Site icon Motoristes.cat

Victòria aclaparadora de Marc Màrquez a Lemans

Márquez

Márquez

El tro de Cervera no perdona i es posiciona a 36 punts d’avantatge respecte a Viñales

Amb només cinc carreres disputades al vigent campionat, Márquez suma la tercera victòria consecutiva en un circuit que, de manera històrica, afavoria a Yamaha. El Cerverí ha dominat la carrera de manera còmode des d’una primera posició ben consolidada.

De fet, l’únic repte amb el que s’ha trobat el pilot català ha estat tot just després de la sortida, quan els dos pilots de Ducati li han intentat complicar les coses. D’una banda Johann Zarco l’avançava al límit a la segona corba, i de l’altra, Jorge Lorenzo apretava molt fort.

Jocs de compostos molt variats

Pel que fa als pneumàtics la tria ha estat bastant variada a Lemans. Dovizioso i Zarco han escollit mig davanter i tou posterior; i Petrucci i Lorenzo duien compostos tous a ambdues rodes. Márquez, en canvi, ha preferit dur posterior i mig davanter.

La composició dura del pneumàtic posterior del Marc ha fet que rodés amb calma mentre escalfava la goma. Per contra, Petrucci i Lorenzo s’han mostrat mes agressius ocupant de manera molt provisional les primeres posicions.

Poc després Dovizioso i Zarco anaven a terra precisament per una pèrdua d’adherència dels pneumàtics i aquesta agressivitat poc meditada. Resulta curiós que no es mostressin més prudents després de l’accidentalitat per falta d’adherència que ha presentat el circuit al llarg del cap de setmana.

El cerverí no perdona cap opció que el pugui portar a la capçalera

A continuació Marc Márquez s’ha enganxat a roda a Lorenzo, a l’espera d’una oportunitat per recuperar conquistar la ja definitiva primera posició. De fet el cerverí ha aprofitat una escletxa tant ínfima per avançar que el pilot mallorquí ha hagut de maniobrar per no xocar amb el d’Honda.

El pilot català ha demostrat una vegada més que està en plena forma, que té unes aptituds i un instint innats per aquesta disciplina, i que té molt i molt per demostrar damunt la pista. Malgrat la fase inicial en la que es troba el calendari de MotoGP, comença a dibuixar-se un domini del mundial en forma de 93.

Exit mobile version