Inici Blog

Les cinc característiques de l’accidentalitat motorista

0

Un escrit elaborat en base a les dades i informació publicades pel Servei Català de Trànsit.

El Servei Català de Trànsit ha iniciat una campanya de prevenció dirigida als motoristes, a través de la qual es controlarà l’ús del casc, les infraccions de les normes de circulació i les condicions tècniques de la moto, entre altres mesures previstes.

Si bé aquest any les xifres d’accidentalitat són més baixes que les de l’any anterior per causa de les restriccions de circulació per la Covid-19, fins ahir 21 de juliol registràvem 10 motoristes morts i 102 de ferits de gravetat a la xarxa viària interurbana, mentre que en el mateix període de l’any 2019 n’hi va haver 27 que van morir i 169 van resultar ferits greus. Segueixen sent xifres altíssimes, sobretot tenint en compte que últimament han tingut lloc diversos accidents amb conseqüències de gravetat amb motoristes implicats. Concretament el col·lectiu va patir un pic de sinistralitat el cap de setmana del 3 al 5 de juliol, en que van morir 3 motoristes.

El perfil de l’accidentalitat

Si fem una ullada a les característiques que es van repetint al llarg dels anys en els accidents de trànsit amb motos implicades podem treure una sèrie de conclusions. El Servei Català de Trànsit ha analitzat la sinistralitat dels motoristes en els últims 5 anys, i n’han extret cinc elements característics que destaquen en els accidents amb ferits greus i morts:

  1. En carretera: el 60% dels sinistres mortals en moto tenen lloc en zona interurbana.
  2. Edat de 25 a 54 anys: aquesta franja d’edat esdevé dues terceres parts del total de les víctimes greus en moto a la carretera.
  3. Homes: són el 86% del total de motoristes morts i ferit greus en carretera i el 80% en ciutat.
  4. Franja de tarda: malgrat que els matins de dissabte i diumenge acumulen un 22% del total de morts o ferits de gravetat, la franja de la tarda acumula més víctimes en carretera. Les tardes de divendres, dissabte i diumenge mostren una accidentalitat més elevada que la resta de tardes de la setmana.
  5. Amb bon temps: entre maig i octubre es produeix un augment de víctimes en aquest col·lectiu en carretera, quan la meteorologia és més favorable a l’ús de la moto.

Degut a que ja estem a l’estiu i realitzem una gran quantitat de desplaçaments de curta i llarga distància, i atenent a que portem força temps tancats a casa, des del Servei Català de Trànsit insisteixen en que evitem relaxar-nos o confiar-nos durant els desplaçaments d’oci. El seu director Juli Gendrau, durant la presentació de la Formació 3.0 per a motoristes, va comentar que “després del confinament, hi ha moltes ganes d’anar en moto, però venim de moltes setmanes en què hi havia una falsa sensació de seguretat perquè hi havia menys trànsit i ara aquest s’està recuperant i cal estar més atents”.

Dit tot plegat, motoristes, només ens queda obrir gas en pro de la vida, de la passió, de l’aire i del present, fent gala més que mai, per nosaltres i pels nostres, d’una màxima diligència en concentració, destresa i rigor en la nostra conducció.

Tots ells són trets de marcat perfil motorista, i sabem que ja els duem ben endins. Però toca tenir-los més present que mai, no ens confiem.

V’s!

La Crom Ride 2020 reuneix a 500 motoristes en una edició especial

0

Una Crom Ride 2020 molt esperada

No era fàcil d’imaginar. Després de dos mesos tancats a casa (o treballant a primera línia contra la Covid-19), l’últim en que pensàvem és que tinguéssim l’oportunitat d’agrupar-nos, amb seguretat, per gaudir d’un esdeveniment motorista de primera línia i amb caràcter com la Crom Ride. Finalment no només ha estat possible la seva celebració, sinó que s’ha consolidat tant en nombre d’assistents com pel que fa al de patrocinadors i col·laboradors.

La cita va tenir lloc el passat 4 de juliol a Girona, al Pavelló de Fontajau, i s’hi van agrupar 500 motoristes entre pilots (451) i acompanyants, tots ells, amb ganes de devorar els 500 km de traçats de la província de Girona.

Les carreteres molt revirades, poc transitades i dotades d’un entorn paisatgístic brutal van marcar la ruta recomanada per l’organització de la Crom Ride. Aquests elements, la cura en la seva tria i l’atenció en els detalls que la conformen, ja són característics de la cita amb l’esdeveniment motorista estrella de Girona.

