Aquest pla, que va aprovar-se al juny de l’any passat, esdevé un instrument tècnic del Govern que planteja impulsar una sèrie d’accions, de recursos i de mesures a fi efecte de minvar l’accidentalitat a les nostres carreteres.
Si fem una ullada a les xifres, ens trobem que al 2017 van perdre la vida a les carreteres catalanes 169 persones, 46 de les quals eren motoristes.
El document, de 89 pàgines, es troba inclòs al PESV (Pla estratègic de Seguretat Viària) 2014-2010. El seu objectiu és reduir a la meitat les víctimes mortals respecte a les de l’any 2010, tot seguint les directrius fixades per la UE.
Al mateix temps, la meta principal del Pla de Seguretat Viària 2017-2019 és reduïr un 45% les persones que perdin la vida l’any 2019, en contraposició també a les víctimes mortals de l’any 2010.
Les metes específiques del PSV 2017-2019 són disminuir:
-
Un 36% el nombre de persones ferides de gravetat amb seqüeles irreparables;
-
Un 54% la quantitat d’infants que perden la vida;
-
Un 18% els motoristes que resulten morts o ferits greus;
-
Un 27% les persones mortes per atropellament;
-
Un 18% la quantitat de persones mortes o ferides de gravetat en jornada i en els trajectes d’anada i tornada de la feina;
-
Un 9% de persones en la tercera edat que perden la vida a la carretera.
-
Finalment es promou un major ús de la bicicleta que, alhora no suposi una major nombre d’accidents.