fbpx
Registra't
Motoristes.cat
  • Comunitat
  • Inici
  • Esdeveniments
  • MotoTurisme
  • Moto Wiki
  • Telegram
  • La Botiga
  • Assegurança
No Result
View All Result
  • Comunitat
  • Inici
  • Esdeveniments
  • MotoTurisme
  • Moto Wiki
  • Telegram
  • La Botiga
  • Assegurança
No Result
View All Result
Motoristes.cat

Consells bàsics sobre la posició i distribució del pes durant la conducció

Sergi Senet per Sergi Senet
21 de desembre de 2017
in Conducció
131 7
0
Home Conducció
438
SHARES
2.3k
VIEWS
FacebookTwitterWhatsappTelegram

La motocicleta i el pilot, una relació dinàmica

Tots els motoristes sabem que conduir una motocicleta no només tracta de pujar-hi a sobre, donar-li gas i deixar que ens porti, sinó que la conducció és molt més activa.

Advertisement Banner

El nostre propi cos hi juga un paper determinant i depenent de la situació haurem de moure’ns d’una manera o d’una altra, establint aquesta relació tant estreta, dinàmica i que tant ens agrada, amb la nostra moto.

La primera màxima un cop ets sobre el seient és tenir el pensament centrat en la carretera i el cos relaxat. Quan recorrem algun tipus de sotrac o irregularitat a la calçada el moviment hauria de passar pels nostres braços i esquena absorbint els cops, sense oposar-hi resistència, com si es tractés d’una prolongació de la suspensió.

El pes del pilot hauria d’estar majoritàriament centrat, tal i com està disposat el pes de la mateixa moto. Deixar caure el pes endavant reposant-nos en el manillar és un error comú que cal corregir.

Una bona manera de repartir bé el pes és prestar atenció a les cames abans que als braços. Els reposa-peus, tot i anomenar-se així, no estan fets només per deixar-hi descansar els peus, sinó que aquests tindran una importància clau en la conducció.

D’aquesta manera sempre que no estiguem accionant el pedal del fre, el peu haurà d’anar ben situat amb la punta a l’estrep i els genolls ben enganxats al dipòsit.

Això permetrà mantenir el pes més baix i centrat, deixant més llibertat a la suspensió davantera perquè actuï correctament, dotant-nos de més capacitat de reacció per balancejar el pes i una millor sensibilitat a les accions del nostre vehicle.

Aquesta posició, a més, manté els peus més protegits de l’asfalt i permet treballar millor els bessons.

Posició durant la frenada

Hem de posicionar el nostre pes enrere, fent força amb els genolls i els peus contra el dipòsit,

Com ja sabem, el fre davanter és el que fa més feina a l’hora de frenar la motocicleta, ja que és l’encarregat de lluitar contra la inèrcia.

Aquesta contraposició extrema fa que tot el pes, tant el de la moto com el del nostre cos, vagi cap endavant, i això mateix és el que hem de intentar contrarestar.

Per aquesta raó hem de posicionar el nostre pes més enrere, fent força amb els genolls i els peus contra el dipòsit, ajudant a la roda del darrere a mantenir el contacte. Això ens permetrà realitzar una frenada més controlada.

Balanceig durant els girs

Penjar-se per el lateral de la motocicleta quan estem en carretera oberta és un pèl exagerat i inclús perillós, però moure el nostre cos ens ajudarà a agafar les corbes en una carretera sinuosa i farà la conducció més segura, confortable i divertida.

Per tal de mantenir el pes centrat tal i com ens referim al llarg de l’article, ens caldrà mantenir el cos una mica inclinat per sobre del dipòsit a l’hora de fer les transicions entre viratges.

Quan ens disposem a realitzar el gir, ens asseurem lleugerament més a prop de la direcció en la que volem tombar, deixant sortir parcialment la natja, doblegant el braç interior i dirigint el cap en direcció al mirall, de manera que també posarem més pes a l’estrep interior.

Amb tot això mantindrem el centre de gravetat més baix, donant-nos més seguretat i control, el qual encara es veurà més potenciat si pressionem lleugerament el dipòsit amb la cama i el braç exterior, formant una unió més sòlida amb la nostra motocicleta.

Per la conducció en circuit, es tracta d’utilitzar aquest mateix sistema, però en un nivell més extrem i molt més tècnic, on el cos surt molt més pel costat de la moto, ajudant a mantenir-la més vertical.

Així, s’aconsegueix més superfície de contacte amb el pneumàtic i la corresponent tracció que això suposa, a la vegada que també es maximitza la velocitat en el major grau d’inclinació possible.

Recordem que aquesta última és una tècnica d’alt risc i totalment innecessària en carretera.