Un Village carregat de sorpreses

Durant el divendres previ a la celebració de la Crom Ride ja es gaudia, al Pavelló de Fontajau, de petits detalls que feien endevinar el que acompanyaria la següent sortida del sol. Diversos partners de la cita van arremangar-se muntant una vegada més el Village de la Crom Ride. Tant fou així que a les 15h tot estava llest per l’arribada de motoristes d’arreu del territori català (i de més enllà) que s’hi desplaçarien per anar recollint els seus dorsals, repartits segons les franges horàries establertes per l’organització a fi d’evitar aglomeracions, i amb l’objectiu assolit de respectar els protocols de seguretat establerts per les autoritats sanitàries.

Foren diverses marques relacionades amb el món del motor les que van participar al Village de la Crom Ride, com per exemple: Metzeler, Galfer, Motorex, Honda, Macbor, Benelli i Moto Guzzi, entre d’altres. És destacable a més que en aquesta edició es reforcés la seguretat viària entre els assistents gràcies al Servei Català de Trànsit, que va impartir la Formació 3.0, consistent en una sessió pràctica conducció i seguretat viària en moto.

Un traçat que va recórrer els racons més emblemàtics de la província de Girona

Un cop en dissabte dia 4 la jornada s’alçava carregadíssima de ganes de devorar kilòmetres. Els “cromriders” van enllestir l’esmorzar a Fontajau per enfilar-se a la ja tradicional pujada a Els Àngels, seguint un traçat que recorreria els pobles medievals de Monells i Cruïlles fins fer cap a la Costa brava, al seu pas per Llafranc i Begur.

Besalú, Castellfollit de la Roca, el romànic Beget, els Cingles de El Far sobre les Guilleries i el Montseny, o la fortalesa del poble emmurallat d’Hostalric van ser nexes imprescindibles del traçat de la Crom Ride d’aquest any.

D’altra banda, i gràcies al Patronat de Turisme Costa brava Pirineu de Girona, els motoristes assistents van poder gaudir de 5 Controls de Pas en ubicacions úniques i característiques de Girona com Pals, Beget, Santuari de Mare de Déu del Far, coll de Ravell i Hostalric.

Amb la ruta enllestida, els participants segellaven per últim cop en aquesta edició el seu Carnet de pas, i obtenien al convertir-se en finishers d’aquesta edició de la Crom Ride, una motxilla d’ XLMoto.

No era fàcil però va ser possible

Ha estat una edició marcada pel retorn a l’oci, a l’esport, al motociclisme i a la companyia. Un retorn a gaudir de l’aire lliure, dels reptes, de l’emoció, del cansament i de la satisfacció d’aconseguir un objectiu amb moto.

Ens consta que no ha estat fàcil ni per l’organització ni pels participants el poder donar forma a la Crom Ride d’aquest 2020, però finalment ha estat possible, ha sigut un èxit i ha marcat, com no podia ser d’altra manera, el retorn als esdeveniments moto-turístics.

Viure rutes i viatges en moto únics amb Road Super Travel, un negoci d’Igualada

0
Road Super Travel

Ahir a la tarda obríem el Twitter i ens sortia un missatge que fa ben poc semblava impossible:

La mobilitat ja no està restringida.

És algo tant simple però que a la vegada ens ha apretat tant durant aquests mesos, que segur que li podem donar un significat especial.

La qüestió és que durant aquests mesos imaginàvem les rutes llargues i els viatges que faríem quan la situació millorés. Com quan algú porta dies malalt i es mor de ganes de trobar-se bé i de sortir al carrer, o com quan ens treuen un queixal i somiem amb tornar a menjar a gust i sense dolor, desitjàvem tornar a viure l’aire fresc i net, la llibertat i les sensacions damunt la moto.

Fa uns dies ens van escriure des de Road Super Travel, un negoci de rutes i viatges en moto nacionals i internacionals que han fundat a Igualada, i ens van proposar de col·laborar en la difusió del seu projecte. Ja els coneixíem de les xarxes socials, així que ja sabíem que ens podria agradar participar en una cosa així, especialment en aquests moments.

A Igualada van ser els primers en patir les mesures que van fer falta per combatre la Covid 19, i els que regenten petits negocis encara van haver d’aguantar més la pedregada, perquè veien com la seva vida personal i laboral se’ls complicava de cop. Nosaltres pensem que un projecte motociclista dedicat a les persones que ja és collonut de per si, que és de casa i que a més vol sobreposar-se a la crisi actual, mereix tota l’empenta del món. Així que atents, perquè val molt la pena.

