Aquesta naked està inspirada en les motos del Dakar i es caracteritza per el seu equipament electrònic i la seva gran manejabilitat.
Està pensada per oferir un pilotatge tan radical com excitant.
Xassís i subxassís
Té un xassís multitubular fabricat en acer al crom molibdè extremadament resistent i amb recobriment en pols. Tots els components han estat reduïts al mínim essencial, eliminant tots els elements innecessaris.
El subxassís està fet en fosa d’alumini i és on trobem l’airbox. Tal i com passa amb el xassís, evita elements superflus com el plàstic o altres suports addicionals. D’aquesta manera es redueix el pes i es facilita la manejabilitat de la moto.
L’aposta per no utilitzar elements innecessaris sempre que sigui possible una opció més senzilla obeeix al principi de Purity que caracteritza la marca KTM.

El basculant per la seva banda, fabricat també en fosa d’alumini, ha estat optimitzat per aconseguir una major rigidesa i estabilitat, a part d’oferir unes excepcionals característiques de flexió.
Compta amb l’amortidor posterior ancorat directament al basculant, per la qual cosa es redueix la complexitat i les peces a utilitzar.
Electrònica
La KTM 790 DUKE de 2018 combina l’electrònica i el software més avançats del món del motociclisme.
- Modalitats de motor: aquestes modalitats de pilotatge regulen el rendiment i el caràcter de la moto per adaptar-se a les preferències del pilot. Hi ha 4 modalitats de pilotatge: Sport, Street, Rain i Track. La darrera, permet personalitzar la moto, compta amb control de sortida, control de fre motor, minimitza el control de tracció, ofereix un control de l’accelerador totalment directe i desactiva el sistema anti-wheelie.
- Control de tracció de la motocicleta (MTC): el sistema reaccionarà immediatament si la velocitat de gir de la roda posterior és desproporcionada respecte a les condicions de la marxa i actuarà reduint el lliscament de la roda posterior i tornant a la normalitat en funció de la modalitat de pilotatge seleccionada.
- Canvi ràpid Quickshifter +: aquest sistema permet pujar i baixar marxa sense embragar i a qualsevol règim. És un sistema capaç d’entendre i adaptar-se a la teva forma de pilotar.
- Regulador del fre motor (MSR): és un sistema de retenció del motor que funciona al revés que l’MTC. Consisteix en obrir l’accelerador per impedir el lliscament de la roda posterior quan, per exemple, es redueixen molt ràpid les marxes o s’accelera molt bruscament. L’MSR complementa l’embragatge antirrebot i és especialment eficaç en condicions de baixa adherència.
- Mode Supermoto: permet al pilot bloquejar la roda posterior com vulgui i quan vulgui. Ideal per a un pilotatge de Supermoto extrem i per l’execució de derrapatges.
Motor
Motor bicilíndric de 8 vàlvules refrigerat per líquid i 799 cc que ofereix 86 Nm a 8.000 rpm i 105 CV de potència màxima.
El sistema ride-by-wire garanteix un tacte molt refinat i uns baixos nivells de consum i emissions.
En aquestes baixes emissions també hi juga un paper destacat el tub d’escapament de la moto. Està fet d’acer inoxidable i munta un silenciador petit que dóna lloc a un so espectacular.

Detalls tècnics
- Suspensió davantera: forquilla invertida WP de 43 mm i recorregut de 140 mm.
- Suspensió posterior: amortidor WP amb regulador en precàrrega i recorregut de 150 mm.
- Fre davanter: dos pinces de 4 pistons i ancoratge radial mossegant dos discos flotants de 300 mm i bomba radial.
- Fre posterior: pinça de doble pistó. Diàmetre del disc de 240 mm.
- ABS Bosch 9MP
- Pes: 169 kg
- Rodes: pneumàtics esportius sense càmera i muntats en unes llantes d’aliatge. El pes baix de les rodes fa que la moto sigui més lleugera.
- Pantalla TFT: aporta una combinació multicolor d’informació rellevant i expressada de forma molt clara.
- Llums LED: davant i darrere.

Accessoris i equipatge
L’àmplia gamma d’accessoris que ofereix KTM et permetran donar a la teva 790 DUKE l’enfocament que més t’escaigui, ja sigui tirant més cap a l’esportivitat o bé optant per una major comoditat i seguretat.
La 790 DUKE arriba amb una gamma completa de 30 accessoris que podràs incorporar a la moto.