fbpx
Registra't
Motoristes.cat
  • Comunitat
  • Inici
  • Esdeveniments
  • MotoTurisme
  • Moto Wiki
  • Telegram
  • La Botiga
  • Assegurança
No Result
View All Result
  • Comunitat
  • Inici
  • Esdeveniments
  • MotoTurisme
  • Moto Wiki
  • Telegram
  • La Botiga
  • Assegurança
No Result
View All Result
Motoristes.cat

L’equipament mínim obligatori del motard

Josep CMX per Josep CMX
28 de febrer de 2020
in General, El Box de CMX, Equipament
129 9
0
Home General
438
SHARES
2.3k
VIEWS
FacebookTwitterWhatsappTelegram

Hola motoristes,

Advertisement Banner

Quants de vosaltres coneixeu algun company que tingui una moto i només té un casc d’equipament?

És molt freqüent veure companys amb una moto, sigui de la cilindrada que sigui, que com a equipament només tenen un casc.

Algunes de les excuses més comuns son: “per anar per ciutat no fa falta anar tant equipat”, o “no tinc més pressupost per gastar”…

Segur que n’heu sentit alguna més, però aquestes son les principals.

I amb aquesta excusa pots estar mesos utilitzant la moto dia si i dia també, sense ser conscient del perill que comporten la ciutat i la carretera.

La ciutat, que és on més s’accentua la falta de protecció per part dels usuaris de les motos, resulta que és on més accidents s’acumulen al cap del any. I per desgràcia, no tots els accidents son lleus.

A dia d’avui, no hi ha excusa per no anar mínimament equipat.

Em podran dir: “no gastarem dues vegades els diners per comprar una marca modesta, per més tard, comprar l’equipament d’una marca puntera”. A això els responc que mentre estalviem per comprar un producte de primera marca, si caiem per terra, ens adonarem que amb una peça modesta no ens hauríem fet tant mal.

Hi estàs d’acord?

A dia d’avui existeixen moltes empreses dedicades al món de la moto, les quals donen solucions al pilot per poder anar protegit. Fins i tot les marques més reconegudes tenen productes a un preu raonable, i que durant unes temporades et garantiran no fer-te el tatuatge més dolorós de la teva vida si per desgracia toques l’asfalt.

Detallaré el que per mi seria l’equipament bàsic que tot motorista hauria de tenir dins del seu armari i que ha de portar si agafa la moto:

  • Casc integral homologat.
  • Jaqueta i pantalons de cordura 4 temps.
  • Guants.
  • Botes de mitja canya.
  • Pantalons texans de KEVLAR

A partir d’aquesta base podem continuar ampliant l’armari, com per exemple incorporant el sotacasc, el protector de la columna vertebral, un joc de guants contraris als que ja tenim, un mono de pell d’una o dues peces, botins, etc.

Sobre la base que he comentat, segons la moto que un té i l’ús d’aquesta, fins i tot podríem reduir alguna peça o canviar-ne la prioritat

Per la gent que utilitza la seva moto exclusivament per la ciutat, una combinació excel·lent seria:

–Casc integral homologat + jaqueta de cordura + guants de pell + pantalons de KEVLAR + botins.

PERQUÈ AQUESTA BASE i no una altra?

Cordura

La cordura és una peça de roba que es pot fer servir durant tot l’any. Aquesta porta normalment un folre de plomes per l’hivern i una membrana impermeable, que possiblement siguin divisibles per separar-les en dies calorosos. Això permet utilitzar la part exterior de la jaqueta amb els tiradors de les cremalleres per tal d’obrir les entrades d’aire i anar més fresquet. Faríem el mateix amb els pantalons de cordura.

A més, en general la cordura surt més econòmica que la pell, i si comences ara en aquest món el que t’interessa és utilitzar la moto, i no tenir-la parada perquè fa fred o plou.

Kevlar

Els pantalons de KEVLAR son una peça de roba que per fora semblen uns texans, però que per dins porten un reforç de KEVLAR el qual ens mantindrà protegits de l’abrasió del asfalt si llisquéssim per damunt d’aquest. És una opció per dur per la ciutat o desplaçaments entre poblacions en el nostre dia a dia. Son molt còmodes, actuals, i n’existeix una gran gama de models per poder escollir.

Guants

Els guants molta gent els deixa pel final de la compra i cal recordar que si anem al terra, molt probablement el nostre subconscient, el primer que farà, serà fer-nos allargar els braços per tal de que les mans ens protegeixin de l’impacte. Aquestes (amb el palmell de la mà) seran la primera part del cos en tocar el terra. No creus que sent la primera part del cos exposada, i la que absorbirà gran part del impacte, no es mereix una protecció a temps?

Botes de mitja canya

Les botes de mitja canya podrien ser un element del nostre equipament difícil de combinar en el dia a dia, i és cert. Però si fem un viatge amb la moto han de ser imprescindibles, ja que ens protegiran tant la tíbia com el taló, i evitaran relliscades pel tractament de la sola. A més, la protecció de goma o de doble pell a l’empenya permetrà que no es faci malbé el calçat al canviar les marxes.

Per l’estiu i dins de ciutat, sempre podem mirar de tenir uns botins que ens aportaran una protecció similar a les botes, tot i que sense protecció per la tíbia i amb elements menys rígids que la bota.

