fbpx
Registra't
Motoristes.cat
  • Comunitat
  • Inici
  • Esdeveniments
  • MotoTurisme
  • Moto Wiki
  • Telegram
  • La Botiga
  • Assegurança
No Result
View All Result
  • Comunitat
  • Inici
  • Esdeveniments
  • MotoTurisme
  • Moto Wiki
  • Telegram
  • La Botiga
  • Assegurança
No Result
View All Result
Motoristes.cat

Quan canviar els pneumàtics de la moto?

Redacció per Redacció
30 d'agost de 2016
in Manteniment, Seguretat viària
137 1
0
Home Manteniment
438
SHARES
2.3k
VIEWS
FacebookTwitterWhatsappTelegram

Comencem pel més bàsic, i és que podem saber que un pneumàtic està gastat quan li queda aproximadament 1mm de dibuix.

Advertisement Banner

Per mesurar la profunditat del desgast podem fixar-nos en els testimonis de desgast que porten tots els pneumàtics. Si mires al flanc trobaràs una marca (el ninotet que els serveix també de logo en el cas de Michelin), les lletres “TWI” o a vegades un triangle en el cas d’altres marques. Si segueixes amb la vista des d’allí cap al centre del pneumàtic, veuràs que a dins de les línies del dibuix hi ha una protuberància de goma que surt cap enfora. Quan la profunditat del dibuix arriba a aquesta altura, el pneumàtic ja s’ha de canviar.

I alerta, no té res a veure amb les rodes “slick” de carreres, ja que aquests pneumàtics estan dissenyats per no tenir dibuix i tenen una goma molt més tova, no sent el cas dels pneumàtics que fem servir per via pública. Aprofitem per comentar que és impossible que un “slick” de competició vagi bé pel carrer, ja que no agafarà l’alta temperatura que necessita la goma per adherir-se correctament. A més, fora d’un entorn controlat com és el circuit, la possibilitat de trobar-te amb tolls és alta. Un “slick” rellisca moltíssim sobre mullat, i a més, aquests pneumàtics tenen una geometria molt més triangular, amb talons molt baixos i amb carcasses dures que fan que una moto, de dur-los per la via pública, sigui molt inestable.

Tornant al tema del desgast, aquest no és l’únic cas en el que cal canviar el pneumàtic. Si pateixes un “llantasso” contra una vorera, per exemple, és possible que apareguin talls o deformacions que aconsellin no fiar-se del pneumàtic. A més, si has circulat molt de temps amb pressions incorrectes, poden aparèixer plans o deformacions a la banda del rodament que faran que tota la moto vibri i no giri bé. Fins i tot, si portes gomes molt toves, si no les has utilitzat bé, es deformaran (s’aplanaran) pel centre i després la moto “no voldrà” entrar a les corbes.

Un últim motiu a tenir en compte per canviar les rodes és la cristal·lització: no sol donar-se en el cas de vehicles que es fan servir amb freqüència, però pot passar. I evidentment si has tingut la moto parada molt de temps (més d’un any, per exemple) has de comprovar que els pneumàtics estiguin en bon estat. El procés de cristal·lització fa malbé les rodes, endureix els compostos fins al punt de que al final del mateix apareixeran esquerdes i resultin inservibles. Abans d’arribar a aquest extrem, durant el procés d’enduriment, ja han perdut les propietats i l’adherència. Fins i tot a l’haver perdut elasticitat, augmenta el risc de rebentar una roda. Així que no t’ho pensis, estigues a damunt dels teus pneumàtics i si observes símptomes de que poden necessitar una renovació, canvia’ls.

Font de l’article: Fórmulamoto

Tags: desgastdesgast dels pneumàticsmantenimentpneumàticsrecanvis
Share175Tweet110SendShare
Previous Post

Malestar veïnal pel pas d’una moto

Next Post

El tràgic accident mortal de la Carmen, una jove motorista de només 17 anys d’edat

Next Post
El tràgic accident mortal de la Carmen, una jove motorista de només 17 anys d’edat

El tràgic accident mortal de la Carmen, una jove motorista de només 17 anys d'edat

Les primeres fotos reals de la nova MV Agusta F4Z

Les primeres fotos reals de la nova MV Agusta F4Z

  • Trending
  • Comments
  • Latest
Mapes de rutes en moto per Catalunya

Mapes de rutes en Moto per Catalunya

2 de juny de 2022
Els millors trams de revolts per recórrer en moto a Catalunya (i algun de més enllà)

