La moto més icònica de la firma de l’ala daurada arriba al 2018 amb un model totalment redissenyat.
Presenta com a principals novetats un nou un xassís, un nou motor i un nou sistema de suspensions.
També cal destacar la gran reducció de pes, la il·luminació completa de LED, les 4 modalitats de conducció (Tour, Sport, Econ i Rain) o l’accelerador electrònic, entre d’altres elements.
Es tracta d’una Touring elegant i estilitzada que manté el confort i la comoditat com una part important del seu ADN.
Arribarà als concessionaris en tres versions: la Gold Wing estàndard, la Gold Wing Tour amb top box i la Gold Wing Tour amb canvi DCT (transmissió de doble embragatge) i airbag.
Entre les principals característiques trobem:
- Panell de control: La instrumentació de la cabina aporta al pilot tota la informació que necessita. Destaca la pantalla TFT de 7 polzades amb control d’àudio, navegador, Bluetooth, control per veu, gestió del HSTC, ajust de les suspensions, connectivitat, USB, control de creuer, gestió de les diferents modalitats de conducció…
- Té capacitat més que suficient per a l’equipatge i al top box hi ha espai per a dos cascos integrals.
- El nou parabrises ofereix una protecció perfecte contra el vent. Tan l’altura com l’angle es poden ajustar mitjançant un botó situat al manillar esquerre. És capaç de memoritzar les teves posicions preferides i auto-ajustar-se a les mateixes.
- Clau intel·ligent: No cal desbloquejar manualment les maletes perquè elles mateixes detecten la presència de la clau intel·ligent a mesura que t’hi apropes. El mateix passa per engegar la moto: només cal pitjar el botó Start ja que ella ja ha identificat la clau.
- Aerodinàmica: El nou carenat està dissenyat de manera que talla l’aire i millora la maniobrabilitat de la moto. Aquesta nova aerodinàmica permet que viatjar a velocitat de creuer sigui més confortable, suau i silenciós que mai.
- Seguretat: La GL1800 Gold WIng de 2018 disposa d’importants elements de seguretat. Els pneumàtics incorporen un sensor que detecta la pèrdua de pressió i l’airbag, que trobem en la versió amb DCT, redueix el risc de lesió en cas d’impactes.
Aquesta nova generació del canvi DCT (transmissió de doble embragatge) disposa de 7 velocitats.
El tacte de l’embragatge és únic i la velocitat del canvi i el rang de rpm per canviar de marxa es poden personalitzar en cada modalitat de conducció
Motor
El nou motor de 1833 cc i 6 cilindres horitzontals és una de les característiques més destacades del model de 2018.
Ofereix una potència de 126 cv a 5.500 rpm i una força d’acceleració de 170 Nm de parell a 4.500 rpm, és exactament 6,2 kg més lleuger i compta amb 4 vàlvules per cilindre i culates Unicam que ofereixen un so i unes sensacions úniques.
El consum mitjà de la moto és de 5,6 litres cada 100 km i compta amb un dipòsit de 21 litres de capacitat.
Transmissió
La transmissió és un altre dels elements destacats d’aquesta moto.
Es podrà escollir entre una caixa de canvis convencional de sis velocitats amb embragatge antirrebot o la nova generació de canvis DCT, amb una transmissió de doble engranatge de 7 velocitats.
El DCT permet que els canvis de marxa siguin suaus i ràpids i disposa de tres modalitats de funcionament:
- La modalitat MT permet canviar de marxa manualment amb els botons del manillar.
- La D és la modalitat automàtica ideal per ciutat i autopista.
- Finalment, la S és també una modalitat automàtica però més esportiva, ja que permet al motor augmentar les revolucions abans de pujar de marxa.
Aquest model també està equipat amb parada en ralentí (el motor s’atura quan la moto para i torna a arrancar quan s’acciona l’accelerador), el qual afavoreix l’estalvi de combustible, i assistent d’arrancada en pendent, de manera que no cal preocupar-se per si la moto se’n va cap endarrere o cap endavant.
La nova Gold Wing de 2018 presenta un xassís més lleuger i de fosa d’alumini. Això permet un maneig més àgil de la moto.
El nou model redueix el seu pes en 48 kg respecte la seva predecessora, declarant un total de 365 kg en la versió bàsica.
Suspensió i frenada
A la part davantera hi trobem un sistema de suspensió de doble trapezi un 30% més suau i que garanteix una conducció més segura.
A la part posterior trobem una suspensió de tipus Pro-Arm que funciona amb l’exclusiva disposició Pro-Link que ofereix una gran comoditat.
La precàrrega d’aquest amortidor posterior s’ajusta elèctricament i s’adapta al passatge i equipatge. Disposa de quatre ajustaments diferents.
Pel que fa als frens, equipa dos discos davanters de 320 mm mossegats per pinces de sis pistons i ancoratge radial. A la part posterior trobem un disc de 316 mm i pinça de tres pistons. Està equipada amb un nou ABS regulable amb Dual-CBS.