fbpx
Registra't
Motoristes.cat
  • Comunitat
  • Inici
  • Esdeveniments
  • MotoTurisme
  • Moto Wiki
  • Telegram
  • La Botiga
  • Assegurança
No Result
View All Result
  • Comunitat
  • Inici
  • Esdeveniments
  • MotoTurisme
  • Moto Wiki
  • Telegram
  • La Botiga
  • Assegurança
No Result
View All Result
Motoristes.cat

Consells per fer sortides en grup amb moto

Josep CMX per Josep CMX
25 de febrer de 2020
in El Box de CMX, Guies, Rutes i esdeveniments
137 1
0
Home El Box de CMX
438
SHARES
2.3k
VIEWS
FacebookTwitterWhatsappTelegram

Ja tenim el bon temps aquí i les ganes de treure la moto i fer sortides amb els amics augmenten.

Advertisement Banner

Si sou dels que voleu organitzar sortides i fer kilòmetres per anar a esmorzar, a dinar o  fer tirades que engloben diferents dies de ruta, us donaré una sèrie de consells.

Fer un grup de motoristes per fer sortides no es tant fàcil. Molts es pensen que és quedar amb els amics o coneguts i vinga, a fer kilòmetres.

Però si per desgràcia passa alguna cosa… la culpa sempre serà teva, per no organitzar bé una sortida i no ser tant curós com ho podries haver estat.

Comencem amb els preparatius!

Per experiència pròpia, el primer que un ha de fer és intentar no ser l’únic organitzador de la sortida, i intentar fer-la amb un mínim de gent.

Quan tens format el grup (personalment a mi m’agrada ser un mínim de 2 a màxim 4) cal començar a pensar en quina ruta es farà.

Un cop haguem decidit a on anirem, cal mirar els restaurants i triar-los amb temps. Ens interessa que tingui espai suficient a les instal·lacions, una zona per poder estacionar amb facilitat, preu, etc.

Després, ens toca fer propaganda de la sortida, compartir-ne l’hora, el dia i el lloc, i fins i tot afegir un mapa de la ruta, a més de límit de participants si la fem. També inclourem el número de telèfon i el nom dels organitzadors, o al menys el d’un d’ells, i a ser possible avisarem del preu del menú.

Rols i tasques dels organitzadors

Cada organitzador ha de tenir un rol i ha de conèixer la tasca que li correspon com a tal. Aquests rols els dividirem en tres:

  • Organitzador punta o cap de marxa. És l’organitzador que es posa al cap davant del grup i marca el ritme i les parades.
  • Organitzador del centre o d’enllaç . És l’organitzador o organitzadors que es col·loquen entre mig del grup, per tal de controlar tant l’inici com el final, i han de ser visibles per el cap de marxa i per l’últim pilot.
  • Organitzador de cua o últim pilot. És l’últim organitzador, el qual ha de ser qui tanca el grup i no deixar mai sols a aquells pilots que el seu ritme és inferior als altres. Si cal, es posarà davant dels pilots que tenen un ritme més baix, perquè aquests el segueixin i no es perdin en alguna intersecció.

És interessant que els organitzadors portin elements fàcils de veure per ser reconeguts, com ara armilles reflectants o colors viu com el groc fluor. D’aquesta manera, amb un cop de retrovisor, poden ser de fàcil reconeixement per el cap de la marxa. També és interessant la possibilitat de portar uns intercomunicadors amb la mateixa freqüència, per poder estar en tot moment comunicats entre uns i altres.

Un cop s’ha decidit el rol de cada organitzador, aquests han de conèixer la carretera per on passaran, els punts de control i de parada per poder omplir els dipòsits i descansar.

A dia d’avui no fa falta que memoritzem tots els noms de les carreteres o pobles, ja que gracies a les APP i GPS, és força senzill poder dur un mapa que en tot moment ens marqui per on hem de passar

Formació del grup

Si la sortida ha estat exitosa i ens trobem una quantitat desmesurada de participants (30, 40, etc.), perquè no hem posat límit, el meu consell es que els grups es divideixin amb un màxim de 10 pilots cada un. D’aquesta manera en les interseccions, rotondes, semàfors, etc. el bloc de motoristes no es trencarà amb tanta facilitat, i serà més senzill mirar pel retrovisor i veure tot el grup.

