14 anys amb el permís convalidat
Des de l’any 2004, a partir de la llei que afegeix al carnet B1 la possibilitat de conduir una motocicleta de 125cc amb experiència de 3 anys de conducció de cotxe, han sorgir moltíssimes opcions dins el sector del motociclisme d’aquesta cilindrada. I en aquest article ens agradaria parlar de les modes d’aquests anys, i de com ha afectat el tipus de necessitat a les gammes de les marques.
De categoria escola a categoria de batalla
Al principi, la motocicleta de 125cc era un sector encarat a la gent jove, on es passava de les primeres 49cc a emprendre el camí de les motocicletes de gran cilindrada. Les motos de carretera, com la Honda CBR125 era la reina en les ciutats i extraradis, gràcies en part per ser també l’any de Valentino Rossi, i del nostre Sete Gibernau.
Posteriorment, i gràcies com hem comentat a la modificació de la llei, la gent veu una solució a la necessitat d’arribar als centres de les ciutats o a la feina de forma ràpida, àgil i fins i tot estalviant. Comencen a sorgir nous models i marques especialitzades de scooters, com les Daelim o kymco, i neixen les Maxiscooter amb motor superiors.
Imitant a les més grans
Els estils es van canviant i reconvertint, i fins i tot retrobant-se; parlem de les típiques clàssiques Vespa, motocicletes de competició, noves custom que copien l’esperit de les grans motocicletes americanes o les actualitzades “cafè racer” britàniques. Fins fa uns anys, les tipus “naked” eren les més venudes i novament, agafant de referent les motos de gran cilindrada, les tipus trail guanyen aquest status.
Un futur ple de possibilitats
Queda clar que en el sector les marques i models han anat variant: Unes desapareixent (marques com Derbi o Montesa, que ressorgeixen de la mà d’altres cases ) i d’altres han anat sorgint, a causa de fortes crisis i de noves tecnologies. I així serà també d’ara endavant i seguint les tendències del futur, on ja s’estan introduint des de fa uns anys els nous motors elèctrics, les motos de dues rodes davanteres, etc.