A Road Super Travel organitzen rutes i viatges en moto. El seu projecte consisteix en treballar en la realització d’aquestes experiències en moto per gaudir-les de la manera més intensa, agradable i especial possible. Ofereixen guies experts (tant guies en moto com guies natius per les rutes culturals, que donaran a conèixer tots els racons i les històries que amaguen les terres que es visitin), i també vehicles de recolzament per dur part o la totalitat de l’equipatge, hotels d’alt standing i servei de fotografia professional. Tot plegat amb les despeses previstes amb claredat i sense ensurts.

Els grups que organitzen són de 8 motos com a màxim, la qual cosa permet un desenvolupament dels viatges que cobreixi els interessos de tots els sues integrants.

Mentre recuperem la normalitat

Les possibilitats de viatjar s’han vist modificades, almenys encara ho estan pel que fa a sortir del país. Per aquest motiu des de Road Super Travel estan treballant en potenciar el turisme peninsular, raó per la qual ara mateix es troben dissenyant rutes al llarg de tot el país.

Més enllà de posar a l’abast dels clients un equip humà entregadíssim, també ofereixen el servei de lloguer de motos pels viatges i les rutes del seu catàleg, entre els quals es troben els models més nous d’Honda i de BMW, i també motos aptes pel carnet A2. A més a més, també inclouen l’assegurança de viatge a les seves rutes i esdeveniments, el qual inclou assistència mèdica a qualsevol país.

Destacar que, a més, si sou un grup de 4 persones o més, no cal que us adapteu a les dates dels viatges que tenen organitzats, sinó que des de Road Super Travel s’encarregaran d’organitzar una ruta o un viatge expressament per vosaltres pel vostre calendari.

Ah! I ofereixen un 10% de descompte als membres del nostre fòrum en les seves rutes i els seus viatges. Són collonuts o no?

Per a més detalls visiteu la seva pàgina web a www.roadsupertravel.com

Creada una línia d’investigació per l’Abril!

0
La Lucha de Abril
La Lucha de Abril

A la recerca d’una teràpia gènica per a una malaltia ultrarara que pateixen 8 infants a tot el món

La UAB posa en marxa una campanya de microdonacions per dissenyar una teràpia gènica per a la paraplegia espàstica de tipus 52, una malaltia neurodegenerativa que afecta els infants a edats primerenques. El projecte compta amb el suport de l’Associació “La lucha de Abril”, creada pels pares de l’Abril, l’única persona afectada al nostre país.

La UAB ha iniciat, gràcies a la tenacitat i l’esforç inesgotable dels seus pares, una campanya de microdonacions per aconseguir els recursos necessaris per desenvolupar un tractament de teràpia gènica per a una malaltia ultrarara que afecta només a 8 nens a tot el món. L’Abril és una d’aquestes persones i és l’única nena que la pateix a Espanya.

La malaltia s’anomena paraplegia espàstica de tipus 52 (SPG52). És un trastorn genètic progressiu causat per un defecte en el gen AP4S1, i no hi ha cap solució clínica per tractar-lo. Els símptomes, dèficits cognitius, trastorns de la parla o possibles atacs epilèptics, apareixen a edats molt primerenques.

El tractament consisteix en introduir una còpia funcional del gen que causa la malaltia mitjançant un vector de teràpia gènica, de manera que s’adreci a les cèl·lules afectades per tal de detenir o corregir la progressió de la malaltia. El desenvoluparà el grup de Teràpia Gènica per al Sistema Nerviós Central de la UAB -que compta amb el segell TECNIO d’ACCIÓ-, liderat per Miguel Chillón, investigador ICREA, de l’Institut de Neurociències (INC) i del Vall d’Hebron Institut de Recerca (VHIR), i Assumpció Bosch, catedràtica de Bioquímica i Biologia Molecular de la UAB.

“En els últims anys s’han reportat força casos d’èxit amb teràpia gènica, alguns dels quals ja estan al mercat. Però són tractaments molt costosos, que no reben gairebé mai suport públic o privat, en tractar-se de malalties molt rares. I generalment són malalties per a les quals el temps és clau. En el cas de l’SPF52, el desenvolupament d’un tractament terapèutic és absolutament essencial, especialment en les primeres etapes, abans que hagi avançat significativament”, explica Miguel Chillón.

