casa

Feu clic aquí per anar al fil original.

Inscripcions obertes a la Motovolta Girona

Continua el format de la sèrie d’esdeveniments Motovolta Províncies, aquest any a Girona, terra del Temps de Flors.

De la mà del president de la Motovolta, Manuel Quero, s’ha seguit treballant de cara a aquesta edició de la Motovolta Girona 2020, amb la mateixa empenta, detall i dedicació en que es va fer tant en l’edició anterior de la Motovolta Barcelona, com es va fer també al seu moment amb la MotoVolta Pantans.

D’aquesta manera, després de passar per la capital catalana en l’edició anterior, la sèrie de Motovolta Províncies segueix amb més esdeveniments solidaris i independents entre si, que tenen lloc a totes quatre províncies catalanes, gaudint en cadascuna d’elles dels racons i dels traçats més impressionants i divertits del territori.

Què he de saber de la Motovolta Girona 2020?

  • Que tindrà lloc el pròxim 6 de juny. Tant la sortida com l’arribada seran a Sant Hilari Sacalm, i la ruta discorrerà al llarg d’uns 450 km per la província gironina.
  • Que igual que en les edicions anteriors, en que s’ha ajudat a entitats o associacions per combatre causes d’interès social, aquest any no serà menys. L’edició de la Motovolta Girona 2020 anirà destinada a col·laborar amb la  IMU – Unión Internacional para la defensa de los motociclistas.
  • Les places d’assistència son limitades per raons de seguretat i organització. Es pretén oferir una atenció àgil i personalitzada a totes les persones participants.
  • Et pots inscriure des de la pàgina oficial de la Motovolta: https://www.motovolta.com/inscripciones-mv-girona-2020
  • El preu de la inscripció són 55 € per persona. El sopar és opcional i és organitzat pel MotoClub Sant Hilari, costa 7€/pers, i si s’hi vol assistir s’ha d’indicar en el procés d’inscripció a l’esdeveniement. El sopar constarà de botifarra a la brasa, mongetes, amanida, postres, beguda i cafè.
    • La inscripció inclou la ruta en GPX, obsequis commemoratius de l’esdeveniemnt, carnet de ruta, cafè de benvinguda, avituallament als punts de control físics, entrepà, begudes, cafè, fotografies a la sortida i durant la ruta totalment gratuïtes, i el dret a participar al sorteig d’obsequis dels patrocinadors de la Motovolta 2020.
  • Si plou no es suspendrà l’esdeveniment, però caldrà que portem l’equipació adequada.
  • La ruta és apta per qualsevol moto, però recomanen fer-la, com a mínim, amb una 125 cc. Transcorrerà per carreteres comarcals amb moltes corbes, així que és àgil i divertida de fer amb qualsevol moto.
  • La ruta es pot realitzar amb Roadbook
  • La Motovolta Girona no és cap competició, és una ruta autoguiada. Únicament cal tenir en compte que els punts de pas o de control tindran uns horaris d’obertura i de tancament. 
  • Cal tenir en compte que es considera una ruta de nivell mitjà, i requereix certa experiència en conducció i en resistència. Els assistents hauran d’estar fins a 9 hores damunt de la moto, per la qual cosa es recomana tenir certa experiència amb el cul damunt del seient. 
  • Es recomana reservar amb temps l’allotjament proper a la sortida.

Per a més info visiteu la web de l’esdeveniment: www.motovolta.com

Especial atenció a la carretera aquest cap de setmana de Carnaval

0

Fem extensiva l’alerta que ens ha fet arribar el Servei Català de Trànsit de cara a aquest cap de setmana

  • Els accident en cap de setmana esdevenen el 60% de les víctimes mortals
  • Degut a la celebració del Carnaval es demana extremar la prudència a la carretera.
  • S’intensificaran els controls de detecció de drogues i alcohol per part de Mossos d’Esquadra i Policies Locals.

