L’evolució de l’estil de les motocicletes de 125cc

El sector de les motos de 125 cc ha experimentat força canvis al llarg de l'última dècada, especialment dins de l'àmbit legislatiu.

14 anys amb el permís convalidat

Des de l’any 2004, a partir de la llei que afegeix al carnet B1 la possibilitat de conduir una motocicleta de 125cc amb experiència de 3 anys de conducció de cotxe, han sorgir moltíssimes opcions dins el sector del motociclisme d’aquesta cilindrada. I en aquest article ens agradaria parlar de les modes d’aquests anys, i de com ha afectat el tipus de necessitat a les gammes de les marques.

De categoria escola a categoria de batalla

Al principi, la motocicleta de 125cc era un sector encarat a la gent jove, on es passava de les primeres 49cc a emprendre el camí de les motocicletes de gran cilindrada. Les motos de carretera, com la Honda CBR125 era la reina en les ciutats i extraradis, gràcies en part per ser també l’any de Valentino Rossi, i del nostre Sete Gibernau.

Posteriorment, i gràcies com hem comentat a la modificació de la llei, la gent veu una solució a la necessitat d’arribar als centres de les ciutats o a la feina de forma ràpida, àgil i fins i tot estalviant. Comencen a sorgir nous models i marques especialitzades de scooters, com les Daelim o kymco, i neixen les Maxiscooter amb motor superiors.

Imitant a les més grans

Els estils es van canviant i reconvertint, i fins i tot retrobant-se; parlem de les típiques clàssiques Vespa, motocicletes de competició, noves custom que copien l’esperit de les grans motocicletes americanes o les actualitzades “cafè racer” britàniques. Fins fa uns anys, les tipus “naked” eren les més venudes i novament, agafant de referent les motos de gran cilindrada, les tipus trail guanyen aquest status.

Un futur ple de possibilitats

Queda clar que en el sector les marques i models han anat variant: Unes desapareixent (marques com Derbi o Montesa, que ressorgeixen de la mà d’altres cases ) i d’altres han anat sorgint, a causa de fortes crisis i de noves tecnologies. I així serà també d’ara endavant i seguint les tendències del futur, on ja s’estan introduint des de fa uns anys els nous motors elèctrics, les motos de dues rodes davanteres, etc.

Darrers articles

Articles relacionats