fbpx
Registra't
Motoristes.cat
  • Comunitat
  • Inici
  • Esdeveniments
  • MotoTurisme
  • Moto Wiki
  • Telegram
  • La Botiga
  • Assegurança
No Result
View All Result
  • Comunitat
  • Inici
  • Esdeveniments
  • MotoTurisme
  • Moto Wiki
  • Telegram
  • La Botiga
  • Assegurança
No Result
View All Result
Motoristes.cat

Factors clau a l’hora de triar un casc per anar en moto

Sergi Senet per Sergi Senet
22 de novembre de 2017
in Seguretat viària, Equipament
131 7
0
Home Seguretat viària
438
SHARES
2.3k
VIEWS
FacebookTwitterWhatsappTelegram

Analitzem els elements més importants a tenir en compte per triar correctament aquesta peça.

No és estrany veure com un motorista que acaba de comprar la seva nova muntura intenta estalviar una mica comprant amb un casc de baixa qualitat.

Advertisement Banner

Aquesta classe de comportaments són en realitat imprudències greus. El casc és un dels components responsables de la seguretat del pilot (o passatger) més importants.

“Quan es tracta del cap tota precaució és poca”

Per aquest motiu no podem estalviar recursos al comprar-nos el casc, ja que en aquest sentit és fonamental tenir un nivell de protecció elevat.

Per mirar de posar el nostre granet de sorra a favor d’una correcta tria i ús del casc a continuació us oferim una petita guia per tal de poder fer una elecció òptima.

Tipologia

De cascs per moto n’hi ha de molts tipus, però centrant-nos més concretament en les motocicletes per circular en carretera, a grans trets els podríem diferenciar entre cascs oberts, integrals i convertibles.

De tipus Jet

En termes de seguretat, el casc obert o jet no és un tipus de casc aconsellable, encara que sigui només per ús urbà o trajectes curts.

Com a anècdota personal, una vegada un infermer d’ambulàncies de Barcelona em va comentar la seva indignació en vers a aquests cascs, explicant-me la gran quantitat d’accidents que havia vist amb conseqüències greus que es podrien haver evitat equipant-se un casc integral.

“Una gran quantitat d’accidents greus es podrien evitar equipant un casc integral”

Per augmentar una mica més la protecció del casc obert va sorgir el semi-jet, que compta amb una pantalla complerta que cobreix la cara.

Modulars

Tot i així, l’alternativa més intel·ligent als cascs oberts són els cascs convertibles.

Aquests, com el seu nom indica, compten amb una part frontal abatible que s’aixeca i queda amb la cara descoberta. De tota manera ens agradaria assenyalar que la posició Jet només seria recomanable quan baixem de la moto o estem aturats, per exemple quan ens aturem a la gasolinera o entrem al forn a comprar pa.

Tot i així aquests cascs modulars solen tenir preus més elevats, per la qual cosa si en trobeu algun d’econòmic convé desconfiar de la seva qualitat, i sobretot dels materials del casc, dels quals parlarem a continuació.

Integrals

Com ja haureu imaginat, els cascs de moto que més ens agradaria recomanar són els integrals, encara que com veurem a continuació tampoc són perfectes.

Dins aquesta família trobem cascs més compactes i aerodinàmics enfocats a una conducció esportiva i d’altres de més còmodes, alguns inclús amb pantalla solar i/o preparats per inserir-hi intercomunicadors i els quals estan més enfocats a la conducció Touring.

“És important que quan adquiriu el vostre casc nou tingueu clar quin ús li voleu donar i demaneu assessorament en aquest sentit”

Materials

Bàsicament trobem dos tipus de materials al mercat dels cascs: els composts de plàstic i els composts de fibra.

Ja sigui un plàstic o un altre, o una barreja de plàstics com se s’estila actualment, aquests cascs normalment són més econòmics però d’una qualitat menor.

El motiu és que les capacitats del plàstic per absorbir i repartir l’energia de l’impacte són molt menors respecte a la fibra. En cas de patir un cop, l’impacte passa cap a l’interior del casc o inclús pot arribar a trencar-lo.

“s’ha de tenir en compte que un casc de plàstic, a diferència d’un de fibra, té data de caducitat”

Això es deu a que amb el pas del temps el plàstic es fa malbé i perd les propietats físiques que tenia en un inici.

Pensem, per exemple, en la típica cadira de plàstic de jardí. Aquestes cadires solen ser flexibles quan les comprem, però a causa del sol al cap del temps s’esmicolen només exercir-li una mica de pressió. El mateix, però sense ser tant exagerat, passa amb els cascs de plàstic.

La millor alternativa serà un casc de fibra, ja que protegirà més i mantindrà les seves propietats durant el temps.

De fet, és important fixar-nos si els interiors són desmuntables, ja que si el casc no pateix un cop fort, és probable que haguem de canviar abans els interiors que no pas el casc sencer.

Talles

Tal i com passa en la roba, les talles de casc també solen variar una mica segons la marca.

És molt arriscat comparar les mides d’un casc per Internet si no coneixem la nostra talla exacta, ja que encara que es tracti d’un casc de molta qualitat, si no és de la nostra talla perdrà tota l’eficàcia.

Un altre error comú és escollir una talla més gran de la que ens correspon perquè és més confortable.