Dues línies d’actuació

Els recursos obtinguts en la campanya es destinaran a dues accions. En primer lloc, la generació d’una línia cel·lular de cèl·lules mare pluripotents induïdes (iPSC) a partir de fibroblasts de l’Abril, per avaluar l’efectivitat d’estratègies terapèutiques d’última generació, com la teràpia gènica amb vectors adenoassociats (AAV), en els quals el grup de recerca té una àmplia experiència. En segon, la creació d’un producte biosegur, portador d’una còpia correcta del gen AP4S1, que és el que es troba mutat en l’SPG52.

Aconseguir el finançament necessari per dur a terme aquestes actuacions, 250.000 euros, permetrà avançar cap als assajos d’eficiència, bioseguretat i toxicitat que es requereixen per sol·licitar un assaig clínic.

Sumant esforços amb “La lucha de Abril”

Per promoure l’obtenció de recursos adreçats a desenvolupar una teràpia gènica per a l’SPG52, la UAB i l’Associació “La lucha de Abril” han signat un conveni de col·laboració pel qual sumen esforços per aconseguir aquest objectiu. L’Associació ha aportat al projecte un capital inicial de 50.000 euros, que ha permès posar en marxa ja la recerca, i donarà suport a la promoció de la campanya iniciada ara per la Universitat.

L’Associació “La lucha de Abril” va ser creada pel pare i la mare de l’Abril Merino, una nena de 4 anys afectada per l’SPG52, per recaptar fons per a la investigació d’un possible tractament que ajudi la seva filla a pal·liar les afectacions de la malaltia i millorar les seves condicions de vida.

Els pares de l’Abril van contactar amb el grup de Teràpia Gènica de la UAB en conèixer la seva trajectòria en l’estudi i desenvolupament d’estratègies terapèutiques innovadores i disruptives que podrien ajudar a abordar la malaltia ultrarara que afecta la seva filla.

“A més dels beneficis que esperem per a l’Abril, l’estratègia terapèutica desenvolupada es podrà aplicar a altres pacients pediàtrics amb l’SPG52 i servirà alhora per al desenvolupament i l’aplicació de tractaments de teràpia gènica d’última generació a d’altres malalties genètiques minoritàries”, conclou Miguel Chillón.

Us deixem l’enllaç a la pàgina web de micromecenatge fent clic aquí. Ara mateix porten recaptats 51.600 €. Donem-hi un cop de gas!

Un motorista perd la vida a Mataró (Maresme)

0
Trànsit
Trànsit

El Servei Català de Trànsit ens informa de la mort d’un company en un accident a la C-31 a Mataró (Maresme)

Degut a causes que encara s’estan investigant, el motorista va sortir de la via, i va perdre la vida com a conseqüència de l’accident. 

El company era M.G.T, de 29 anys i veí de Lliçà de Vall.

Volem recordar que el Servei Català de Trànsit disposa del Servei d’Informació i Atenció a les Víctimes de Trànsit (SIAVT), el qual està a disposició dels familiars i afectats pels accidents de trànsit tots els dies de l’any, a fi d’oferir un sevei d’orientació i informació sobre els tràmits posteriors a un sinistre, conèixer els recursos existents, rebre informació al voltant dels drets que tenen reconeguts a la legislació vigent, i el suport psicològic davant d’un sinistre de trànsit.

Podem recórrer al SIAVT a través del telèfon gratuït 900 100 268 i a través de la pàgina web victimestransit.gencat.cat

La Crom Ride tindrà lloc el 4 de juliol de 2020

0
Crom Ride Girona

La Crom Ride 2020

Com ha passat en moltes de les nostres cites del calendari, l’impacte del Covid-19 ha causat incertesa davant la possibilitat de celebrar o no la Crom Ride d’aquest any.

Amb la precaució i la prudència que se’ls requereix, però també amb la determinació necessàries que tots desitjàvem, des de la seva organització han treballat per poder realitzar la Crom Ride en el període habitual d’estiu.

Atenent a les publicacions legislatives al respecte, no hi hauria d’haver cap impediment per celebrar la Crom Ride a finals del mes de juny. Amb tot, i amb la voluntat de donar una mica més de marge a la situació, la celebració de la Crom Ride es trasllada de manera excepcional al primer dissabte de juliol: El dia 4.

Crom Ride 2020
Crom Ride

4 de juliol de 2020

Les dates de les inscripcions es mantenen pel dia 20 de maig?

