fbpx
Registra't
Motoristes.cat
  • Comunitat
  • Inici
  • Esdeveniments
  • MotoTurisme
  • Moto Wiki
  • Telegram
  • La Botiga
  • Assegurança
No Result
View All Result
  • Comunitat
  • Inici
  • Esdeveniments
  • MotoTurisme
  • Moto Wiki
  • Telegram
  • La Botiga
  • Assegurança
No Result
View All Result
Motoristes.cat

Què està passant al BOX de Yamaha?

Josep CMX per Josep CMX
31 de maig de 2018
in Competició, Successos
129 9
0
Home Competició
438
SHARES
2.3k
VIEWS
FacebookTwitterWhatsappTelegram

Hola motoristes, un dia més estem aquí per parlar una mica de tot. Avui toca sobre motGP i del que està passant en el BOX de Valentino Rossi i Maverick Viñales.

Advertisement Banner

Si ets un seguidor, hauràs vist que les “Yamahes” oficials estan passant moments dolents, i és que les classificacions en les carreres no son positives, fins i tot pilots que en teoria corren amb la mateixa marca però diferent equip i amb pressupost inferior, estan traient millors resultats.

Així doncs, què està passant? Com és que els dos pilots més punters de Yamaha no estan obtenint els resultats esperats?

Potser entrar en el Box i conèixer la problemàtica i secrets del equip és una missió impossible, però gracies a les filtracions dels propis pilots, podem entendre quina és a dia d’avui una de les claus del perquè no estan funcionant.

Personalment (i qui em coneix ho sap) no soc un simpatitzant de VR46, i tot ve de quan ja corria amb l’Aprilia 125cc.

Però com diu la dita en castellà: “Lo valiente no quita lo cortés” i he de dir, que per molt que no m’agradi, que és un dels millors pilots, encara a dia d’avui, que està a la graella del mundial. I si ell comenta un tema, com el de la centraleta, pot ser algú de YAMAHA li tindria que fer cas.

Fa uns anys (2012-13) es va modificar el reglament per incorporar una centraleta única per a tots els equips de motGP: la Magneti Marelli (ECU).

Aquesta centraleta fa que els costos en la electrònica de les motos sigui més igualat entre les motos satèl·lits i les oficials i així el campionat sigui més emocionant.

Però que esta passant a Yamaha i la seva centraleta?

Mentre les altres marques i equips tenen un enginyer de la empresa Magneti Marelli treballant amb ells per fer funcionar la ECU, Yamaha està apostant perquè els seus enginyers siguin els únics en treballar-la.

VR46 ja ha comentat en diferents ocasions, que està preocupat, ja que es sent còmode damunt de la Yamaha de 2018, no te queixa del motor, ni d’entrar la moto dins de la corba, ni tant sols amb la suspensió o frens,  però amb l’electrònica els enginyers de la marca estan barallant-se amb la centraleta Italiana i això esta fent que els resultats tant de Rossi com de Viñales no siguin els esperats.

Rossi ja ha llençat més d’un “recadet” a la marca Nipona, pressionant a aquesta perquè agafi el model de treball de la competència. Però els japonesos, es defensen dient que en el moment que els seus enginyers entenguin la ECU en la moto, podran desenvolupar-la, sense la necessitat de que dins l’equip tinguin una persona aliena a aquest.

Està clar que és una aposta de futur, i sobre això em passen pel cap moltes preguntes com:

  • Aconseguiran la fita que des de la direcció de Yamaha s’han proposat? O per les pressions dels seus pilots i en veure que van en la mateixa direcció de resultats que la temporada passada, copiaran el model de treball dels altres?
  • Què passa amb el mundial: Queda en segon pla en vers a la investigació de la ECU?
  • És prioritari el futur o el present?
  • Quin és l’ambient intern entre els pilots i la marca?
  • És realment aquest el problema de que YAMAHA no estigui competint i tenint millors resultats contra els seus rivals?

Com he dit al inici VR46 no és un pilot el qual tingui la meva simpatia, però com diu un cop més la dita castellana… “Sabe mas el diablo por viejo que por diabló”. Serà cert en aquesta ocasió?

Personalment crec que si, i també crec que la normativa pot canviar i on avui tenim una centraleta Italiana, demà podem tenir una Alemanya, i un cop més a dansar amb la més lletja…

Tu què opines? És aquesta la problemàtica o son altres casos els que fan que en el box de Yamaha no estiguin sortint bé les coses?

Deixa el teu comentari i explica la teva teoria del perquè Yamaha està un pas enrere de les altres.