Darrere de la majoria d’accidents que causen víctimes mortals hi trobem l’alcohol, altres drogues i distraccions (especialment l’ús del mòbil). Com a motoristes som especialment vulnerables al comportament de tots els usuaris de la via. Si els mals hàbits durant la conducció al nostre voltant augmenten, el nostre risc de patir accidents també.

Davant d’això volem donar aquest toc d’atenció de cara als pròxims dies, en que la carretera serà, per desgràcia, un lloc menys segur del que ja ho és normalment. Caldrà més seny i més prudència.

Com comentàvem, els cossos policials exerciran més pressió de cara a aquestes infraccions que mencionàvem. El CME té previst realitzar 576 controls de drogues i alcohol a les nostres carreteres, dels quals 182 es realitzaran aquest cap de setmana. Policies Locals també reforçarà les seves actuacions al respecte en els seus àmbits municipals.

Si. D’entrada és temptador pensar que tot plegat respon a marejar la perdiu policialment de cara als conductors. Però la realitat és que en les tres campanyes preventives de control d’alcohol i de drogues del 2019, es van denunciar fins a 2.456 conductors per donar positiu en consum d’alcohol, i a 911 pel consum de substàncies estupefaents.

Són xifres altíssimes, i aquest any ja portem 5 víctimes mortals més (18 en total) que les que duiem l’any passat en les mateixes dates. No hi ha marge, tots hem de posar de part nostra a la carretera. Si ja actuem bé, caldrà ser una mica més prudents pel que fa als vehicles que ens envolten.

Recordem

El consum d’alcohol comporta:

  • Reaccions i moviments més lents
  • Problemes de percepció, atenció, control i coordinació
  • Augment de la somnolència

El consum de substàncies estupefaents provoca:

  • Retard en el temps de reacció
  • Disminució de la coordinació motora
  • Actitud agressiva i imprudent
  • Provoca marejos i son, entre d’altres efectes.

L’únic que ens val és la taxa 0,0

Reobrim el fòrum motorista de Catalunya

0

El fòrum de la comunitat portava més d’un any sense funcionar

Degut a l’impuls de la popularitat de les xarxes socials, des de l’equip de motoristes.cat vam pensar que era una mica absurd mantenir el fòrum de debat en actiu amb tot el que suposa (recursos tècnics, d’esforç de moderació, de manteniment…). Per aquest motiu, i malgrat les inversions que havíem fet per deixar-lo operatiu, el vam acabar retirant del portal.

Ara, però, hem estat donant voltes (una mica com fem sempre, vaja) sobre què podem oferir més a la comunitat motorista de Catalunya per fer-los gaudir una mica més d’aquesta passió. I ens hem adonat que nosaltres, el que millor podem proporcionar és el que ja tenim: El nexe de connexió entre els motoristes del territori català, per a que gaudeixin ells mateixos i de la manera en que més els agradi, de compartir aquesta passió dins i fora de la carretera.

Al cap i a la fi les xarxes socials sempre tindran un component més individualista, i ens mostren normalment el que ja ens envolta. El fòrum, per contra, és en si mateix una comunitat sencera.

És per això que tornarem a impulsar la usabilitat del fòrum com a eina de connexió, de debat i de punt de trobada entre tots vosaltres. Realment, si aconseguim fer d’aquest espai un autèntic punt de passió motera, de debat i d’entreteniment per tots vosaltres, haurem complert amb el nostre propòsit.

Això si, ens toca omplir-lo de gent altra vegada. Us demanarem que porteu als vostres amics que s’hi apuntin, ja que aquesta és la manera de que acabi omplint-se de motoristes de tot Catalunya. Evidentment, l’ús del fòrum és totalment gratuït.

I poc més. Us animem a fer clic AQUÍ i presentar-vos. 

GAS!

La mobilitat elèctrica en moto compromesa a BCN

0

S’adjudicaran 6.958 llicències de motos a la ciutat, que s’hauran de repartir entre 21 empreses operadores. En total, 331 motos per cada companyia.

Segons afirmen les empreses que estan operen actualment a la ciutat, aquesta fragmentació de llicències entre les noves empreses comportarà una afectació directa als usuaris d’aquest tipus de servei de mobilitat.

