Una icona que pretén esdevenir una referència dins de la seva categoria
Aquesta llegendària moto, compta amb tres Campionats del Món de Supersport en el seu palmarès i aproximadament 160.000 unitats venudes arreu del món. La YZF-R6 busca convertir-se en el revulsiu que necessita aquesta categoria (Supersport) després d’uns anys d’estancament.
Nascuda per a MotoGP, la YZF-R6 arriba al 2017 amb una nova generació, caracteritzada per la seva nova carrosseria, noves tecnologies i un estil salvatge que fa honor a la mítica sèrie R de la firma nipona.
Es tracta d’una moto apte tan per carretera com per circuit.
Amb un preu de sortida de 15.849 euros, s’inspira en la YZR-M1 de MotoGP, sobretot pel que fa al disseny. També hereta el desenvolupament de la seva germana gran YZF-R1, moto que competeix al Campionat del Món de Superbikes.
Nova generació, nous materials i característiques
La YZF-R6 de 2017 munta un motor tetracilíndric de quatre temps, refrigeració líquida i 599 cc. Ofereix una potència de 118,4 cv a 14.500 rpm i presenta un consum de 6,6 litres cada 100 km.
El nou model de 2017 declara un pes de 190 kg, fent-la una moto més lleugera que l’anterior generació. Aquesta reducció es deu a la utilització de materials com alumini, magnesi o tità en diverses parts de la moto.
Respecte a la part cicle, cal destacar la nova forquilla invertida KYB de 43 mm de diàmetre en el tren davanter i el monoamortidor progressiu també KYB en el tren posterior. En l’apartat de frens, presenta un fre davanter de doble disc hidràulic i 320 mm, i un fre posterior de disc hidràulic únic i 220 mm.
Marcada per l’electrònica
L’electrònica és un dels aspectes en el que s’observen més millores.
Aquesta nova generació incorpora accelerador controlat per circuit integrat YCC-T, canvi ràpid QSS (permet pujar marxes sense utilitzar l’embragatge), control de tracció amb sis nivells que es poden gestionar des dels comandaments del puny i sistema ABS de competició.
Aquesta Yamaha Supersport implementa un quadre de comandaments que combina un tacòmetre analògic i una pantalla digital.
Mitjançant aquesta pantalla, el pilot controla informació en temps real referent a l’estat i rendiment de la moto, com pot ser la configuració del control de tracció, l’ABS o les modalitats de conducció (A, Standard i B).