Site icon Motoristes.cat

La DGT i el bon rotllo amb els motoristes

Trànsit

Trànsit

Hola motoristes!

Espero que en el titular hagueu notat el punt de sarcasme, ja que un cop més l’ estimada DGT senyala als motoristes com a delinqüents en potencia.

Si, delinqüents, així es com ens veu el director de la DGT Pere Navarro. Repeteix en el càrrec, i si no el recordes, ja et comento que és qui va implantar el carnet per punts. També és qui per primera vegada va fer baixar notòriament la taxa de morts a les carreteres del Estat, i que ens te un especial “carinyo” als motoristes, però no per a bé.

Dit això, la DGT ja ha començat amb les ordres de Pere Navarro, a enviar missatges cap als usuaris de la moto una mica hostils i amenaçadors. Com exemple aquests que comentarem.

“El Departament de Seguretat Vial adverteix que les mesures de control cap els motoristes son insuficients per reduir l’ accidentalitat dels referits ciutadans.”

El titular de la DGT dicta:

En dos dies, 36 motoristes han donat positiu en probes d’alcohol i/o drogues”

I ens segueix informant amb:

“Durant els dies 7 i 8 de juliol, efectius de la Guardia Civil van controlar 15.000 motocicletes. Tramiten 477 denuncies. Durant aquell cap de setmana de tanta activitat policial de controls van resulta ferits 14 motoristes.

Analitzant les dades publicades per la DGT, ens trobem que dels 15.000 motoristes controlats, 22 van donar positiu en alcohol i 14 en drogues.

Per lo tant el 0.09% dels motoristes controlats van donar positiu en drogues i el 0.14% positiu en alcohol.”

És espectacular com el titular de la DGT ens assenyala com a drogoaddictes o com a alcohòlics, i en conseqüència, un perill en potència per la carretera.

Però els números no enganyen! I son aquests:

Per cada 1.000 motoristes es va localitzar 1 consumidor de drogues i per cada 681 es va trobar a 1 consumidor d’alcohol.

Som els motoristes alcohòlics o drogodependents? Està clar que NO, però perquè la DGT posa com a titular que en 2 dies s’ha localitzat i denunciat a 36 motoristes per aquestes dues causes?

Està clar que existeix una persecució cap al nostre col·lectiu.

Més dades.

Ens informa que en els dos dies de campanya, 127 motoristes circulaven a una velocitat superior a la permesa.

127 motoristes de 15.000! Un 0’84% dels motoristes no son respectuosos amb els límits legals…

Ens informa la DGT  que 14 motoristes van avançar de forma incorrecta en llocs no permesos, 14 de 15.000… el 0´09%.

I continua informant que 23 van ser denunciats per utilitzar el voral, que 14 no tenien contractat l’assegurança obligatori i que 47 duien la ITV caducada, desfavorable o negativa de 15.000 motoristes.

Amb aquets números vosaltres mateixos deveu estar pensant que és ridícul criminalitzar-nos, assenyalar-nos i posar-nos en el punt de mira.

Si fessin el mateix estudi amb conductors de cotxe, tinc clar que els números dels infractors es dispararien.

Per desgràcia cada setmana tenim noticies d’accidents entre vehicles i ciclistes i, per norma general, és el conductor del cotxe el que dóna positiu en drogues o alcohol.

Diàriament també existeixen accidents causats per distraccions amb el telèfon ( que ja s’ha donat ordre a la GC d’investigar el telèfon del conductor en els accidents). Però en tenim més exemples: menjar mentre condueixen, maquillar-se, utilitzar el GPS, etc.

Per lo tant sr. Pere Navarro, entenc la seva preocupació per disminuir les morts en carretera, i en voler augmentar els controls per aconseguir-ho. Fins i tot hi estic d’acord i no li discutiré, però el que si li he de recriminar és aquesta obsessió en assenyalar a la família de motoristes com a delinqüents o com a usuaris de la via no desitjables. Els números parlen per si sols i el deixen retratat.

Sr. Navarro deixi de permetre aquets titulars i procuri fer bé la seva feina, perquè de moment és fàcil fer-li treure els colors, si és que vostè té vergonya i no una cara de pedra.

Els motoristes no som els enemics de les carreteres, els motoristes no som qui potser vostè es pensa que som. El motorista és responsable, sap que la seva vida és fràgil i que la moto ha d’estar en les millors condicions, igual que ell, per poder circular i no tenir cap ensurt.

Apliqui aquest esforç en millorar les carreteres, en millorar l’asfalt, en col·locar doble viona, en posar senyalitzacions més visibles, etc. Possiblement així també veurà reduïda la sinistralitat.

Per tant deixi de confondre la paraula MOTORISTA amb la de persona amb moto, ja que son 2 conceptes molt diferents, i com ja ha vist vostè, els segons son un 0,09%.

 

Josep CMX

Exit mobile version