Site icon Motoristes.cat

Què està passant al BOX de Yamaha?

Valentino Rossi a l'IRTA TEST de Jerez

Valentino Rossi a l'IRTA TEST de Jerez

Hola motoristes, un dia més estem aquí per parlar una mica de tot. Avui toca sobre motGP i del que està passant en el BOX de Valentino Rossi i Maverick Viñales.

Si ets un seguidor, hauràs vist que les “Yamahesoficials estan passant moments dolents, i és que les classificacions en les carreres no son positives, fins i tot pilots que en teoria corren amb la mateixa marca però diferent equip i amb pressupost inferior, estan traient millors resultats.

Així doncs, què està passant? Com és que els dos pilots més punters de Yamaha no estan obtenint els resultats esperats?

Potser entrar en el Box i conèixer la problemàtica i secrets del equip és una missió impossible, però gracies a les filtracions dels propis pilots, podem entendre quina és a dia d’avui una de les claus del perquè no estan funcionant.

Personalment (i qui em coneix ho sap) no soc un simpatitzant de VR46, i tot ve de quan ja corria amb l’Aprilia 125cc.

Però com diu la dita en castellà: “Lo valiente no quita lo cortés” i he de dir, que per molt que no m’agradi, que és un dels millors pilots, encara a dia d’avui, que està a la graella del mundial. I si ell comenta un tema, com el de la centraleta, pot ser algú de YAMAHA li tindria que fer cas.

Fa uns anys (2012-13) es va modificar el reglament per incorporar una centraleta única per a tots els equips de motGP: la Magneti Marelli (ECU).

Aquesta centraleta fa que els costos en la electrònica de les motos sigui més igualat entre les motos satèl·lits i les oficials i així el campionat sigui més emocionant.

Però que esta passant a Yamaha i la seva centraleta?

Mentre les altres marques i equips tenen un enginyer de la empresa Magneti Marelli treballant amb ells per fer funcionar la ECU, Yamaha està apostant perquè els seus enginyers siguin els únics en treballar-la.

VR46 ja ha comentat en diferents ocasions, que està preocupat, ja que es sent còmode damunt de la Yamaha de 2018, no te queixa del motor, ni d’entrar la moto dins de la corba, ni tant sols amb la suspensió o frens,  però amb l’electrònica els enginyers de la marca estan barallant-se amb la centraleta Italiana i això esta fent que els resultats tant de Rossi com de Viñales no siguin els esperats.

Rossi ja ha llençat més d’un “recadet” a la marca Nipona, pressionant a aquesta perquè agafi el model de treball de la competència. Però els japonesos, es defensen dient que en el moment que els seus enginyers entenguin la ECU en la moto, podran desenvolupar-la, sense la necessitat de que dins l’equip tinguin una persona aliena a aquest.

Està clar que és una aposta de futur, i sobre això em passen pel cap moltes preguntes com:

Com he dit al inici VR46 no és un pilot el qual tingui la meva simpatia, però com diu un cop més la dita castellana… “Sabe mas el diablo por viejo que por diabló”. Serà cert en aquesta ocasió?

Personalment crec que si, i també crec que la normativa pot canviar i on avui tenim una centraleta Italiana, demà podem tenir una Alemanya, i un cop més a dansar amb la més lletja…

Tu què opines? És aquesta la problemàtica o son altres casos els que fan que en el box de Yamaha no estiguin sortint bé les coses?

Deixa el teu comentari i explica la teva teoria del perquè Yamaha està un pas enrere de les altres.

Josep CMX

Exit mobile version