El govern municipal de la ciutat comtal està decidit en allunyar les motos de les voreres, on és costum aparcar-hi.
Com a alternativa plantegen als seus conductors aparcar en pàrquings subterranis, a fi efecte d’alliberar les voreres pels vianants.
Aquesta operació passa per adaptar les polítiques dels aparcaments repartits al llarg de la ciutat. És per aquest motiu que des de l’àrea d’Ecologia Urbana i Mobilitat del govern de Colau s’insta a les tres grans corporacions d’aparcaments a que hi col·laborin a través de tarifes, ofertes i promocions dedicades als motoristes.
Tot plegat podria semblar que va a llarg plaç, però no és així. A diversos punts de la ciutat com ara Via Laietana, Plaça Urquinaona o els Jardinets de Gràcia (zones en que la presència de motos aparcades és molt elevada), ja s’estan portant a terme algunes mesures per dissoldre la presència de motos a les voreres. En altres zones, els motoristes de moment van trobant-se avisos de la Guàrdia Urbana al manillar.
Als carrers de Barcelona hi ha un aparcament disponible per cada 4.000 motos.
Serà de manera progressiva que s’aniran alliberant les voreres de la ciutat, de tal manera que cada mes s’incorporarà, a cada districte, una nova zona amb les noves polítiques d’aparcament.
La normativa vigent avui dia a Barcelona estableix, en referència als aparcaments de moto, que quan no hi ha possibilitat d’aparcar als aparcaments de motos degudament senyalitzats, i sempre que no estigui prohibit expressament amb alguna senyalització, es podrà aparcar a les voreres si es compleixen una sèrie de condicions, com ara: disposar d’una vorera d’entre 3 i 6 metres d’amplada, situar la moto en paral·lel a la vorera i sense obstruir elements d’interès com sortides de pàrquing, contenidors i papereres, etc.
En marxa a Urquinaona, Jardinets de Gràcia, Via Laietana, places de Francesc Cambó, la Catedral, Hospital de Sant Pau i carrer Joan Güell.
Des de Saba, l’empresa que gestiona 38 pàrquings de la capital, esmenten que ja han posat en marxa les primeres mesures en sis de les seves instal·lacions. En aquestes zones, esmenten, es molt freqüent que els motoristes hi aparquin de manera irregular.
Les mesures que han començat proposant són les següents:
- Abonament diürn de 29 a 39 €/mes (Si es contracten tres mesos, un és gratuït).
- Redueixen el cost de la tarifa de rotació, de 80 cèntims a la meitat.
Des de la conselleria de Mobilitat expliquen que la raó de tot plegat rau en afavorir la qualitat de pas dels vianants per les voreres, i esmenten que el Pròxim Pla de Mobilitat Urbana (PMU), determinarà la cura que cal tenir dels vianants a la ciutat, i es fomentaran els desplaçaments a peu.