Un casc ens ha d’estrènyer, sobretot de la zona de les galtes, on s’acabarà donant molt.

Una manera de guiar-se és per la zona del front o la templa, on hem de sentir pressió, però sense arribar al punt de que ens faci mal.

També hi ha marques que ofereixen la possibilitat de canviar parts interiors per aconseguir una subjecció perfecte. Si noteu que el vostre casc es mou lleugerament, és important que consulteu si aquesta opció és possible.

Tags: cascsequipamentseguretattriar el casc correcte
Share175Tweet110SendShare
Previous Post

Aplicacions d’interès per si sortim de ruta sense companyia

Next Post

Un canvi de pneumàtics a favor de la lluita contra el càncer

Next Post
Promoció de pneumàtics a favor de la lluita contra el càncer

Un canvi de pneumàtics a favor de la lluita contra el càncer

KTM 790 DUKE 2018, una llaminadura pels amants de la conducció

KTM 790 DUKE 2018, una llaminadura pels amants de la conducció

  • Trending
  • Comments
  • Latest
Mapes de rutes en moto per Catalunya

Mapes de rutes en Moto per Catalunya

2 de juny de 2022
“100Colls”: Tres dies de ports i colls de muntanya en moto per Catalunya

“100Colls”: Tres dies de ports i colls de muntanya en moto per Catalunya

17 de març de 2022
Com va ser la primera edició de la 100 Colls?

Com va ser la primera edició de la 100 Colls?

18 de maig de 2022
Compra conjunta d’Armilles amb Airbag

Compra conjunta d’Armilles amb Airbag

22 de juliol de 2021
Tipus d’assegurances de moto

Tipus d’assegurances de moto

18 de setembre de 2021
El Servei Català de Trànsit s’adhereix a la VI Setmana Mundial de les Nacions Unides de Seguretat Viària

Crònica de la Formació 3.0 – Nov. 2022

21 de novembre de 2022
El Servei Català de Trànsit organitza una jornada per commemorar els deu anys del SIAVT

El Servei Català de Trànsit organitza una jornada per commemorar els deu anys del SIAVT

16 de novembre de 2022
Per què és important recórrer a un advocat després de patir un accident automobilístic?

Per què és important recórrer a un advocat després de patir un accident automobilístic?

16 de novembre de 2022
Ducati Streetfighter V4, V4 S i V4 SP2 2023

Ducati Streetfighter V4, V4 S i V4 SP2 2023

21 d'octubre de 2022
Energica Experia 2023, una touring elèctrica de 246 km d’autonomia

Energica Experia 2023, una touring elèctrica de 246 km d’autonomia

20 d'octubre de 2022

Popular



    Som el portal de referència dels motoristes a Catalunya, el punt de trobada a la xarxa dels amants de les motos del nostre territori.

    Etiquetes populars

    accidentalitat accidents Accidents de moto Adventure Barcelona Competició conducció segura Dani Pedrosa DGT Enduro equipament Esdeveniment solidari esdeveniments solidaris Harley Davidson Història honda imprudències Marc Márquez Moto GP MotoGP Moto Guzzi motos elèctriques Motovolta novetats Off-Road offroad robatoris rodes solidàries rutes en moto Rutes solidàries Scooters seguretat seguretat en moto seguretat viària servei català de trànsit sortides en moto successos Toni bou Touring Trail trial Triumph Viatges en moto vídeos Yamaha

    Publicacions recents

    El Servei Català de Trànsit s’adhereix a la VI Setmana Mundial de les Nacions Unides de Seguretat Viària

    Crònica de la Formació 3.0 – Nov. 2022

    21 de novembre de 2022
    El Servei Català de Trànsit organitza una jornada per commemorar els deu anys del SIAVT

    El Servei Català de Trànsit organitza una jornada per commemorar els deu anys del SIAVT

    16 de novembre de 2022
    • About
    • Advertise
    • Privacy & Policy
    • Contact

    © 2022 Motoristes.cat

    No Result
    View All Result
    • Comunitat
    • Inici
    • Esdeveniments
    • MotoTurisme
    • Moto Wiki
    • Telegram
    • La Botiga
    • Assegurança

    © 2022 Motoristes.cat

    Welcome Back!

    Login to your account below

    Forgotten Password?

    Retrieve your password

    Please enter your username or email address to reset your password.

    Log In

    Utilitzem galetes per a oferir-te la millor experiència en la nostra web.

    Podeu esbrinar més sobre quines galetes estem utilitzant o desactivar-les en parèmetres.

    Go to mobile version
    Motoristes.cat
    Resum de privacitat

    Aquest lloc web utilitza galetes per tal de proporcionar-vos la millor experiència d’usuari possible. La informació de les galetes s’emmagatzema al navegador i realitza funcions com ara reconèixer-vos quan torneu a la pàgina web i ajuda a l'equip a comprendre quines seccions del lloc web us semblen més interessants i útils.

    Galetes estrictament necessàries

    Les galetes estrictament necessàries han d'activar-se sempre perquè puguem desar les preferències per a la configuració de galetes.

    Si desactiveu aquesta galeta no podrem desar les preferències. Això vol dir que quan visiteu aquest web, haureu d'activar o desactivar les galetes de nou.