Malgrat que a finals d’any ja fèiem balanç sobre l’accidentalitat que havia afectat al nostre col·lectiu, resulta d’interès dedicar una lectura a les dades finals, que com veieu finalment han augmentat en 10 motoristes morts respecte a l’informe que publicàvem a principis d’octubre.
Les persones que han perdut la vida a la carretera durant el 2017 a Catalunya han augmentat un 9.7 % respecte a l’any anterior, tot i haver descendit un 31,3% respecte al 2010.
En base a les dades facilitades pel Servei Català de Trànsit, al llarg d’aquest 2017 han estat 169 les persones que han perdut la vida en carreteres catalanes, una xifra superior a la que ens oferia l’any 2016, amb 154 víctimes mortals.
Malgrat aquest augment, es manté una davallada del 31,3% de la mortalitat que es registrà l’any 2010 a les nostres carreteres, un any fatídic que sumà 246 morts en vies interurbanes per accidents de trànsit.
Tornant a les 169 víctimes mortals del 2017, 46 d’aquestes eren motoristes, i 11 ciclistes.
Accidents mortals
En referència als sinistres mortals del 2017, se’n comptabilitzen 146, 20 més que l’any 2016. Durant el 2010, per la seva banda, es registraren 212 sinistres mortals a les nostres carreteres.
Ferits greus
Si fem una ullada a les persones que han patit ferides de gravetat al llarg del 2017 en accidents de trànsit, aquestes sumen 773 víctimes, una xifra inferior que la registrada l’any 2016 amb 896 ferits de gravetat. L’any 2010 segueix disparant el registre, amb 1.032 persones accidentades de gravetat en carreteres catalanes.
Accidentalitat per demarcacions
Barcelona i Lleida són les províncies en les quals ha augmentat el nombre de víctimes d’accidents mortals el passat 2017 respecte a l’any anterior. Tarragona, n’ha experimentat una davallada, i Girona es manté estable.
TARRAGONA

BARCELONA

LLEIDA

GIRONA

Aquestes xifres evidencien la necessitat de que el Govern i les Institucions adquireixin consciència de fins a quin punt convé adequar la infraestructura de les nostres carreteres.
Elements com un asfalt en males condicions i uns guarda-rails inadequats (com els que recorren pràcticament la totalitat de les nostres carreteres) segueixen a l’ordre del dia disparant els índex de mortalitat dels motoristes del territori.