Site icon Motoristes.cat

L’equipament mínim obligatori del motard

Fotografia d' @espriu34

Fotografia d' @espriu34

Hola motoristes,

Quants de vosaltres coneixeu algun company que tingui una moto i només té un casc d’equipament?

És molt freqüent veure companys amb una moto, sigui de la cilindrada que sigui, que com a equipament només tenen un casc.

Algunes de les excuses més comuns son: per anar per ciutat no fa falta anar tant equipat”, no tinc més pressupost per gastar”

Segur que n’heu sentit alguna més, però aquestes son les principals.

I amb aquesta excusa pots estar mesos utilitzant la moto dia si i dia també, sense ser conscient del perill que comporten la ciutat i la carretera.

La ciutat, que és on més s’accentua la falta de protecció per part dels usuaris de les motos, resulta que és on més accidents s’acumulen al cap del any. I per desgràcia, no tots els accidents son lleus.

A dia d’avui, no hi ha excusa per no anar mínimament equipat.

Em podran dir: “no gastarem dues vegades els diners per comprar una marca modesta, per més tard, comprar l’equipament d’una marca puntera”. A això els responc que mentre estalviem per comprar un producte de primera marca, si caiem per terra, ens adonarem que amb una peça modesta no ens hauríem fet tant mal.

Hi estàs d’acord?

A dia d’avui existeixen moltes empreses dedicades al món de la moto, les quals donen solucions al pilot per poder anar protegit. Fins i tot les marques més reconegudes tenen productes a un preu raonable, i que durant unes temporades et garantiran no fer-te el tatuatge més dolorós de la teva vida si per desgracia toques l’asfalt.

Detallaré el que per mi seria l’equipament bàsic que tot motorista hauria de tenir dins del seu armari i que ha de portar si agafa la moto:

A partir d’aquesta base podem continuar ampliant l’armari, com per exemple incorporant el sotacasc, el protector de la columna vertebral, un joc de guants contraris als que ja tenim, un mono de pell d’una o dues peces, botins, etc.

Sobre la base que he comentat, segons la moto que un té i l’ús d’aquesta, fins i tot podríem reduir alguna peça o canviar-ne la prioritat

Per la gent que utilitza la seva moto exclusivament per la ciutat, una combinació excel·lent seria:

Casc integral homologat + jaqueta de cordura + guants de pell + pantalons de KEVLAR + botins.

PERQUÈ AQUESTA BASE i no una altra?

Cordura

La cordura és una peça de roba que es pot fer servir durant tot l’any. Aquesta porta normalment un folre de plomes per l’hivern i una membrana impermeable, que possiblement siguin divisibles per separar-les en dies calorosos. Això permet utilitzar la part exterior de la jaqueta amb els tiradors de les cremalleres per tal d’obrir les entrades d’aire i anar més fresquet. Faríem el mateix amb els pantalons de cordura.

A més, en general la cordura surt més econòmica que la pell, i si comences ara en aquest món el que t’interessa és utilitzar la moto, i no tenir-la parada perquè fa fred o plou.

Kevlar

Els pantalons de KEVLAR son una peça de roba que per fora semblen uns texans, però que per dins porten un reforç de KEVLAR el qual ens mantindrà protegits de l’abrasió del asfalt si llisquéssim per damunt d’aquest. És una opció per dur per la ciutat o desplaçaments entre poblacions en el nostre dia a dia. Son molt còmodes, actuals, i n’existeix una gran gama de models per poder escollir.

Guants

Els guants molta gent els deixa pel final de la compra i cal recordar que si anem al terra, molt probablement el nostre subconscient, el primer que farà, serà fer-nos allargar els braços per tal de que les mans ens protegeixin de l’impacte. Aquestes (amb el palmell de la mà) seran la primera part del cos en tocar el terra. No creus que sent la primera part del cos exposada, i la que absorbirà gran part del impacte, no es mereix una protecció a temps?

Botes de mitja canya

Les botes de mitja canya podrien ser un element del nostre equipament difícil de combinar en el dia a dia, i és cert. Però si fem un viatge amb la moto han de ser imprescindibles, ja que ens protegiran tant la tíbia com el taló, i evitaran relliscades pel tractament de la sola. A més, la protecció de goma o de doble pell a l’empenya permetrà que no es faci malbé el calçat al canviar les marxes.

Per l’estiu i dins de ciutat, sempre podem mirar de tenir uns botins que ens aportaran una protecció similar a les botes, tot i que sense protecció per la tíbia i amb elements menys rígids que la bota.

Casc integral

I per últim em deixo el casc integral, que per sort la gent està molt conscienciada de que és l’element estrella de la protecció, i cada cop escatimem menys amb aquest. El casc integral és el casc més segur del mercat i n’existeixen centenars de models diferents, amb calotes de diferent composició, preus i detalls que faran que el preu vagi pujant. És important assegurar-nos de que hagi passat les homologacions (E9) i que s’ajusti en perfectes condicions al nostre cap.

Amb tot això i per acabar, podem escollir les marques més bàsiques del mercat, però que han passat les probes d’abrasió imposades per tal de protegir al pilot, o fins i tot anar equipats per les marques més importants i que elaboren els materials més innovadors com l’airbag integrat dins del nostre mono de pell.

Tu decideixes què fer amb el teu cos, però recorda:

No sabem mai quan patirem un accident. Si arriba el moment, que ens agafi el millor equipats possible per no haver de recordar l’experiència cada cop que ens mirem al mirall.

 

Josep CMX

 

Exit mobile version