Torna un dels esdeveniments motociclistes més importants de Catalunya.
Només queda una setmana per un dels esdeveniments motociclistes més icònics de la nostra terra: la Rider 1000. Per aquells que encara no sàpiguen de què es tracta aquest encontre, la Rider 1000 és una sortida en moto de 1.000 quilòmetres per carreteres obertes al trànsit, la qual ja porta varis anys organitzant-se des del Moto Club Manresa i que cada edició ha anat incrementant el nombre de participants. Actualment ja es tracta d’un esdeveniment més que consolidat, que compta amb autèntics fanàtics i fins i tot esgota les inscripcions a les poques hores de obrir-se al públic. Un dels secrets per aconseguir tant d’èxit ha estat donar opcions per viure aquesta aventura a tota classe de pilots, afegint-hi les versions de 300 i 500 quilòmetres.
La filosofia Rider 1000: l’important no és arribar el primer, sinó gaudir del camí
En aquesta festa del moto-turisme s’incentiva la filosofia de que l’important no és arribar el primer, sinó gaudir del camí. Per això mateix des de l’organització es remarca el caràcter no competitiu de la rodada, la qual es basa en passar per uns punts de control distribuïts a través de la ruta. En aquests termes, tot i que a la Rider 1000 la majoria de participants hi participin en motos Touring, també ens hi trobem tot tipus de motoristes i motocicletes, des de cilindrades menors a motos clàssiques. El que fins ara no havia succeït mai i que tindrà lloc per primera vegada en la edició 2017 de la Rider 1000 és que algú s’hi presentés amb una motocicleta elèctrica.
La Rider 1000 en una motocicleta elèctrica
David Ávila és un aventurer motoritzat que des de 2014 comparteix les seves gestes al blog www.perlanegraviajes.es junt amb la seva dona Montse. Durant aquest temps ha viscut multitud d’experiències rodant per carreteres de bona part d’Europa, tot i així sembla ser que també es troba entre els fanàtics de la Rider 1000, ja que hi ha participat any rere any, però aquesta vegada serà molt diferent. Per aquesta nova edició en David s’ha proposat completar la versió de 500 quilòmetres amb una Zero S, una de les motocicletes elèctriques que més està captivant actualment.
Per completar aquest repte, David Ávila ha hagut d’estudiar-se al mil·límetre l’itinerari a realitzar, ja que una de les principals complicacions amb les que es trobarà és en la disposició de punts de càrrega durant el seu viatge. Fent ús de la seva experiència, l’aventurer ja ha estat fent les gestions necessàries per assegurar l’èxit de la missió, aconseguint la col·laboració de diferents locals i empreses que li permetran carregar la bateria en cada punt de control. Una de les preguntes més freqüents quan es tracta de motos elèctriques –que segurament també li hauran demanat les empreses col·laboradores- és el cost de recarregar la motocicleta. En el seu vídeo explicatiu, el pilot ho explica de la següent manera:
“El cost màxim de carregar una bateria sencera de 12,5Kw és d’aproximadament 1,06€, tot i que normalment la majoria de punts de càrrega són gratuïts. Amb una bateria sencera podem fer entre uns 140-150 Km., depenent del mode de conducció.”
Tot i així, Ávila no es podrà permetre consumir tota la bateria abans de tornar-la a carregar sencera, perquè llavors perdria massa temps. És per aquest motiu al que ens referíem quan dèiem que ha planificat tant encertadament l’itinerari:
“La idea de fer la Rider 1000 serà arribar al punt de control i allí parar i carregar. […] El pla serà ser molt suau amb el gas i intentar frenar el menys possible, perquè tot el que frenes és energia que perds.”
Des de motoristes.cat li desitgem a David Ávila tota la sort del món, i sobretot que gaudeixi moltíssim aquest proper 27 de maig a la nova Rider 2017.
[…] que hem de tenir en compte aquí, com explicava David Ávila quan es preparava per fer la Rider 1000 en una motocicleta elèctrica i del qual us vam parlar en un article anterior, és que es necessita fer un canvi de mentalitat […]