Casc integral

I per últim em deixo el casc integral, que per sort la gent està molt conscienciada de que és l’element estrella de la protecció, i cada cop escatimem menys amb aquest. El casc integral és el casc més segur del mercat i n’existeixen centenars de models diferents, amb calotes de diferent composició, preus i detalls que faran que el preu vagi pujant. És important assegurar-nos de que hagi passat les homologacions (E9) i que s’ajusti en perfectes condicions al nostre cap.

Amb tot això i per acabar, podem escollir les marques més bàsiques del mercat, però que han passat les probes d’abrasió imposades per tal de protegir al pilot, o fins i tot anar equipats per les marques més importants i que elaboren els materials més innovadors com l’airbag integrat dins del nostre mono de pell.

Tu decideixes què fer amb el teu cos, però recorda:

No sabem mai quan patirem un accident. Si arriba el moment, que ens agafi el millor equipats possible per no haver de recordar l’experiència cada cop que ens mirem al mirall.

 

Josep CMX

 

Tags: botescascequipamentjaquetapantalonsroba
Share175Tweet110SendShare
Previous Post

Un adéu a Andreas Pérez

Next Post

Aleix Espargaró i Scott Redding rebran als aficionats en motiu del GP de Catalunya

Next Post
Aleix Espargaró i Scott Redding rebran als aficionats en motiu del GP de Catalunya

Aleix Espargaró i Scott Redding rebran als aficionats en motiu del GP de Catalunya

Márquez Pedrosa visiten Barcelona.

Marc Márquez i Dani Pedrosa passegen per Barcelona a dos dies del GP de Catalunya

  • Trending
  • Comments
  • Latest
Mapes de rutes en moto per Catalunya

Mapes de rutes en Moto per Catalunya

2 de juny de 2022
S’apropa la Crom Ride Girona 2023!

S’apropa la Crom Ride Girona 2023!

20 de maig de 2023
Crònica 100Colls 2023

Crònica 100Colls 2023

10 de maig de 2023
Les millors jaquetes de moto d’estiu del 2022

Les millors jaquetes de moto d’estiu del 2022

11 de juny de 2022
Resultats Moto Explora 22/04

Resultats Moto Explora 22/04

10 de maig de 2023
Llibre “Cròniques des de la visera d’un casc”

Llibre “Cròniques des de la visera d’un casc”

25 de maig de 2023
S’apropa la Crom Ride Girona 2023!

S’apropa la Crom Ride Girona 2023!

20 de maig de 2023
Crònica 100Colls 2023

Crònica 100Colls 2023

10 de maig de 2023
Resultats Moto Explora 22/04

Resultats Moto Explora 22/04

10 de maig de 2023
Ral·li mototurístic ChallengerMystery

Ral·li mototurístic ChallengerMystery

22 d'abril de 2023

Popular



    Som el portal de referència dels motoristes a Catalunya, el punt de trobada a la xarxa dels amants de les motos del nostre territori.

    Etiquetes populars

    accidentalitat accidents Accidents de moto Adventure Barcelona Competició conducció segura Crom Ride Dani Pedrosa DGT Enduro equipament Esdeveniment solidari esdeveniments solidaris Harley Davidson Història honda imprudències Marc Márquez Moto GP MotoGP Moto Guzzi motos elèctriques Motovolta novetats Off-Road offroad robatoris rodes solidàries rutes en moto Rutes solidàries Scooters seguretat seguretat en moto seguretat viària servei català de trànsit sortides en moto successos Touring Trail trial Triumph Viatges en moto vídeos Yamaha

    Publicacions recents

    Llibre “Cròniques des de la visera d’un casc”

    Llibre “Cròniques des de la visera d’un casc”

    25 de maig de 2023
    S’apropa la Crom Ride Girona 2023!

    S’apropa la Crom Ride Girona 2023!

    20 de maig de 2023
    • About
    • Advertise
    • Privacy & Policy
    • Contact

    © 2022 Motoristes.cat

    No Result
    View All Result
    • Comunitat
    • Inici
    • Esdeveniments
    • MotoTurisme
    • Moto Wiki
    • Telegram
    • La Botiga
    • Assegurança

    © 2022 Motoristes.cat

    Welcome Back!

    Login to your account below

    Forgotten Password?

    Retrieve your password

    Please enter your username or email address to reset your password.

    Log In

    Utilitzem galetes per a oferir-te la millor experiència en la nostra web.

    Podeu esbrinar més sobre quines galetes estem utilitzant o desactivar-les en parèmetres.

    Go to mobile version
    Motoristes.cat
    Resum de privacitat

    Aquest lloc web utilitza galetes per tal de proporcionar-vos la millor experiència d’usuari possible. La informació de les galetes s’emmagatzema al navegador i realitza funcions com ara reconèixer-vos quan torneu a la pàgina web i ajuda a l'equip a comprendre quines seccions del lloc web us semblen més interessants i útils.

    Galetes estrictament necessàries

    Les galetes estrictament necessàries han d'activar-se sempre perquè puguem desar les preferències per a la configuració de galetes.

    Si desactiveu aquesta galeta no podrem desar les preferències. Això vol dir que quan visiteu aquest web, haureu d'activar o desactivar les galetes de nou.