Els millors trams de revolts per recórrer en moto a Catalunya (i algun de més enllà)

23 de febrer de 2023
La 100Colls obrirà les inscripcions el proper 3 de març

La 100Colls obrirà les inscripcions el proper 3 de març

20 de febrer de 2023
Aquests són els tipus de motos que podràs pilotar si obtens el carnet A2

Aquests són els tipus de motos que podràs pilotar si obtens el carnet A2

18 de març de 2023
Aquest 2023 Moto Explora torna amb ganes i comencem amb l’edició de Barcelona nord, que tindrà lloc el 22/04/23!

Aquest 2023 Moto Explora torna amb ganes i comencem amb l’edició de Barcelona nord, que tindrà lloc el 22/04/23!

19 de març de 2023
Husqvarna Norden 901 Expedition

Husqvarna Norden 901 Expedition

21 de març de 2023
La importància de mantenir la moto en bon estat per evitar accidents

La importància de mantenir la moto en bon estat per evitar accidents

18 de març de 2023
Aquests són els tipus de motos que podràs pilotar si obtens el carnet A2

Aquests són els tipus de motos que podràs pilotar si obtens el carnet A2

18 de març de 2023
Aquest 2023 Moto Explora torna amb ganes i comencem amb l’edició de Barcelona nord, que tindrà lloc el 22/04/23!

Aquest 2023 Moto Explora torna amb ganes i comencem amb l’edició de Barcelona nord, que tindrà lloc el 22/04/23!

19 de març de 2023
Els millors trams de revolts per recórrer en moto a Catalunya (i algun de més enllà)

Els millors trams de revolts per recórrer en moto a Catalunya (i algun de més enllà)

23 de febrer de 2023

Popular



    Som el portal de referència dels motoristes a Catalunya, el punt de trobada a la xarxa dels amants de les motos del nostre territori.

    Etiquetes populars

    accidentalitat accidents Accidents de moto Adventure Barcelona Competició conducció segura Dani Pedrosa DGT Enduro equipament Esdeveniment solidari esdeveniments solidaris Harley Davidson Història honda imprudències Marc Márquez Moto GP MotoGP Moto Guzzi motos elèctriques Motovolta novetats Off-Road offroad robatoris rodes solidàries rutes en moto Rutes solidàries Scooters seguretat seguretat en moto seguretat viària servei català de trànsit sortides en moto successos Toni bou Touring Trail trial Triumph Viatges en moto vídeos Yamaha

    Publicacions recents

    Husqvarna Norden 901 Expedition

    Husqvarna Norden 901 Expedition

    21 de març de 2023
    La importància de mantenir la moto en bon estat per evitar accidents

    La importància de mantenir la moto en bon estat per evitar accidents

    18 de març de 2023
    • About
    • Advertise
    • Privacy & Policy
    • Contact

    © 2022 Motoristes.cat

    No Result
    View All Result
    • Comunitat
    • Inici
    • Esdeveniments
    • MotoTurisme
    • Moto Wiki
    • Telegram
    • La Botiga
    • Assegurança

    © 2022 Motoristes.cat

    Welcome Back!

    Login to your account below

    Forgotten Password?

    Retrieve your password

    Please enter your username or email address to reset your password.

    Log In

    Utilitzem galetes per a oferir-te la millor experiència en la nostra web.

    Podeu esbrinar més sobre quines galetes estem utilitzant o desactivar-les en parèmetres.

    Go to mobile version
    Motoristes.cat
    Resum de privacitat

    Aquest lloc web utilitza galetes per tal de proporcionar-vos la millor experiència d’usuari possible. La informació de les galetes s’emmagatzema al navegador i realitza funcions com ara reconèixer-vos quan torneu a la pàgina web i ajuda a l'equip a comprendre quines seccions del lloc web us semblen més interessants i útils.

    Galetes estrictament necessàries

    Les galetes estrictament necessàries han d'activar-se sempre perquè puguem desar les preferències per a la configuració de galetes.

    Si desactiveu aquesta galeta no podrem desar les preferències. Això vol dir que quan visiteu aquest web, haureu d'activar o desactivar les galetes de nou.