Vespa “Sei Giorni” en busca d’honorar el model dels anys 50
Aquest és el model més esportiu i exclusiu de Vespa. Es tracta d’una versió especial fabricada en edició numerada i que vol retre homenatge a la Vespa Sport “Sei Giorni” de 1951, la qual va conquerir nou medalles d’or en els Sis dies Internacionals de Varese.

En aquella competició, el model fabricat per Piaggio va superar autèntiques motos Off Road en una de les curses més exigents, dures i prestigioses de l’època. Aquella efemèride va fascinar el món del motociclisme, convertint la “Sei Giorni” Sport de 1951 en un dels models més llegendaris i icònics de la marca.
Motor
La Vespa “Sei Giorni” de 2018 es basa en la Vespa GTS 300 i equipa el motor més potent de la història de la marca. És un motor de 300 cc que compleix amb la normativa Euro 4.
Es tracta d’un monocilíndric de 4 vàlvules, refrigeració líquida, amb injecció electrònica, capaç de lliurar una potència de 15,6 kW (21,2 CV) a 7.750 rpm i un parell màxim de 22 Nm a només 5.000 rpm.
Estil clàssic sense renunciar a l’esportivitat
Com no podria ser d’una altra manera si es busca honorar un model dels anys 50, aquesta versió especial recupera l’estil més clàssic de Vespa. Prova d’això són la posició baixa del far sobre el parafangs o el manillar de la Vespa “Sei Giorni” original.

El seu classicisme, però, ve acompanyat d’una estètica més esportiva caracteritzada per un seient monoplaça amb un doble adorn en el revestiment i costures en blanc que ofereixen un major contrast. En el contra escut hi consta la denominació “Special Edition” juntament amb el número de sèrie, fet que recorda l’exclusivitat d’aquest model.

Confort i seguretat
El seu caràcter esportiu no va en detriment del confort i la seguretat, dues característiques ben presents en aquesta Vespa “Sei Giorni”.
Com totes les Vespa de xassís gran, aquest model incorpora els elements necessaris per garantir una conducció còmode i eficaç tan dins la ciutat com en llargs trajectes per carretera. En aquest aspecte, cal destacar el generós espai disponible sota el seient, un port USB, intermitents LED, sistema ABS i plataforma multimèdia Vespa.
A més, també hi ha una llarga llista d’accessoris que se li poden afegir per augmentar el nivell de personalització.

Té un preu de sortida de 5.890 euros i es pot trobar als concessionaris del Grup Piaggio.