La mítica firma americana fa un pas a favor de la mobilitat sostenible
L’empresa, que sempre ha representat un dels perfils més característics i icònics del motociclisme de carrer, comença a interessar-se pel que podria ser el futur de la mobilitat, fins i tot en el món de les dues rodes.
El moviment de Harley Davidson, però, no respon únicament a l’afany d’apropar-se al futur de la mobilitat elèctrica, sinó d’actuar en conseqüència amb un present que no és tant favorable en números com ho havia estat en èpoques anteriors.
Aquesta setmana la companyia ha compartit les xifres de venda dels seus models tradicionals, les quals no han estat positives.
Des de la directiva confirmen que la primera moto elèctrica arribarà al mercat com a molt en 18 mesos.
I és que com comentàvem la situació no admet encantar-se gaire. La marca porta dos anys en els quals les vendes cauen en picat (un 6,7% el 2017 a nivell mundial, i un 8,5% als Estats Units).
Amb això i arran dels mals resultats numèrics d’aquesta setmana, Harley Davidson ja ha confirmat que tancarà la planta que tenen a Kansas City, que donava feina a 800 treballadors. D’aquests, 450 seran reubicats a la planta que tenen a Pennsylvania.
Encara no hi ha detalls oficials sobre la primera moto elèctrica de Harley Davidson, però davant l’ambiciós calendari que han marcat, entenem que no tardaran en donar a conèixer més informació del nou model. Tanmateix s’espera que sigui un model Premium de la marca, de tal manera que no ens sorprendria que el preu fos elevat.
Harley Davidson Livewire
Si volem fer-nos una idea de cap a on poden anar els trets del nou model podem fer una ullada a un prototip que Harley Davidson va llançar l’any 2014, i que donava a entendre el rumb que pretenia emprendre la icònica marca.
D’aquest prototip se’n van fabricar fins a 36 unitats, les quals van anar de gira pel continent americà a fi de donar-se a conèixer, i deixar-se provar, des de peu de carretera.