Una de les maneres més fàcils per poder veure totes les motos en un breu temps pel retrovisor, és col·locant-se les motos en forma de serra o ziga zaga, encara que cal recordar que la llei ens obliga a circular per la dreta de la carretera.

Si el grup és de 10 o 15 motos, la col·locació tant del cap de marxa com l’últim pilot és lògica i no cal entra en molt detall, però i l’enllaç o enllaços?

La figura de l’ enllaç o organitzadors del centre és força complicada, ja que és qui controla que el grup no es trenqui, i si és així, (perquè els del davant son més ràpids que els del darrere) ha de mantenir la distància visual entre els dos grups. Això ha de ser així perquè els que estan quedant-se despenjats, en tot moment el tinguin com a referència sense perdre’l de vista i ell no perdi de vista al grup del davant.

Un truc per  evitar el trencament, seria col·locar les motos amb menys cilindrada, cavalls o experiència, darrere de l’organitzador punta. D’aquesta manera tot el grup s’adapta a ells.

En cas d’incident

Si durant la sortida sorgeix un incident, serà l’últim pilot qui es quedarà amb la persona que ha tingut el problema, per tal de que aquest no quedi mai sol, pugui senyalar el punt de l’incident o demanar auxili. Amb el telèfon, aquest informarà als altres membres del grup de la rellevància del motiu de l’aturada, i de si cal retornar i anul·lar la sortida, continuar, o que l’enllaç desfaci el camí per tal d’ajudar.

Cal recordar que quan fem una sortida la fem per gaudir-la, però s’ha de tenir clar que si ets qui l’organitza, recau en tu la responsabilitat de que surti tot bé, i de donar una garantia de seguretat per a tots els participants.

Per tant, un ha de ser conscient que no pot circular com si anés sol o pensant que els altres ja vindran i oblidar-se de la responsabilitat. Si no la tens, és millor que no organitzis res, i que siguis un participant més en tantes sortides de diumenge que es fan per la carretera.

Repassem els consells:

  • Ser més d’un organitzador.
  • Que cada organitzador tingui clar quin és el seu rol i posició en el moment d’iniciar la ruta.
  • Que els components de l’ organització tinguin a mà un GPS, APP, o llegenda que els indiqui el camí a seguir.
  • Utilitzar elements reflectants i intercomunicadors entre l’organització.
  • Intentar posar els motoristes amb menys experiència darrere del cap de la marxa.
  • Marcar unes parades per el recompte dels pilots (és aconsellable a cada canvi de carretera, desviament o entrada de poble aprofitant que reduïm la velocitat).
  • Informar degudament als participants del dia, hora i punt de sortida, de la ruta a fer, del restaurant on ens aturarem i del telèfon dels organitzadors.
  • Tenir ben carregada la bateria del telèfon (o endollat a la moto), diners en metàl·lic, dipòsit de la moto ple i el dipòsit personal buit.

Espero que aquests punts us siguin d’interès, d’ajuda i millora per continuar amb les vostres sortides “domingueres” amb els vostres companys, clubs o grups “moteros”.

Josep CMX

Tags: Organitzar grups de motosorganitzar rutes en motoorganitzar sortides en motorutes en motosortides en moto
Share175Tweet110SendShare
Previous Post

Un nou sistema per evitar caigudes en moto: El gas a pressió

Next Post

Les motos de baixa cilindrada europees: Qualitat, història i tendència

Next Post
Fotografia de Karen Roe

Les motos de baixa cilindrada europees: Qualitat, història i tendència

Valentino Rossi a l'IRTA TEST de Jerez

Què està passant al BOX de Yamaha?