Si, les inscripcions s’obriran el dia 20 de maig i es mantindran actives durant dues setmanes, fins el dia 3 de juny.

Si finalment les autoritats de sanitat i seguretat indiquen que l’esdeveniment s’ha de suspendre, els organitzadors retornaran l’import íntegre de la inscripció a tots els inscrits durant els dies següents a la cancel·lació.

Des de la organització asseguren, això si, que si per qüestions normatives, de responsabilitat i/o de seguretat finalment es decidís de no celebrar la Crom Ride en la data prevista, es cancel·laria la celebració d’aquesta edició i ja posarien la vista a la de l’any vinent.

Crom Ride 2020
Crom Ride

Distància entre participants

Un dels factors clau que ha de permetre la celebració de la Crom Ride d’aquest any són les mesures de distanciament social entre participants. Per aquest motiu el format d’aquesta edició serà excepcional i adaptat a la situació. Els brifings, la sortida, els controls i totes les situacions i activitats que es prevegin amb acumulació de gent veuran modificades el seu format, a fi d’adaptar-lo a la situació actual.

Més enllà de la incidència de la normativa, això si, cal ressaltar el valor de la responsabilitat personal i social que s’espera de tots els participants.

Crom Ride 2020
Crom Ride

Preguntes en directe

Properament es convocarà a través de la seva web i xarxes socials, a una trobada a través de Zoom, i que podreu seguir a través del navegador o del seu canal de Youtube, en la qual respondran a totes les preguntes que els vulgueu fer.

A més a més us deixen el seu correu electrònic per si els voleu trametre alguna altra consulta en relació a la Crom Ride d’aquest any. (info@cromride.cat).

Crom Ride 2020
Crom Ride

Fase 1: Podem circular lliurement en moto?

0
Fase 1 Desconfinament moto
Fase 1 Desconfinament moto

Article desactualitzat novament per causa de la poca exactitud de la redacció del text del BOE del govern central. Us emplacem a seguir les indicacions que n’ha extret la Generalitat, i que resulten força més clares: http://interior.gencat.cat/ca/arees_dactuacio/proteccio_civil/consells_autoproteccio_emergencia/malalties-transmissibles-emergents-amb-potencial-alt-risc-/fase-1/index.html

Mobilitat autoritzada dins de la província o regió sanitària, i fins a segones residències dins d’aquest mateix àmbit territorial.

S’ha d’admetre que entre rectificacions, discursos poc clars i butlletins oficials poc concrets no és fàcil entendre què es pot fer i què no.

Simplifiquem:

Les regions que entraran a la Fase 1 a partir de dilluns seran: l‘Alt Pirineu, el Camp de Tarragona i les Terres de l’Ebre. Per tant, si ens trobem dins d’algun d’aquests àmbits territorials podrem gaudir d’entrar a la Fase 1. Sinó, seguirem a la Fase 0.

En aquestes zones podrem circular lliurement per dins de la província o regió sanitària. A més a més, si per assistir a persones dependents, per causes de força major o per motius laborals ens fa falta, podríem justificar el fet de sortir-ne i desplaçar-nos fora.

D’altra banda, i rectificant les seves pròpies indicacions d’aquest matí, el govern central decideix que sí que es permeten els desplaçaments fins a segones residències si es troben dins de la mateixa província, regió sanitària o illa. Aquesta concessió es fa extensiva als hotels i allotjaments turístics. 

Recordem això si, que es manté en vigor la indicació que prohibeix l’ús de la moto com a mitjà de transport per anar a fer exercici, ja sigui a passejar o a fer esport.

Concertàs virtual de Harley-Davidson avui dissabte

0
Concert de Harley Davidson
Concert de Harley Davidson

L’esdeveniment es celebrarà a través de Facebook Live amb diversos artistes importants, i estarà destinat a la recaptació de fons contra el Covid-19

El cas és que 15 anys després de que tingués lloc per última vegada, estava previst que aquest 2020 es celebrés la trobada internacional de Harley-Davidson al Golf de Saint-Tropez. Òbviament, però, l’esdeveniment ha estat cancel·lat per la pandèmia.

Des de la històrica firma motociclista han volgut compensar d’alguna manera aquest imprevist amb la realització d’un concert virtual en el que hi participaran diversos artistes de pes dins del sector, i que tindrà lloc a través de Facebook Live aquest dissabte 9 de maig a partir de les 19h.

Podrem gaudir de la presència d’artistes en acústic com Laura Cox, MacadamFarmer, Manu Lanvin, Murray Head, Louis Bertingnac, The Picturebooks i Johnny Gallagher.

