Site icon Motoristes.cat

El SCT estudia normativitzar l’equipació dels motoristes

L'equipament dels motoristes és objecte de l'estudi d'una reforma de la legislació

L'equipament dels motoristes és objecte de l'estudi d'una reforma de la legislació

El SCT podria modificar la Llei de Seguretat Viària per obligar l’ús de determinats elements de protecció per conduir moto

L’estiu és una bona època per agafar la moto, això és innegable. Aquest fet, però, fa que més persones agafin la moto, i en conseqüència, hi hagi més motoristes accidentats.

Davant les altes temperatures i l’ús freqüent de la moto per realitzar trajectes relativament curts i urbans, són molts els motoristes que s’equipen només amb roba curta, amb els colzes i les cames al descobert i fins i tot amb xancletes.

Degut a aquesta costum generalitzada i a l’alta sinistralitat que pateix el col·lectiu motorista, el Servei Català de Trànsit ha començat a analitzar els accidents de moto a fi de proposar a la DGT una millora de la llei de seguretat viària, orientada a reduir l’alta sinistralitat.

Per a fer-ho, des del SCT estan estudiant l’equipament dels motoristes. En aquesta línia, Eugènia Domènech, directora del Servei Català de Trànsit, deia:

“Una de les coses que estem estudiant és el comportament de determinat equipament que pot portar el motorista i com pot reduir l’accidentalitat. El tema de la indumentària et pot protegir moltíssim i limitar el tipus de lesions que pots patir”

 

Per elecció pròpia o per norma

Si parlem d’obligatorietat, com bé sabem l’únic element de l’equipament de protecció obligatori és el casc. Per tant els guants, uns pantalons adequats, una protecció del tors i un calçat adequat no ho són.

Cada motorista té les seves raons per decidir arriscar-se per cada element de protecció que deixa d’equipar-se. Com dèiem més amunt, la calor i la comoditat en els trajectes curts i urbans són elements que condicionen a moltes persones a l’hora de triar com s’equipen, malgrat conèixer perfectament el risc al que s’exposen.

La gravetat i les afectacions que els conductors pateixen en els accidents seran diferents segons l’equipament que porti el motorista.

Així ho reflectia al canal 324 Estela Membrilla, de l’Hospital del Mar:

Quan van protegits completament, les lesions són mínimes. Tots els traumatistismes intrabdominals són menors, et protegeixen d’agressions i les fractures no són iguals”

Motoristes està clar que tenim una alta sinistralitat a les nostres carreteres, i que un % molt elevat de les lesions patides podrien reduir-se amb un millor equipament.

Què us sembla que el SCT pugui modificar la LSV per obligar l’equipament de determinades peces per circular en moto?

Recordem que des de l’any passat ja és obligatori, a França, l’ús de guants homologats per circular en moto.

Exit mobile version