Una petita gran desconeguda
La Macbor Montana XR1 és un model de trail que destaca per la seva baixa cilindrada. Només són 125 cc. És una moto molt lleugera, equilibrada, amb un disseny modern i enfocada a un ús mixt (off-road i carretera).

Es tracta d’una molt bona alternativa per aquells que es vulguin iniciar en aquesta disciplina, i també es pot veure com una opció low-cost gràcies als 2.799 € de preu de sortida.
La Macbor Montana XR1 compleix amb la normativa mediambiental Euro 4 i equipa un motor monocilíndric refrigerat per aire de 124,7 cc, cinc velocitats i injecció electrònica Delphi. Ofereix una potència de 10,6 CV a 7.500 rpm i el consum és d’1,9 litres cada 100 km.

Aquesta “Trail Adventure” disposa de frenada combinada en l’eix davanter, discos de fre Wave i forquilla invertida. Està dotada de llum diürna i tecnologia LED. Garanteix una autonomia acceptable gràcies al seu dipòsit de 14 litres.
També compta amb un port USB i opcionalment pot equipar maletes laterals, bagul i proteccions per les caigudes.

Montana XR3, més cilindrada i més potència
Dins d’aquesta gamma d’iniciació, la marca també ofereix la Montana XR3. En aquest cas, sí que és necessari disposar del carnet A2. Gràcies a la seva major cilindrada (249,6 cc), és una moto més versàtil i divertida.

És igualment ideal per a la circulació urbana, però les seves millors prestacions l’eleven a un nivell de rendiment i amplitud d’acció superiors als de l’XR1.
L’XR3 també disposa, com no pot ser d’una altra manera, d’un motor homologat per la nova normativa Euro 4. Es tracta d’un motor monocilíndric refrigerat per aigua, sis velocitats, injecció electrònica Delphi i eix de balanç. Té una potència de 24,8 CV a 9.000 rpm i un consum de 3,4 litres cada 100 km.

Aquest model equipa sistema antibloqueig de frenada ABS, instrumentació digital i suspensió posterior progressiva per sistema de bieletes.
