La Yamaha Niken de 2018, successora de la transgressora Yamaha MWT-9, es caracteritza principalment per la utilització de la tecnologia Leaning Multi Wheeler (LMW).
Aquest sistema permet la inclinació de les dues rodes davanteres en les corbes, de manera que garanteix al pilot un extra de seguretat i estabilitat.

Tres rodes per superar-ne a dues
No és la primera motocicleta amb dues rodes davanteres que veiem, però si es diferencia de la resta en el fet que aquesta no és una scooter, sinó una moto amb totes les de la llei.
Prova d’això és el motor d’altes prestacions que equipa, la caixa de canvis, l’embragatge, el fre posterior en el peu dret, i un xassís multitubular juntament amb un basculant propis d’una moto esportiva.
La Yamaha Niken ofereix altes prestacions i una conducció agressiva i esportiva gràcies a un motor tricilíndric de 847 cc amb refrigeració líquida i 115 CV de potència.
Es tracta de la moto de tres rodes més gran i de major cilindrada que podem trobar al mercat.
Un dels elements que més crida l’atenció d’aquesta Yamaha són les forquilles invertides bitub en cada una de les rodes davanteres. Estan dissenyades per adaptar-se a la perfecció a les diferents situacions i irregularitats que es puguin trobar en carretera.

Se l’espera prestacional i equipada
Tot i que encara no s’han revelat tots els detalls tècnics sobre la moto, tenint en compte la seva predecessora, cal esperar que la nova Yamaha Niken 2018 equipi també mapes de potència, ABS i control de tracció, entre altres.
A nivell estètic, ressalta la seva aparença esportiva i agressiva, que combinada amb la tecnologia LMW li dóna un aire modern i fins i tot futurista.

La Yamaha Niken 2018 ha sortit a la llum al Saló de Tokio i ha estat presentada en el Saló Internacional de Milà, on han desvetllat els detalls sobre aquesta moto avantguardista.
Caldrà veure si finalment aquest concepte resulta tant satisfactori com en el segment de les scooters. Des de la marca japonesa asseguren que la nova Neiken oferirà una experiència de pilotatge totalment diferent, amb una conducció molt esportiva i amb una sensació d’estabilitat i adherència majors, oferint d’aquesta manera “més diversió amb menys estrès”.