Tots i cadascun dels motoristes tenim una preocupació en ment que no deixem enrrere mentres gaudim d’una moto: La por de que ens la robin.
I és que tant si la deixem al garatge de casa, com si l’aparquem al carrer per anar a prendre alguna cosa amb els amics o fer un enàrrec, o fins i tot quan som a la feina som conscients que podem no trobar-nos-la quan tornem a buscar-la.
Últimament s’han accentuat els robatoris de motos, i ja no es dediquen només a les motos més valuoses o modernes sino que fins i tot decideixen emportar-se les veteranes. Davant d’aquest fet ens hem hagut de plantejar amb quins mecanismes de seguretat volem dotar la nostra moto que vagin més enllà del simple bloqueig de manillar: Una pinça de fre, o dues, una pitó, lligar-la a un arbre o a un fanal, una alarma…
Arriba un moment en el que t’expliquen, o comproves, que uns quants indesitjables amb una furgoneta ho tenen molt fàcil per emportar-se la teva moto, i que el fet que estigui lligada a alguna banda tampoc impedirà que la prenguin, encara que hagin de deixar un tros de moto allà mateix.
Davant d’això ens preguntem: Val la pena patir per aquest tema més enllà del que poguem fer per evitar que aconsegueixin els seus objectius? La resposta possiblement és que no. És a dir, si tenim la moto per gaudir-la i estem neguitosos, intranquils i preocupats quan no la tenim a la vista, al final pot resultar que la moto ens porti més maldecaps que satisfaccions durant el transcurs del dia, i el que és pitjor, podem optar per no agafar-la per por a perdre-la.
Solucions? La millor solució és assegurar-la contra robatoris, només així us assegurareu de “no perdre-la”. Tanmateix això no vol dir que l’hagueu de regalar als lladres, evidentmen, sinó que més enllà dels mecanismes que pogueu tenir a l’abast per protegir la vostra moto i de la prudència que cal tenir a l’estacionar-la tant en privat com en públic, l’important és que no ens doni més preocupacions que alegries, i que gaudim de les nostres motos amb tanta tranquil•litat com sigui possible.