Tags: Consells de conducció de motoestil de conducció de motoposició de conducció de moto
Share175Tweet110SendShare
Previous Post

Gas Gas i el Projecte Fènix

Next Post

Kawasaki Z650, 650 Ninja i Z900: Versatilitat, potència i ergonomia

Next Post
Kawasaki Z900 performance

Kawasaki Z650, 650 Ninja i Z900: Versatilitat, potència i ergonomia

Rider 1000

La Rider 1000: L’art de l’estratègia moto-turística des d'una moto elèctrica

  • Trending
  • Comments
  • Latest
Mapes de rutes en moto per Catalunya

Mapes de rutes en Moto per Catalunya

2 de juny de 2022
La 100Colls obrirà les inscripcions el proper 3 de març

La 100Colls obrirà les inscripcions el proper 3 de març

20 de febrer de 2023
Els millors trams de revolts per recórrer en moto a Catalunya (i algun de més enllà)

Els millors trams de revolts per recórrer en moto a Catalunya (i algun de més enllà)

23 de febrer de 2023
Com va ser la primera edició de la 100 Colls?

Com va ser la primera edició de la 100 Colls?

18 de maig de 2022
“100Colls”: Tres dies de ports i colls de muntanya en moto per Catalunya

“100Colls”: Tres dies de ports i colls de muntanya en moto per Catalunya

17 de març de 2022
La importància de mantenir la moto en bon estat per evitar accidents

La importància de mantenir la moto en bon estat per evitar accidents

18 de març de 2023
Aquests són els tipus de motos que podràs pilotar si obtens el carnet A2

Aquests són els tipus de motos que podràs pilotar si obtens el carnet A2

18 de març de 2023
Aquest 2023 Moto Explora torna amb ganes i comencem amb l’edició de Barcelona nord, que tindrà lloc el 22/04/23!

Aquest 2023 Moto Explora torna amb ganes i comencem amb l’edició de Barcelona nord, que tindrà lloc el 22/04/23!

19 de març de 2023
Els millors trams de revolts per recórrer en moto a Catalunya (i algun de més enllà)

Els millors trams de revolts per recórrer en moto a Catalunya (i algun de més enllà)

23 de febrer de 2023
La 100Colls obrirà les inscripcions el proper 3 de març

La 100Colls obrirà les inscripcions el proper 3 de març

20 de febrer de 2023

Popular



    Som el portal de referència dels motoristes a Catalunya, el punt de trobada a la xarxa dels amants de les motos del nostre territori.

    Etiquetes populars

    accidentalitat accidents Accidents de moto Adventure Barcelona Competició conducció segura Dani Pedrosa DGT Enduro equipament Esdeveniment solidari esdeveniments solidaris Harley Davidson Història honda imprudències Marc Márquez Moto GP MotoGP Moto Guzzi motos elèctriques Motovolta novetats Off-Road offroad robatoris rodes solidàries rutes en moto Rutes solidàries Scooters seguretat seguretat en moto seguretat viària servei català de trànsit sortides en moto successos Toni bou Touring Trail trial Triumph Viatges en moto vídeos Yamaha

    Publicacions recents

    La importància de mantenir la moto en bon estat per evitar accidents

    La importància de mantenir la moto en bon estat per evitar accidents

    18 de març de 2023
    Aquests són els tipus de motos que podràs pilotar si obtens el carnet A2

    Aquests són els tipus de motos que podràs pilotar si obtens el carnet A2

    18 de març de 2023
    • About
    • Advertise
    • Privacy & Policy
    • Contact

    © 2022 Motoristes.cat

    No Result
    View All Result
    • Comunitat
    • Inici
    • Esdeveniments
    • MotoTurisme
    • Moto Wiki
    • Telegram
    • La Botiga
    • Assegurança

    © 2022 Motoristes.cat

    Welcome Back!

    Login to your account below

    Forgotten Password?

    Retrieve your password

    Please enter your username or email address to reset your password.

    Log In

    Utilitzem galetes per a oferir-te la millor experiència en la nostra web.

    Podeu esbrinar més sobre quines galetes estem utilitzant o desactivar-les en parèmetres.

    Go to mobile version
    Motoristes.cat
    Resum de privacitat

    Aquest lloc web utilitza galetes per tal de proporcionar-vos la millor experiència d’usuari possible. La informació de les galetes s’emmagatzema al navegador i realitza funcions com ara reconèixer-vos quan torneu a la pàgina web i ajuda a l'equip a comprendre quines seccions del lloc web us semblen més interessants i útils.

    Galetes estrictament necessàries

    Les galetes estrictament necessàries han d'activar-se sempre perquè puguem desar les preferències per a la configuració de galetes.

    Si desactiveu aquesta galeta no podrem desar les preferències. Això vol dir que quan visiteu aquest web, haureu d'activar o desactivar les galetes de nou.