D’una banda els usuaris ho tindran més complicat per trobar sempre una moto més a prop, i es veuran compromesos a descarregar la vintena d’aplicacions mòbils de les diferents empreses operants, per a poder seguir tenint accés a aquest tipus de servei.

De retruc, aquesta mesura farà retirar del servei als milers de motos que, des de fa 4 anys, estan a disposició dels ciutadans de la capital catalana. Resulta un fet que, aquestes empreses, han apostat fort durant aquest temps per fer créixer la seva flota de motos, i també la del seu personal, amb tot l’esforç empresarial que això suposa.

Des de la pàgina web motosharingbcn.com s’ha redactat un manifest de recolzament al sector del motosharing a Barcelona, on recullen firmes de suport per entregar-les als responsables que tinguin poder de decisió sobre el tema que expliquem en aquest article.

Us deixem l’enllaç “aquí” per si us voleu llegir el manifest o per si desitgeu firmar-lo.

Com funciona la normativa d’aparcament de motos a Barcelona?

0

La ciutat comtal porta moguda una bona temporada en relació a qüestions ben diverses, una de les quals ve a ser la mobilitat dels vianants a les voreres.

Resulta que des de fa temps, s’havia estès la costum d’aprofitar la vorera per aparcar motos i scooters, quan realment, el reglament municipal només permet fer-ho en voreres de més de 3 metres d’amplitud, i de manera paral·lela a la calçada.

El cas és que com passa sovint, es comença fent una mica de més, més enllà del que està permès, i s’acaba exercint comportament desproporcionats. És el que ha acabat passant amb la manera d’aparcar les motos a Barcelona: La costum d‘aparcar-les de qualsevol manera a damunt de la vorera, s’havia convertit en un comportament tolerat.

Tot plegat derivava en estampes com la que compartia la Guàrdia Urbana de BCN al seu perfil de Twitter, en que ressenyava que només a la Vila de Gràcia, s’havien detectat més de 2.000 motos mal estacionades de manera habitual.

A partir d’ara, convindrà recordar més que mai, que només està permès estacionar les motos a BCN als llocs habilitats expressament a:

  • La calçada
  • Als aparcaments subterranis
  • A la vorera, a partir de 3 metres d’amplada i amb suficient distància dels passos de vianants, parades de bus i edificis.

Interior acorda la imposició d’un impost sobre la conducció de motocicletes

0

El Departament d’Interior, en coordinació amb la Direcció General de la Policia i el Servei Català de Trànsit han acordat l’entrada en vigor d’aquest nou impost coincidint amb l’inici del 2020.

La mesura, segons les paraules del conseller d’iinterior Miquel Buch manifestades a la roda de premsa d’aquest matí al Palau de la Generalitat, respon a la necessitat de cobrir costos de manteniment de les carreteres catalanes i autopistes. <<Degut a la situació de crisi i dèficit actual, ens veiem amb el compromís de replantejar el finançament de diverses estructures públiques i el cost del seu manteniment, fins i tot de les autopistes, el pas per les quals per part dels vehicles de dues rodes podria patir un increment del preu del peatge>>.

Palau de la Generalitat

D’aquesta manera, segons han explicat fonts del Departament, els titulars d’una motocicleta haurien d’assumir el pagament d’un impost per valor de 7 € anuals si la motocicleta té una cilindrada de fins a 500cc, i de 14 € si supera aquest cubicatge. A més, el cost de l’ús de les autopistes catalanes per motoristes es veurà incrementat en dos euros respecte al preu estàndard, degut segons fonts oficials, a la responsabilitat que se li pot exigir a aquest col·lectiu en compromís amb el manteniment de la xarxa viària catalana.

Els principals col·lectius motoristes del nostre territori s’han mostrat incòmodes amb la mesura, tot i que han assegurat complir-la.

______

És broooooma! De moment… 🤔

Bones festes #motoristes!

