Kawasaki Z650, 650 Ninja i Z900: Versatilitat, potència i ergonomia

Kawasaki Z650 i 650 Ninja

La marca japonesa s’ha fet un nom en l’univers de la motocicleta gràcies principalment a dos models icònics que han marcat una època: les Z i les Ninja. Amb el nou producte del 2017, aquests històrics models estan a l’abast d’un públic més ampli gràcies a la seva baixada de gamma i un preu de sortida de 6.960 €.

La nova Kawasaki Z650, substituta natural de l’ER-6n, recupera una denominació que la marca ja havia utilitzat durant els anys 70. Estem parlant d’una Supernaked caracteritzada pel disseny Sugomi, pròpi dels models Z de Kawasaki. Aquest estil inconfusible, dota la moto d’un caràcter molt esportiu, agressiu i dinàmic que fins i tot li donen un cert aire a “streetfighter”.

L’ estil Sugomi de la Z650 ve marcat per un nou xassís multitubular tipus Trellis fet d’acer, i un basculant d’alumini asimètric. Aquest nou esquelet de només 15 kg, és 10 kg més lleuger que el de l’ER-6n. Sobre aquest entramat es dibuixa la nova estètica de la Z650, encapçalada per unes línies de carrosseria carregades cap endavant, un seient més baix, un colí més lleuger i un pilot posterior amb forma de “Z”.

La Kawasaki Z650 és una moto esportiva, versàtil, polivalent, lleugera i atractiva. Conserva de la seva predecessora la facilitat en la conducció, la senzillesa, el baix consum i l’accessibilitat.

Kawasaki Z650 2017
Kawasaki Z650 2017

 

Principals característiques de la Kawasaki Z650

  • Nou motor bicilíndric en paral·lel de 649cc i 68,20 cv de potència
  • Nou xassís multitubular d’acer amb basculant d’alumini més lleugers
  • Noves suspensions: forquilla telescòpica de 41mm davant i amortidor central regulable en la precàrrega al darrere.
  • Frens Nissin assistits per ABS Bosch amb 2 discos lobulats de 300mm i pinces de doble pistó en el fre davanter, i de simple pistó i disc lobulat de 220mm en el posterior.
  • Embragatge antirrebot
  • Quadre de comandament: Pantalla LCD semicircular amb indicador de marxa engranada i canvi de marxa, comptavoltes i indicador de conducció eficient.
  • 20 kg menys respecte l’ER-6n (187,10 kg en total)
  • Major agilitat en conducció gràcies als canvis en la direcció
  • Consum baix de gasolina
  • Kit de limitació per poder conduir-la amb el carnet A2

La Z650, ve acompanyada d’una versió Ninja. La Ninja 650 ofereix una estètica més esportiva gràcies al seu carenat. Està més enfocada a la circulació per carretera, tot i que és igualment òptima pel dia a dia dins el casc urbà. El seu preu és de 7.660 €.

Kawasaki Ninja 650
Kawasaki Ninja 650


Kawasaki Z900

La nova Supernaked Z900, igual que la Z650, també recupera una terminologia ja utilitzada en el passat. En aquest cas, el nou model és el relleu de la Z800, una autèntica supervendes. Té un preu de sortida de 8.650 .

Significativament inspirada en models de gamma superior com la Z1000 o l’H2R, la successora de l’exitosa Z800 es presenta com una moto polivalent i de conducció fàcil i intuïtiva.

Privilegiada membre de la família Z, aquesta nova Kawasaki veu com l’esperit Sugomi s’apodera d’ella i la dota del caràcter agressiu i la personalitat pròpia d’aquesta llegendària saga.

La Z900 s’alça sobre un xassís completament nou i molt més lleuger. Es tracta d’un xassís multitubular tipus Trellis inspirat en el de l’H2R, tal i com demostra el color verd que l’acompanya.

La reducció en el pes declarat de la moto, passant de 230 a 210 kg, combinada amb un increment de la potència, la converteixen en una moto molt més efectiva, àgil i estable.

Aquesta Kawasaki presenta un seient una mica més baix que el de la Z800, uns reposapeus lleugerament més elevats i un manillar més ample i pròxim al conductor. El nou triangle ergonòmic de la moto ofereix una posició de conducció molt més relaxada i un major confort.

Tal i com indicava al principi, es tracta d’una motocicleta molt polivalent que s’adapta al tipus de conducció del pilot. És una moto ideal pel seu ús en ciutat, però també per una conducció de caire més esportiu.

Kawasaki Z900
Kawasaki Z900

 

Principals característiques de la nova Z900

  • Motor heretat de la Z1000 de 4 cilindres, 948 cc i 125 cv de potència
  • Nou xassís multitubular d’acer combinat amb basculant d’alumini més lleugers que en la Z800
  • Suspensions: Forquilla invertida de 41mm ajustable en extensió i precàrrega, i amortidor horitzontal posterior ajustable en extensió i precàrrega.
  • Frens Nissin assistits per ABS Bosch amb discos lobulats dobles semiflotants de 300mm i pinça doble de 4 pistons oposats al davant, i disc lobulat de 250mm i pistó únic al darrere.
  • Embragatge antirrebot i assistit heretat de la Z1000
  • Nou quadre de comandaments igual que el de la Z650. Fons de carboni combinat amb una pantalla LCD multifunció i un comptavoltes analògic.
  • Noves llantes i nou pilot posterior que adopta forma de “Z”
  • Aprimament de 230 a 210 kg

La Z900 té dos grans handicaps. En primer lloc, tal i com passa amb la Z650, a excepció del sistema ABS l’electrònica de la moto brilla per la seva absència. No disposa d’elements tan comuns i bàsics com el control de tracció, mapes de potència o control d’estabilitat. Tampoc incorpora accelerador electrònic ni modalitats de conducció. En canvi, la seva competència més directa sí que està a l’última en aquest aspecte.

Quadre d’instrumentació Z900
Quadre d’instrumentació Z900

Tanmateix, l’absència d’ajudes electròniques a la conducció també pot ser vista com una oportunitat per recuperar unes sensacions que, amb el pas dels anys i les millores tecnològiques, han anat desapareixent.  La mancança d’aquests elements, fa que la conducció sigui més “pura”, i que el lligam entre pilot i moto sigui més estret.

En segon lloc, a diferència de la seva predecessora, la Z900 no està homologada pel carnet A2. Això implica que els amants d’aquesta saga llegendària que no disposin del permís A, hauran d’optar per un model de gamma inferior com és la Z650. També s’especula que de cara al 2018, la firma japonesa traurà una versió homologada pel carnet A2.

Per últim, destacar que també existeix la versió “Performance” pels tres models protagonistes d’aquest article (Z650, Ninja 650 i Z900).

Aquestes Supernaked incorporen un kit especial d’accessoris que milloren el seu rendiment i la seva estètica en la línia de l’esportivitat. Aquestes versions racing, tenen un sobrecost superior als 1.000€ respecte els models estàndard.

Z900 Performance
Z900 Performance

 

Fitxa tècnica Z650

Fitxa tècnica Ninja 650

Fitxa tècnica Z900

Fitxa tècnica Z900 Performance

Fitxa tècnica Z650 Performance

Fitxa tècnica Ninja 650 Performance

 

Darrers articles

Articles relacionats