Al llarg d’aquestes festes ha tingut lloc a Las Vegas (Nevada, als EEUU), el Consumer Electronic Show 2017. Es tracta d’un dels salons més representatius a nivell internacional pel que fa a tecnologia. Tant motos com cotxes són protagonistes de l’esdeveniment presentant els seus avanços més punters.

Honda ha ensenyat les seves cartes un any més a la cita anual i ha revelat un prototip de motocicleta amb una interessant característica: És capaç d’estabilitzar-se sola, de manera que té la particularitat de poder-se mantenir dreta en marxa, sense recórrer als giroscopis que ja havíem vist en altres motos com la Lit Motors C1. Fins i tot en parat s’aguanta sobre ella mateixa, inclús amb el pilot fent moviments a damunt.

Muntada sobre la plataforma d’una Honda NC 750, el prototip inclou una pipeta de direcció amb un angle de llançament variable. Quan es connecta el Riding Assist, la direcció passa d’un angle convencional a un més custom, augmentant la distància entre eixos i facilitant la estabilització que es realitza mitjançant el gir de la pròpia direcció. Ho fa de manera autònoma, de la mateixa manera que ho fem nosaltres quan intentem mantenir l’equilibri damunt la moto circulant a molt baixa velocitat, o inclús aturats, remant amb el manillar.

A més a més, d’alguna manera que no han revelat al vídeo, han aconseguit que la moto et segueixi sola a baixa velocitat, mantenint l’equilibri i aconseguint un simpàtic resultat.

El major repte pel que fa a l’equilibri esdevé al circular a baixa velocitat, fins a uns 5 km/h. I és que fins a aquesta velocitat la moto no disposa de l’efecte giroscòpic generat per les rodes, i que li donaria prou estabilitat com per mantenir-se dreta.

De moment, però, Honda no té previst implantar aquest sistema en cap dels seus models.  Sigui com sigui és una bona exhibició de destresa, i esperem veure en un futur com segueixen innovant en aquesta direcció.