Parenoelada motera 2019, un èxit pels més petits que demana responsabilitat als més grans

0

El grup Unlimited Racing Bike’s ho ha tornat a fer, ha tornat a esdevenir un nexe de solidaritat a favor de milers i milers de nens en risc d’exclusió social.

Com cada any, aquest grup motorista de Barcelona ha aconseguit reunir a milers de pares noel motoritzats per portar, com a mínim a cada moto, una joguina a estrenar per a un nen en risc d’exclusió social.

Cal dir que ha anat de ben poc que aquest any no es poguessin recollir els regals. I és que en cada edició de la Parenoelada aquesta tasca la realitzava Creu Roja Joventut, però 5 dies abans de la data prevista, es van fer enrere degut a que l’esdeveniment va en contra dels seus principis al voltant de la contaminació.Per fortuna, l’Associació de Dones de Sant Josep, malgrat el poc temps disponible, van assumir la responsabilitat de gestionar la recepció, classificació i entrega d’aquests milers de regals.


Polèmica en dos sentits: la contaminació i determinats comportaments indeguts al llarg del recorregut.

En aquesta línia diversos veïns i vianants de Barcelona han expressat a les xarxes socials el seu malestar per la contaminació alliberada al llarg de l’acte, precisament quan la ciutat comtal esta immersa en polèmiques contínues degut als alts nivells de contaminació ambiental i acústica als seus carrers.
Sense anar més lluny, el Regidor d’Emergència Climàtica i Transició Ecològica de Barcelona Eloi Badia, feia aquesta piulada a Twitter, en què assegurava que demanaran que per l’any vinent no s’autoritzi la Parenoelada.

Creiem que les decisions i determinacions que no passen per un diàleg distès entre ambdues parts, seran un greu error, sobretot tractant-se d’un acte tant lloable com és el d’ajuntar milers de persones de manera festiva i alegre per fer regals als més necessitats.
De ben segur, seguríssim, que hi ha fórmules per poder seguir gaudint de la Parenoelada motorista a Barcelona respectant el medi ambient d’una ciutat que està crítica en un món que, de fet i com dèiem, ja fa molt tard per recuperar-se.
És innegable que la lluita contra el canvi climàtic ha de fer molts passos endavant al llarg de tota la nostra societat. Cal que tots, des del primer a l’últim, fem canvis cada dia més compromesos per afavorir la sostenibilitat de la nostra convivència en el si d’un planeta que ja fa tard per recuperar-se.

D’altra banda també ha causat polèmica i malestar veïnal i ciutadà el comportament de diversos motoristes que circulaven cremant pneumàtics, revolucionant les motos de manera estrident i molesta pels veïns, amb tubs d’escapament no homologats, i fins i tot segons es pot veure en imatges, algú portava la matrícula oculta amb un barret de pare noel.
No cal dir que aquests comportaments renyeixen amb la convivència ciutadana, que no van de la mà amb la solidaritat i que causen un malestar innecessari i injustificat a la resta de les persones.
Però també és cert que el motociclisme ha anat sempre lligat amb la ciutadania, amb grans i petits, i que ha lluitat a favor de les causes més nobles i solidàries. Les dues rodes motoritzades no s’identifiquen amb aquelles persones que es posen per damunt del benestar dels altres, ni per damunt de la seguretat i de la legalitat.


Fem un humil recordatori a totes les parts i persones que es vegin afectades tant positivament com negativament per aquest original i multitudinari acte de solidaritat

Tots estem aquí per aconseguir un món millor amb més justícia per les persones que ens envolten, tant per les més necessitades com per les que simplement conviuen en la mateixa ciutat. Cal que parlem, decidim i ens posem d’acord per buscar i trobar fórmules que ens permetin seguir convertint la nostra voluntat i també les nostres passions, en la consecució d’objectius que valguin la pena.


Parenoelada motoritzada solidària a Barcelona el 2020? Si
Respecte pel medi ambient a la ciutat, i pel benestar acústic i de comportament amb veïns i vianants de Barcelona? També