Dani Pedrosa ha tornat a tenir, novament, problemes amb Michelín. I és que la seva relació amb els pneumàtics d’aquesta marca està arribant a un punt de difícil comprensió.

Al mateix temps que el seu company d’equip brillava amb força aconseguint una impressionant victòria al Gran Premi d’Aragó, Dani Pedrosa estava suant la cansalada per sobreposar-se al paper que estava oferint la seva roda davantera.

1366_2000-1

Per desgràcia, avui no hem aconseguit un bon resultat, ja que hem tingut una carrera molt difícil. No he tingut adherència des del començament de la carrera i no podia sortir de les corbes amb velocitat. A les primeres voltes, no podia accelerar en la sortida dels viratges i perdia terreny respecte a la resta dels pilots.

He intentat gestionar-ho de la millor manera possible, però unes voltes més tard he començat a patir també amb el pneumàtic davanter. He començat a tenir una vibració molt important i quan ha acabat la carrera era evident que hi havia algun problema. He intentat lluitar amb Crutehlow, però he hagut de disminuir el meu ritme. Ha estat una pena, però ara hem de mirar endavant.

1366_2000-2

En el Gran Premi de San Marino Dani Pedrosa es va imposar a tots emprant el pneumàtic davanter de compost tou, una goma que s’adapta a les característiques del seu pilotatge i que va utilitzar per aconseguir guanyar a casa de Il Dottore. Però després de l’alegria de Misano, a Aragó va arribar el desengany al veure que no es podria emprar aquest compost.

Va acabar sisè, que ja és bastant, però profundament disgustat. Després de la carrera el Dani no va comentar pràcticament res al respecte, però el dissabte després de la Q2, el pilot responia amb un contundent”Si, és obvi“, quan un periodista li va preguntar si pensava que Michelín havia de treballar molt més amb el pneumàtic davanter.

1366_2000-3

Aquestes tres paraules van semblar tornar-se en contra seva el diumenge havent de patir amb una roda posterior que no oferia adherència suficient i amb una davantera repleta de vibracions a mesura que s’anava desintegrant de manera exagerada, profunda i irregular. El Dani va intentar frenar la moto de totes les maneres possibles a l’entrada de les corbes, inclús arrossegant la seva bota esquerra per l’asfalt de Motorland i deixant casi exposats els dits al final de la carrera. Ho podeu comprovar a la fotografia.

L’enrabiada del barceloní va ser monumental. Se’l va poder veure al box un cop acabada la carrera parlant visiblement contrariat amb els tècnics de Michein. Si les gomes franceses l’estan portant per mal camí, el del Gran Premi ‘Aragó va ser el major exponent d’una temporada totalment diferent a la que esperava tenir el Dani aquest 2016.

Amb la roda posterior no va tenir adherència des de l’inici, fet que podria explicar-se per la posada a punt a la seva Honda, però l’estat de la goma davantera francesa a l’acabar la carrera d’Aragó és difícil d’explicar. Tant és així que segons el diari Marca, a l’acabar la carrera HRC va convocar una reunió urgent a la que van assistir Nakamoto i Suppo, Nicolas Goubrt (Michelín) i Carmelo Ezpeleta (Dorna).

L’objectu de la reunió va ser intentar buscar una solució i evitar que problemes com els de Pedrosa tornin a ocórrer. Sempre hi poden haver caigudes i pneumàtics defectuosos, però el d’aquest any està sent excessiu. SI bé és cert que és la primera temporada de Michelín després de la tornada a MotoGP, cal reconèixer que els falta molt camí per recórrer.

Font de l’article: Motorpasiónmoto