Josep CMX

Tags: Box de YamahaValentino RossiYamaha MotoGPYamaha Oficial
Share175Tweet110SendShare
Previous Post

Les motos de baixa cilindrada europees: Qualitat, història i tendència

Next Post

L’adéu a un Dan Kneen que ho va donar tot en una de les competicions de motociclisme més ferotges

Next Post
Dan Kneen

L’adéu a un Dan Kneen que ho va donar tot en una de les competicions de motociclisme més ferotges

GP Italia Mugello

Una caiguda de Marc Márquez a Mugello el deixa fora del Gran Premi d’Itàlia.

  • Trending
  • Comments
  • Latest
Mapes de rutes en moto per Catalunya

Mapes de rutes en Moto per Catalunya

2 de juny de 2022
La 100Colls obrirà les inscripcions el proper 3 de març

La 100Colls obrirà les inscripcions el proper 3 de març

20 de febrer de 2023
Els millors trams de revolts per recórrer en moto a Catalunya (i algun de més enllà)

Els millors trams de revolts per recórrer en moto a Catalunya (i algun de més enllà)

23 de febrer de 2023
Com va ser la primera edició de la 100 Colls?

Com va ser la primera edició de la 100 Colls?

18 de maig de 2022
“100Colls”: Tres dies de ports i colls de muntanya en moto per Catalunya

“100Colls”: Tres dies de ports i colls de muntanya en moto per Catalunya

17 de març de 2022
La importància de mantenir la moto en bon estat per evitar accidents

La importància de mantenir la moto en bon estat per evitar accidents

18 de març de 2023
Aquests són els tipus de motos que podràs pilotar si obtens el carnet A2

Aquests són els tipus de motos que podràs pilotar si obtens el carnet A2

18 de març de 2023
Aquest 2023 Moto Explora torna amb ganes i comencem amb l’edició de Barcelona nord, que tindrà lloc el 22/04/23!

Aquest 2023 Moto Explora torna amb ganes i comencem amb l’edició de Barcelona nord, que tindrà lloc el 22/04/23!

19 de març de 2023
Els millors trams de revolts per recórrer en moto a Catalunya (i algun de més enllà)

Els millors trams de revolts per recórrer en moto a Catalunya (i algun de més enllà)

23 de febrer de 2023
La 100Colls obrirà les inscripcions el proper 3 de març

La 100Colls obrirà les inscripcions el proper 3 de març

20 de febrer de 2023

Popular



    Som el portal de referència dels motoristes a Catalunya, el punt de trobada a la xarxa dels amants de les motos del nostre territori.

    Etiquetes populars

    accidentalitat accidents Accidents de moto Adventure Barcelona Competició conducció segura Dani Pedrosa DGT Enduro equipament Esdeveniment solidari esdeveniments solidaris Harley Davidson Història honda imprudències Marc Márquez Moto GP MotoGP Moto Guzzi motos elèctriques Motovolta novetats Off-Road offroad robatoris rodes solidàries rutes en moto Rutes solidàries Scooters seguretat seguretat en moto seguretat viària servei català de trànsit sortides en moto successos Toni bou Touring Trail trial Triumph Viatges en moto vídeos Yamaha

    Publicacions recents

    La importància de mantenir la moto en bon estat per evitar accidents

    La importància de mantenir la moto en bon estat per evitar accidents

    18 de març de 2023
    Aquests són els tipus de motos que podràs pilotar si obtens el carnet A2

    Aquests són els tipus de motos que podràs pilotar si obtens el carnet A2

    18 de març de 2023
    • About
    • Advertise
    • Privacy & Policy
    • Contact

    © 2022 Motoristes.cat

    No Result
    View All Result
    • Comunitat
    • Inici
    • Esdeveniments
    • MotoTurisme
    • Moto Wiki
    • Telegram
    • La Botiga
    • Assegurança

    © 2022 Motoristes.cat

    Welcome Back!

    Login to your account below

    Forgotten Password?

    Retrieve your password

    Please enter your username or email address to reset your password.

    Log In

    Utilitzem galetes per a oferir-te la millor experiència en la nostra web.

    Podeu esbrinar més sobre quines galetes estem utilitzant o desactivar-les en parèmetres.

    Go to mobile version
    Motoristes.cat
    Resum de privacitat

    Aquest lloc web utilitza galetes per tal de proporcionar-vos la millor experiència d’usuari possible. La informació de les galetes s’emmagatzema al navegador i realitza funcions com ara reconèixer-vos quan torneu a la pàgina web i ajuda a l'equip a comprendre quines seccions del lloc web us semblen més interessants i útils.

    Galetes estrictament necessàries

    Les galetes estrictament necessàries han d'activar-se sempre perquè puguem desar les preferències per a la configuració de galetes.

    Si desactiveu aquesta galeta no podrem desar les preferències. Això vol dir que quan visiteu aquest web, haureu d'activar o desactivar les galetes de nou.