  • Trending
  • Comments
  • Latest
Mapes de rutes en moto per Catalunya

Mapes de rutes en Moto per Catalunya

2 de juny de 2022
“100Colls”: Tres dies de ports i colls de muntanya en moto per Catalunya

“100Colls”: Tres dies de ports i colls de muntanya en moto per Catalunya

17 de març de 2022
Com va ser la primera edició de la 100 Colls?

Com va ser la primera edició de la 100 Colls?

18 de maig de 2022
Compra conjunta d’Armilles amb Airbag

Compra conjunta d’Armilles amb Airbag

22 de juliol de 2021
Tipus d’assegurances de moto

Tipus d’assegurances de moto

18 de setembre de 2021
El Servei Català de Trànsit s’adhereix a la VI Setmana Mundial de les Nacions Unides de Seguretat Viària

Crònica de la Formació 3.0 – Nov. 2022

21 de novembre de 2022
El Servei Català de Trànsit organitza una jornada per commemorar els deu anys del SIAVT

El Servei Català de Trànsit organitza una jornada per commemorar els deu anys del SIAVT

16 de novembre de 2022
Per què és important recórrer a un advocat després de patir un accident automobilístic?

Per què és important recórrer a un advocat després de patir un accident automobilístic?

16 de novembre de 2022
Ducati Streetfighter V4, V4 S i V4 SP2 2023

Ducati Streetfighter V4, V4 S i V4 SP2 2023

21 d'octubre de 2022
Energica Experia 2023, una touring elèctrica de 246 km d’autonomia

Energica Experia 2023, una touring elèctrica de 246 km d’autonomia

20 d'octubre de 2022

Popular



    Som el portal de referència dels motoristes a Catalunya, el punt de trobada a la xarxa dels amants de les motos del nostre territori.

    Etiquetes populars

    accidentalitat accidents Accidents de moto Adventure Barcelona Competició conducció segura Dani Pedrosa DGT Enduro equipament Esdeveniment solidari esdeveniments solidaris Harley Davidson Història honda imprudències Marc Márquez Moto GP MotoGP Moto Guzzi motos elèctriques Motovolta novetats Off-Road offroad robatoris rodes solidàries rutes en moto Rutes solidàries Scooters seguretat seguretat en moto seguretat viària servei català de trànsit sortides en moto successos Toni bou Touring Trail trial Triumph Viatges en moto vídeos Yamaha

    Publicacions recents

    El Servei Català de Trànsit s’adhereix a la VI Setmana Mundial de les Nacions Unides de Seguretat Viària

    Crònica de la Formació 3.0 – Nov. 2022

    21 de novembre de 2022
    El Servei Català de Trànsit organitza una jornada per commemorar els deu anys del SIAVT

    El Servei Català de Trànsit organitza una jornada per commemorar els deu anys del SIAVT

    16 de novembre de 2022
    • About
    • Advertise
    • Privacy & Policy
    • Contact

    © 2022 Motoristes.cat

    No Result
    View All Result
    • Comunitat
    • Inici
    • Esdeveniments
    • MotoTurisme
    • Moto Wiki
    • Telegram
    • La Botiga
    • Assegurança

    © 2022 Motoristes.cat

    Welcome Back!

    Login to your account below

    Forgotten Password?

    Retrieve your password

    Please enter your username or email address to reset your password.

    Log In

    Utilitzem galetes per a oferir-te la millor experiència en la nostra web.

    Podeu esbrinar més sobre quines galetes estem utilitzant o desactivar-les en parèmetres.

    Go to mobile version
    Motoristes.cat
    Resum de privacitat

    Aquest lloc web utilitza galetes per tal de proporcionar-vos la millor experiència d’usuari possible. La informació de les galetes s’emmagatzema al navegador i realitza funcions com ara reconèixer-vos quan torneu a la pàgina web i ajuda a l'equip a comprendre quines seccions del lloc web us semblen més interessants i útils.

    Galetes estrictament necessàries

    Les galetes estrictament necessàries han d'activar-se sempre perquè puguem desar les preferències per a la configuració de galetes.

    Si desactiveu aquesta galeta no podrem desar les preferències. Això vol dir que quan visiteu aquest web, haureu d'activar o desactivar les galetes de nou.