Marc Gostoli serà l’speaker encarregat de comentar l’esdeveniment, juntament amb Franck Margerin, il·lustrador de la tira còmica “I want a Harley”, i de Philippe Maneuver.

Ja sigui des del sofà amb la SmartTv, o amb l’ordinador, la tablet o el mòbil, és un  plan de dissabte collonut.

Podràs gaudir del concert a través d’aquest enllaç: https://www.facebook.com/HarleyDavidson.Spain/

 

Mor Joan Cañellas, president de Montesa-Honda i de Motocicletes Montesa

0
De dreta a esquerra: Jordi Cañellas, Pere Pi, Joan Cañellas, Toni Bou i Joan Cañellas Jr.
De dreta a esquerra: Jordi Cañellas, Pere Pi, Joan Cañellas, Toni Bou i Joan Cañellas Jr.

Després d’una batalla contra el càncer, Cañellas ha perdut la vida a l’edat de 81 anys

Joan Cañellas va arrancar l’any 1962 la seva carrera professional a l’empresa de Motocicletes Montesa, i més tard a Montesa-Honda. Era advocat i s’havia llicenciat en Dret per la UB.

Un dels seus papers més destacats fou quan va arrancar l’acord amb Honda perquè la firma comprés Montesa i s’ubiqués a Espanya.

El seu paper inicial dins de la firma fou al departament de publicitat de Montesa. Poc temps després de la seva incorporació, el fundador de Montesa Pere Permanyer va adonar-se de que aquella persona, que es dedicava a promocionar la firma, tenia unes qualitats i unes aptituds que s’identificaven amb les seves, i que Montesa necessitava.

Nomenat director general de Montesa l’any 1977

Com a màxim dirigent executiu de l’empresa va involucrar-se en les importants fites comercials i esportives de la marca, inclús al llarg de la important crisi dels anys 80 que va patir el sector. El seu paper dins de les relacions internacionals de la firma va ser fonamental per consolidar a Montesa a tot el món, i dotar-la també de la consistència necessària, en l’àmbit nacional, per poder fer front a la forta competència de firmes estrangeres que van entrar en joc al nostre territori.

Acord amb Honda

Fou l’any 1983 en que amb l’objectiu de potenciar a Montesa, Cañellas va assolir un acord importantíssim amb Honda. A través d’aquest pacte la fàbrica de Montesa que tenien a Esplugues de Llobregat començaria a produir models d’Honda, mantenint la fabricació de Montesa.

Tres anys més tard, i fruit de les bones relacions que havia anat construint amb la firma de l’ala daurada, Honda va adquirir un paquet majoritari d’accions de Montesa, formant la societat Montesa-Honda S.A., que presidiria ell mateix fins l’any en que es va jubilar: el 2002. Durant aquests anys, del 1990 fins al 2002, Cañellas fou també conseller d’Honda Automòbils Espanya, empresa a través de la qual Honda posava al mercat els seus models al nostre territori.

Des d’aquí li volem transmetre a ell allà on sigui, i als seus, que estem molt agraïts a la seva tenacitat, a la seva passió, al seu talent i, finalment, a la perseverança que li va permetre dedicar tota una vida, amb èxit, a un projecte que va entrellaçar el motociclisme català amb l’internacional.

Dues noves carreres de MotoGP consecutives a Jerez

0
MotoGP2020
MotoGP2020

Dorna hauria proposat a l’Ajuntament de Jerez la realització de dos Grans Premis que, a més, es celebrarien de manera consecutiva. L’alcaldessa de la població Mamen Sánchez va confirmar ahir mateix haver rebut la proposta.

A més a més, a la setmana següent de la celebració d’aquests Grans Premis, que es preveu que s’iniciïn a l’última quinzena del mes de juliol, podrem gaudir de la ronda del Mundial de Superbike, el qual es preveu pel cap de setmana del 23 al 25 d’octubre.

La mateixa alcaldessa de Jerez ha comentat que la proposta de Dorna és molt temptadora, ja que els ompliria la població de gent durant diverses setmanes i a més, li aniria molt bé a un sector de l’hosteleria molt castigat durant l’etapa del confinament.

Finalment, Mamen Sánchez explica que tot i que li agradaria molt veure les tribunes plenes de públic, és pràcticament segur que les carreres tinguin lloc a porta tancada, i amb l’única presència del personal imprescindible (com a màxim unes 1300 persones).